Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

Me viemme viestisi asiakkaalle saakka

Kettu Julkaisut Oy ja Kettu Markkinointi julkaisevat joka viikko Ykkös-Lohja kaupunkilehteä, joka jaetaan joka keskiviikko noin 34 000 kotitalouteen, suoraan koteihin. Verrattuna esimerkiksi tähän artikkeliin netissä tai sosiaalisessa mediassa jaettuun mainokseen, kaupunkilehdellä on yksi etu: ihminen jakaa sen itse ja pudottaa postilaatikkoon tai postiluukkuun. Vastaanottaja päättää itse lukeeko hän lehden vai ei, mutta tutkimusten ja
+ Read More

0 comments

Omnikanava-uskolliset millenniaalit vaativat yhtenäistä asiakaskokemusta

Pohjoismaalaiset millenniaalit eivät ole niin kiinni älypuhelimissaan kuin aiemmin on oletettu, kertoo Deloitten tutkimus. Millenniaalit hoitavat asioitaan sukkuloiden sujuvasti digitaalisten ja fyysisten kanavien sekä eri laitteiden kuten älypuhelimen, tabletin ja tietokoneen välillä. Suurin osa suosii digitaalisia kanavia, mutta tietyissä tilanteissa kaivataan myös henkilökohtaista palvelua. Millenniaalit ovat niin kutsuttuja omnikanavaisia kuluttajia. Se tarkoittaa, että he odottavat
+ Read More

0 comments

Tiimivaatteet, joukkueasut, työvaatteet, luokkavaatteet – asusteet logoilla ja teksteillä

Onko teillä tarve vaatteille, joissa on oma merkintänsä? Logo, firman nimi, slogan? Kuvaa tai tekstiä, yhdellä värillä tai monella värillä? Paidat, housut, takit, pipot, lippikset, myös työvaatteet huomiovärein. Mainosteippaamo OmaLogo Lohjalta toimittaa vaatteet sekä noutona Lohjalta, tai postitse tai matkahuollon kautta ympäri Suomea. Omalogolla on asiakkaita Helsingistä Ouluun. T-paita halutulla merkinnällä Painetut t-paidat. Nopea toimitus
+ Read More

0 comments

Markkinoinnista ja myynnistä

Ketut toimivat pitkälti paikalllisella tasolla eli teemme ratkaisuja paikallisiin markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin, mutta silloin tällöin projektit kattavat suuremmankin alueen, mutta silloinkin aluetta rajataan joko maantieteellisesti tai kohteiden mukaan – kohderyhmäajattelu kunniaan. Lisää myyntiä markkinoinnilla Meiltä kysytään yllättävän usein, mikä on se toimiva markkinointikanava millä saadaan lisää myyntiä. Kysymys osoitetaan meille, koska olemme alan ammattilaisia,
+ Read More

0 comments

Vuoden 2018 tapahtumia

Menneenä vuonna olimme mukana aloittamassa useampaa kotisivuprojektia, joista osa lähti hyvin ”lentoon” ja osa on vielä lähtökuopissaan. Jokaisen sivuston osalta työ jatkuu vuonna 2019 samalla kun etsimme uusia kumppaneita, uusia suomalaisia sivustoja sekä saatamme aloittaa myös uusia sivustoprojekteja. Menneenä vuonna, eli 2018, aloitimme mm. tällaisen sivuston: www.eepelit.fi jonka pääsisältönä tulee olemaan eSports Suomessa + uutisia
+ Read More

0 comments

Casino Heroes: kokemuksia

Casino Heroes on pohjoismaisten perustajien luoma nettikasino, joka on toiminut vuodesta 2014 asti. Se erottuu monien muiden verkossa toimivien kasinoiden joukosta vahvalla pelillistämisteemallaan. Pelillistetyillä kasinoilla myös itse kasinosivuston käytöstä sekä peleistä toiseen siirtymisestä on tehty ikään kuin oma pelinsä, minkä tarkoituksena on tehdä kasinolla vierailusta entistäkin hauskempaa ja mielenkiintoisempaa sen pelaajille. Keräsimme Casino Heroes kokemuksia
+ Read More

0 comments

Virtuaalivaluutta – tulevaisuus vai nykypäivä?

Harva käyttää enää tavallista käsin kosketeltavaa käteistä rahaa. Yhä useammin maksutilanteessa tulee käytettyä korttia, lähimaksua, mobiilimaksua ja niin edelleen. Käteinen on todella jäämässä unholaan ja maksamiseen keksitään yhä uusia vaihtoehtoisia valuuttoja ja maksutapoja. Korttia tai mobiilimaksua käytettäessä tileillä pyörivät kuitenkin, ainakin kotimaisilla markkinoilla, perinteiset eurot. Mutta perinteiselle valuutalle on olemassa nyt vaihtoehto: virtuaalinen raha eli
+ Read More

0 comments

Mainoskylteillä asiakkaat sisälle

Nykypäivänä kaikki digitalisoituu.Mainonnan maailmassa katseet ovat kohdistuneet sosiaalisen median suuntaan ja yritykset haluavat mainostaa omaa toimintaansa verkossa. Tämä some-markkinointion hyvä ja toimiva ratkaisu, mutta aivan kaikkien yritysten kohdalla se ei kannata. Perinteiset keinot toimivat yhä Välillä on hyvä ottaa esille perinteiset mainonnan keinot, kuten ulkomainonta, joka on some-markkinoinnin aikakaudella silti säilyttänyt asemansa massamediana. Pienehkö kivijalkamyymälä
+ Read More

0 comments

Yritys, tee ainakin nämä tietosuojasi eteen

Tietosuoja on edelleen ajankohtainen, sillä uusi tietosuojalaki tulee voimaan tammikuun ensimmäisenä päivänä. Sillä täydennetään ja täsmennetään kansallisesti EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen eli GDPR:n säännöksiä. Keskuskauppakamari ja Microsoft julkaisivat yhteistyössä yrityksille suunnatun tietosuojaoppaan, joka antaa perustason ohjeita siitä, miten tietosuoja-asiat kannattaa yrityksen arjessa järjestää. Keskuskauppakamarin lakimies Minna Aalto-Setälän mukaan opas on pyritty kirjoittamaan yrityksille yritysten näkökulmasta siten,
+ Read More

0 comments

Käyttäjäystävällisyys on nettikasinoiden avain menestykseen

Kasinoalan kilpailu on kovaa, ja joukosta voi erottua monella tapaa. Pelaajat kuitenkin viihtyvät varmimmin kasinolla, mikäli sen perusasiat ovat kunnossa. Nettikasinoiden joukosta löytyy monenlaisia toimijoita. Siksi sujuva käyttöliittymä, hyvä asiakaspalvelu ja muutenkin käyttäjälähtöisten ratkaisujen suosiminen ovat avain menestykseen alalla. Käyttäjäystävällisyys koostuu useasta eri tekijästä. Hyvä käyttöliittymä Käyttöliittymän toimivuus on tärkeä perusasia. Toimivan käyttöliittymän avulla kasinolla
+ Read More

0 comments

Mikä on natiiviartikkeli?

Muutama päivä sitten laitoin LinkedInin omalle seinälle kommentin, jossa kerroin joku päivä kertovani, mitä tarkoittaa natiiviartikkeli. Kirjoitan siis omasta lähtökohdastani sen, mitä se minulle tarkoittaa. Itsestään selväähän on jo nimenperusteella, että kyseessä on alkuperäinen artikkeli, ei siis mistään edes osittain kopioitu Miksi natiiviartikkeli? Nykyään meillä on käytännössä vain yksi hakukone eli Google ja kaikki käyttävät
+ Read More

0 comments

Natiiviartikkeleita laina-asioista, matkailusta, tuotteista, palveluista

Me kirjoitamme asiakkaillemme artikkeleita, natiiviartikkeleita, ja julkaisemme niitä erilaisilla teemasivustoilla. Asiakkainamme ovat niin sisustusyritykset, kansainväliset kasinot, rakennusliikkeet, autoiluala, matkustus kun nyy viimeisimpänä myös finanssiala. Mistä on kyse? Natiiviartikkeli tarkoittaa artikkelia, joka kirjoitetaan kerran eikä sitä kopioida mistään muualta. Sen tarkoituksena on olla mielenkiintoinen ja mielellään vielä ajankohtainen.Parasta on, että natiiviartikkeleita luetaan keskittyneesti ja pitkään. Hyvä
+ Read More

0 comments

Kettujen natiiviartikkeleita

Olen useasti aiemminkin kertonut kuinka ja mistä kaikki alkoi, ja jos voisin, niin kiittäisin ala-asteen opettajaani, siitä että antoi minun kirjoittaa. Ketut kirjoittelevat nykyään lähes päivittäin niin kaupunkilehteemme täällä Lohjalla kuin useaan teemoitettuun nettisivustoomme. Meitä on tiimissä vain neljä, joten meillä on tilaa vielä kasvaa, jos siltä tuntuu, mutta tällä porukalla kirjoitamme nykyään noin 2-5
+ Read More

0 comments

Mediatutkimus selvitti kuluttajakäyttäytymisen muutosta

Miten media-ala voi kääntää digitalisaation uhat mahdollisuuksiksi ja viime kädessä euroiksi? Tätä kysymystä Taloustutkimus Oy on selvittänyt Arvaton toimeksiannosta. Sisällön laatu, hyvä käyttökokemus, kokeilukulttuuri ja datan hyödyntäminen ovat menestyksen avaimia, kun suomalaiset mediayhtiöt etsivät uutta liiketoimintaa ja ansaintalogiikkaa. Tutkimuksessa tuli selväksi, että kenelläkään ei ole kristallipalloa, jolla voi nähdä tulevaisuuteen. Näin eräs haastateltava ilmaisi asian.
+ Read More

0 comments

Paikallisesta näkyvyydestä ja mainonnasta

Jokaisen yrityksen tulisi näkyä positiivisesti jossain ja yritystoimintaan liittyy olennaisena osana liiketoiminnan kannattavuus. Me Kettu Markkinoinnissa ja Kettu Julkaisuissa tuotamme paikalliseen näkyvyyteen liittyviä palveluita ratkaisuja, niin printissä kuin digissä. Lisäksi Ketuilla on paikallisia kumppaneita, joiden avulla näkyvyyttä jatketaan myös tapahtumiin, liiketiloihin, autoihin sekä vaatteisiin – kaikki yhden luukun periaatteella. Kettuhistoriaa 1987-2018 Joku on aiemmin sanonut
+ Read More

0 comments

Tärkein tehtäväsi: brändää itsesi tehokkaasti unelmatyöpaikkasi saavuttamiseksi

Etsitkö unelmaduunia? Kaipaatko jotain parempaa tämänhetkiseen tylsään arkeesi verrattuna? Nykypäivän nopeasti muuttuvassa työelämässä on yhä tärkeämpää osata markkinoida myös omaa osaamistaan. Seuraamalla seuraavia vinkkejä olet askeleen lähempänä unelmiesi työpaikkaa, olkoon se sitten hävittäjäkoneen lentäjä tai jotain vähemmän taivaita hipovaa. Ensimmäinen vaihe: laadi unelmallesi toimintasuunnitelma Pysähdy. Käytä hetki jos toinenkin pohtiaksesi, mitä todella haluat elämältäsi. Mitkä
+ Read More

0 comments

Markkinointi on ensisijaisen tärkeää nettikasinoille

Nykyään yhä useampi Suomalainen valitsee nettikasinon perinteisten kasinoiden sijaan – eikä syyttä. Nettikasinot ja mobiilikasinot ovat kasvattaneet suosiotaan tasaiseen tahtiin ja uusia nettikasinoita ja pelejä ilmestyy harva se päivä. Valikoimaa on todella runsaasti ja jokaiseen makuun: olitpa sitten hedelmäpelien tai ruletin ystävä, löydät taatusti omaan makuun sopivaa kasinoa ja peliä. Jotkut jopa väittävät nettikasinoiden olevan
+ Read More

0 comments

Miksi lehtimainonta vielä toimii?

Nykyään saa kuulla monesta paikasta ja monelta yrittäjältä että lehtimainonta ei toimi. Samalla saadaan toisaalta kuulla, että Facebook kuolee ja kuopataan – ihmiset lähtevät sieltä pois…. mihin pitäisi uskoa? Missä pitäisi näkyä? Jos oma työ on kaikkea muuta kuin markkinointi ja mainontaa, mutta lisää asiakkaita olisi hyvä saada tai ainakin vanhat asiakkaat olisi hyvää pitää
+ Read More

0 comments

Mobiili-internetin, online-videon ja sosiaalisen median kuluttaminen Suomessa kasvoivat räjähdysmäisesti

Markkinointiviestintäkonserni Dentsu Aegis Networkin tekemän Consumer Connection System (CCS) -tutkimuksen mukaan suomalaisten mobiilinetin ja sosiaalisen median käyttö on hurjassa kasvussa. CCS selvittää kattavasti 15-74-vuotiaiden suomalaisten mediankäyttöä, asenteita ja kiinnostuksen kohteita. CCS-tutkimuksen mukaan keskivertosuomalaisen mediapäivästä suurin osa kuluu internetin parissa. Internet, eri laitteilla käytettynä, vie mediapäivästä jo liki puolet, 42 %. Viikkotasolla mobiili-internetin parissa käytetty aika
+ Read More

0 comments

Pelkillä markkinointitoimenpiteillä ei voi pärjätä

Markkinointiyrityskin on muutakin kuin vain markkinointitoimenpiteitä asiakkaille ja itselle. Se on aivan samanlainen yritys kuin mikä tahansa omine hyvine ja ei niin hyvine puolineen.  Markkinointiyrityksenkin toimii kuuluvat tavallisen yrityksen tapaan myynti, hallinto ja kaikki muu liiketoimintaan oleellinen toiminta. Meillä asiat on hoidettu niin, että pyrimme luottamaan eri osa-alueilla mahdollisimman pitkälti ammattilaisten apuun. Mutta koska olemme
+ Read More

0 comments