Google-optimointi

Kysymys teemmekö hakukone-eli Google-optimointia?

Vastaushan on että kyllä teemme. Emmekä vain Google-optimointia vaan koko sivuston optimointia. Me ajattelemme markkinoinnin kautta eli pyrimme tekemään sellaisia kotisivuja, jotka tukevat yrityksen sen hetkisiä tai tulevia tarpeita – ovat ne sitten näkyvyyden lisäämistä, myynnin lisäämistä tai jotain erityisempää tarvetta varten ajateltuja.

Google-optimointihan tarkoittaa käytännössä sitä, että pyritään tekemään sivuston sisällöstä sellaista, mitä potentiaaliset asiakkaat etsivät netistä – se voi olla palvelua tai tuotteita. Harvemmin se potentiaalinen asiakas etsii juuri sitä sinun yritystäsi……

Google-optimointi voi tarkoittaa pientä sisällön viilausta tai koko sivuston uudestaan mietintää. Se voi tarkoittaa myös yrityksen sosiaalisen median suunnitelmaa ja käytäntöjä – mutta aina kysymys on siitä, että tehdään sivistyneitä arvauksia (educated quess) siitä, miten ne mahdolliset asiakkaat sitä tietoa ongelmaansa etsivät. Google-optimointi sinällään ei ole ”rakettitiedettä”, mutta on hyvä tuntea jossain suhteessa asiakasyritys ja sen tavoitteet, ennenkuin lähtee tekemään mitään optimointia. Jos huonoille sivuille tehdään optimointi ilman yrityksen kanssa tehtyä konsultointia, ei optimointia tehdä oikein.

Oikein tehty tarkoittaa jonkin verra oikeata työtä

Perus hakukoneoptimointi meillä alkaa 1-2 tunnin sessiolla yrityksen edustajien kanssa, jota seuraa oma analyysimme asiakkaan nykysivustosta. Näiden toimien jälkeen teemme toimenpide-ehdotuksen, eräänlaisen raportin – ja etenemme yhteistuumin asiakkaan kanssa kohti paremmin toimivia kotisivuja. Keskivertoisesti tällainen projekti kustantaa asiakasyritykselle sellaiset 350-400€.

Optimointi tuo tuloksia hakukoneissa

Hakukonemarkkinointi on hyvin pitkälle tarvepohjaista tai tiettyyn käyttäytymiseen perustuvaa markkinointia. Hakukonemarkkinoinnin tarkoituksena on parantaa yrityksen näkyvyyttä erilaisissa hakukoneissa asiakkaiden ostoprosessin eri vaiheissa, juuri oikeaan aikaan eli silloin kun asiakas harkitsee eri vaihtoehtoja.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *