Markkinointisuunnitelmat

Kettu Markkinointi toimittaa markkinointisuunnitelmia niin uusille kuin jo toimiville yrityksille. Markkinointisuunnitelma voi olla yksittäistä tuotetta tai palvelua varten tai koko yrityksen toimintaa.

Tapaaminen – analyysi – suunnittelu.

Markkinointisuunnitelma kuvaa yrityksen nykytilaa ja tavoitteita sekä erittelee ne toimenpiteet, joilla kasvu pyritään saavuttamaan. Suunnitelman tarkoitus on palvella yrityksen koko liiketoimintaa.  Niistä lähdetään liikkeelle eikä se välttämättä ole niin hieno kuin miltä kuullostaa mutta hyvin suunniteltu markkinointi säästää sekä rahaa että aikaa.

Markkinointisuunnitelma on yrityksen käytännöllinen työkalu. Sen avulla huolehditaan, että markkinointi kohdistuu oikein, toimenpiteet ovat tehokkaita ja tavoitteiden toteutumista voidaan seurata. Markkinointisuunnitelma kuvaa yrityksen nykytilaa ja tavoitteita sekä erittelee ne toimenpiteet, joilla kasvu pyritään saavuttamaan. Suunnitelman tarkoitus on palvella yrityksen koko liiketoimintaa.

Markkinointisuunnitelma kirjoitetaan toimenpideohjelmaksi ja se on yrityksen työkalu, jolla se huolehtii, että tehtävät markkinointitoimenpiteet ovat tehokkaita ja oikein kohdistettuja. Markkinointisuunnitelman ei tarvitse olla monimutkainen tai pitkä, mutta siinä tulisi olla tietoja markkinoinnin aikatauluista, vastuualueista, markkinoista ja kilpailijoista, toimepiteistä ja niiden tavoitteista, kehittämisestä ja koordinoimisesta.

Haluatko itse lukea Karin minijulkaisuja?

Minijulkaisuja PDF- muodossa. Lue tästä lisää ja tilaa itsellesi ilmaiseksi aiheet liittyvät pienen yrityksen markkinointiin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *