Yritys ja SOME – DIGI

Valitettavan usein törmää isoonkin yritykseen, jonka kotisivujen ajankohtaista osio on jäänyt kuukausien ajaksi huomioimatta ja sivustolla löytyy vanhaa tietoa enemmän kuin uutta. Samoin on käynyt monien yritysten sosiaalisen median kanavoille, jotka on aloitettu kovalla voimalla ja päivityksillä, mutta sitten tahti on hiipunut pysähtyäkseen lopulta kokonaan – miksi?

Suunnittele sisältösi

Usein syy on suunnittelemattomuudessa. Ei olle mietitty, miksi ajankohtaista osio on kotisivuilla, tai miksi kotisivuja pitäisi päivittää säännöllisesti. Ei myöskään olla mietitty sosiaalisen median kanavia avattaessa, miksi sinne mennään. Suunnittelematon toiminta laantuu ajanmyötä, koska kukaan ei tiedä, miksi päivityksiä tehdään eikä kenelläkään ole vastuuta eikä tavoitteita toiminnalla – pelkästään asettamalla tietty henkilö vastaamaan esimerkiksi yrityksen kotisivuista tai sosiaalisen median kanavista ei riitä – toiminnalla tulee olla tavoitteet ja seuranta.

Tavoitteellinen toiminta

On kyseessä sitten yrityksen kotisivut tai sosiaalisen median kanavat – niihin löytyy aina sisältöä yrityksestä kuin yrityksestä. Maailmalla on vaikka kuinka paljon hyviä esimerkkejä siitä, miten tulee toimia oikein ja tuottavasti. Ei ole kuitenkaan vain yhtä oikeata tapaa toimia. Mutta suunnittemalla ja luomalla tavoitteet, päästään jo parempaan alkuun. Pitää myös muistaa että sisällöntuotanto niin kotisivuille kuin sosiaaliseen mediaan, ei ole vain yhden kuukauden tai vuoden projekti – se on jatkuvaa toimintaa niin kauan kuin yritys toimii.

Sisäisesti vai ulkoistettuna

Paras vaihtoehto on luonnollisesti sisäisesti tuottaa sisältöä, mutta jos ei ole henkilöä jolta kirjoitus sujuu ja kuvankäsittely onnistuu, voi tehtävästä tulla raskas – silloin avuksi tulee ulkoistettu palvelu, kuten Kettu Markkinointi. Me tuotamme suunnitelmallisesti sisältöä eri kanaviin erilaisille asiakkaille. Meillä on asiakkaina useita suomalaisia yrityksiä niin b-to-b kuin b-to-c sektoreilta. Tuotamme niin tarinoita kuin kuvia, kilpailua yms sisältöä, mistä Google pitää ja toimintamme nostaa asiakkaidemme Google näkyvyyttä. Emme kuitenkaan lupaa Googlen suhteen mitään, koska kukaan ei todella tiedä miten Google tai Facebook filtterit ja erilaiset hakukoneoptimoinnut oikeasti toimivat.

Tiedämme vain, että hyvää sisältöä etsitään, löydetään ja luetaan.

Ota yhteyttä ja kysy lisää, vaikka laittamalla meille sähköpostia jossa kerrot oman tilanteenne niin voimme antaa teille heti pari vinkkiä ja tarjouksen omista palveluistamme.