Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

10 suosittua markkinointivälinettä nettikasinoalalle

Nettikasinot ovat tulleet suomalaisille pelaajille vauhdilla viimeisten vuosien aikana, mutta minkälaisin markkinointikeinoin kasinot tulevat ihmisten ja pelaajien tietoisuuteen, jos kerta suoramainonta ja markkinointi Suomessa on arpajaislain mukaan kiellettyä, mutta pelaaminen kuitenkin netissä täysin sallittua. Käymme tässä läpi näitä keinoja, mitä nettikasinoilla oikeasti on.

Televisiomainonta

Nettikasinot, jotka haluavat panostaa enemmän näkyvyyteensä, ovat ostaneet mainostilaa ja tehneet televisiomainoksia Suomessakin näkyville suomenkielisille tv-kanaville, jotka kuitenkaan eivät ole suomalaisia kanavia, eikä niitä lähetyksiä tehdä Suomessa. Tällaisia mainosmedioita on esimerkiksi Discovery Channel, jolla näkeekin monia tuttuja kasinomaailman brändejä mainoksineen.

Netin talletusbonukset

Suurin osa nettikasinoiden mainonnasta kuitenkin tapahtuu luonnollisesti siellä missä kasinot itsekin ovat, eli netissä. Netissä kenties tärkein markkinointiväline ja -keino on nettikasinoiden asiakkailleen antaminen tarjousten, kuten erilaisten talletusbonusten mainostaminen. Cashback bonukset, ensitalletusbonukset, reload bonukset – bonuksia löytyy monella eri nimellä.

Nettikasinoiden ensitalletusbonukset

Tämä on nettikasinoiden kenties eniten käyttämä markkinointitapa. Nettikasinot tarjoavat uusille pelaajille bonusrahaa sen verran, kuin mitä pelaaja tallettaa omalle pelitililleen. Näissä bonuksissa puhutaan yleensä 50-200 euron talletusmääristä. Mutta markkinoilla on myös nettikasinoita, jotka ovat jatkaneet tätä ensitalletusbonusta kattamaan useita ensimmäisiä talletuksia, joiden yhteenlaskettu bonusmäärä voikin olla jo sitten tuhansia euroja pelirahaa.

Nettikasinoiden ilmaiskierrostarjoukset

Kaikki ilmainen kiinnostaa ihmisiä. On se tavaratalojen jakamat ilmaiset ämpärit tai messuosastojen kynät – ilmainen saa aina ihmisen liikkeelle. Nettikasinot käyttävät tätä keinoa antaessaan pelaajille maistiaisia tarkkaan valittuihin peleihin. Nämä maistiaiset ovat nettikasinoiden antamia ilmaiskierroksia, joita voidaan parhaimmillaan antaa uudelle pelaajalle jopa 500 kappaletta. Ilmaiskierrokset ovat siis yleensä tiettyihin peleihin ja niitä saa 20-30 kierrosta päivässä. Lisäksi kierrokset pitää pelata sinä päivänä, kun ne annetaan, eli kun uudelle pelaajalle annetaan 200-500 pelikierrosta ilmaiseksi, tarkoittaa se yleensä, että pelaaja käy sillä nettikasinolla jokaisena seuraavana päivänä niin kauan kunnes ilmaiskierrokset ovat käytetty, jonka jälkeen hänellä voi olla pelitilillään jäljellä hyvinkin pelirahaa käytettäväksi muihin peleihin tai jopa kotiutettavaksi omalle pankkitilille.

Nettikasinoiden voittajatarjoukset

Kuten lotossa, myös nettikasinoilla myy se tietoisuus, että joku voi voittaa pienellä panoksella kymmeniä miljoonia euroja! Eihän se kovin todennäköistä ole, mutta toisaalta ei ole Eurojackpot voittokaan, mutta sitäkin lototaan ympäri Eurooppaa joka viikko miljoonilla euroilla. Tarinat voittajista ovat tosia, ja monen nettikasinon säännöissä kerrotaankin, että ne voivat julkaista voittajan nimimerkin, maan ja voittosumman, kun ja jos iso miljoonavoitto osuu kasinolla. Kun yksi voittaa, moni muukin yrittää samaa nimenomaan sillä nettikasinolla, missä iso voitto osui – vaikkei sillä ole mitään tekemistä seuraavien voittomahdollisuuksien kanssa, sillä jokainen jokaisen nettikasinon pelatuista riveistä on 100% satunnainen.

Kasinoiden antama ilmainen raha

Markkinoilla on myös nettikasinoita, jotka antavat pelaajille 5-10 euroa tai jopa 88 euroa pelirahaa pelkän rekisteröinnin vastineena. Ilmainen raha kiinnostaa aina pelaajia, ja osa tarttuu tähänkin markkinointikikkaan. Kikan idea on siinä, että laiskan pelaajan tottuessa pelaamaan tietyllä nettikasinolla, jolla on tarpeeksi pelejä ja hyvin toimiva kokonaisuus, ei pelaaja enää halua vaihtaa nettikasinoa vaan jatkaa valitsemallaan kasinolla.

Kasinoiden antama riskitön veto

Viime aikoina nettikasinoiden valikoimiin ovat tulleet myös urheiluvedonlyönnin kohteet ja markkinoitaessa näitä uusia pelimuotoja, nettikasinot ovat tuoneet myös vedonlyöntiin maksuttoman, tai riskittömän vetomuodon. Yleensä nettikasinot tarjoavat riskittömän vedon, eli pelaajan pitää pelata minimissään jollakin summalla kuten 5 tai 10 euroa ja vähintään 1,5 kertoimella olevaa kohdetta. Jos pelaaja ei sitten osu, kasino palauttaa tämän ensimmäisen vedon tappion, mutta jos osuu, pelaaja on saanut yhden riskittömän vedon asiakkuutensa aluksi.

Näiden lisäksi seitsemän keinon lisäksi ovat käytössä myös erilaiset nettikasinoiden koontisivustot, joille nettikasinon tulisi saada itsensä esille esittelyineen ja linkkeineen. Markkinoinnissa pitää nettikasinon tehdä myös paljon enemmän kuin vain avata nettisivut peleineen, pelaajille pitää tuottaa VIP-palveluita ja peleistä pitää kertoa paljon tarinoita, uutisia ja ideoita sekä vihjeitä. Näistä ns. sekalaisista tehtäväistä koostuu loput kymmenestä tärkeästä nettikasinoiden markkinointitavasta.