Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

Teknologia on muuttanut työnhakua ja ansioluetteloa

Teknologia on muuttanut työntekijöitä hakevien yhtiöiden rekrytointiprosessia viime vuosikymmenien aikana. Valtava muutos saavutettiin jo silloin, kun töitä kyettiin yleisesti hakemaan verkon välityksellä vaikkapa omalta kotisohvaltaan käsin. Valtaosaa kehittyneen maailman työnhauista hoidetaankin verkossa, jolloin heti työhakemuksien alkuun esiintyy lausahdus ‘hae paikkaa verkossa’. Löydät kaiken kattavan palvelun kilpailijoista erottuvan CV:n luomiseksi osoitteesta www.cvpalatsi.fi. Sen lisäksi, että työtä
+ Read More

Suomalaiset nettikasinot

Nettikasinoita on markkinoilla tänä päivänä satoja ja useat sadat nettikasinot palvelevat myös suomalaisia pelaajia. Melkein kaikki sellaiset kasinot, jotka tarjoavat palveluita suomalaisille pelaajille, on käännetty suomeksi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sellaiset nettikasinot ovat suomalaisia. Jotta kasino voidaan luokitella kotimaiseksi kasinoksi, sen pitää täyttää muutamia hyvin tiukkoja vaatimuksia. Suomessakin voi pelata netissä kasinoilla täysin
+ Read More

Nettimarkkinoinnin saloja

Miten nettimarkkinointi ja online-markkinointi eroaa vanhasta tutusta markkinoinnista ennen nettiaikaa? Miksi osa alalla puhuu, että printti on kuollut ja toinen kertoo, että se on vain muuttunut. Mistä kukaan yrittäjä voi tietää varmuudella, mikä on oikea digikanava hänen yritykselleen ja mikä ei? Jokainen myyntiä tekevä yritys tekee markkinointia jollain tavalla. Kaikki eivät välttämättä mainosta, mutta jokainen
+ Read More

Yhdistä pienet lainasi yhdeksi lainaksi

Monella yrittäjällä, niin yksiyrittäjällä kuin pienyrittäjällä on yrityksen alkuvaiheessa lainoja, joilla on rahoitettu yritystoiminnan alkumetrit. Voi olla käynyt myös niin, että heikkojen kuukausien aikana on turvauduttu lisälainoitukseen ja nämä kaikki on haettu yrittäjän omissa nimissä, vaikka rahat ovat sitten menneetkin toiminimen kustannuksiin. ’Jos tilanne syystä tai toisesta on sitten sellainen, että yrittäjällä on useampia pieniä
+ Read More

Kuinka kirjoitat huippuhyvän työhakemuksen ja vältät pahimmat sudenkuopat

Työhakemuksia on monenlaisia. Valtaosa niistä sisältää saatekirjeen ja CV:n eli ansioluettelon. Saatekirjeen tarkoitus on esitellä itsesi, osaamisesi ja valmiutesi hakemaasi työtehtävää varten. Tässä artikkelissa keskitymme saatekirjeen kirjoittamiseen. Hyvä ja selkeä saatekirje voi hyvinkin ratkaista sen, pääsetkö haluamaasi työhaastatteluun. Saatekirjeeseen kannattaa siis todellakin panostaa. Saatekirjeen tekeminen on loppujen lopuksi yksinkertaista. Olemme koonneet sinulle tärkeimmät asiat, joita
+ Read More

Laadukkaan käännöksen merkitys

Suomalaiset ovat tarkkaa kansaa. Koska olemme kansainvälisellä tasolla hyvin koulutettuja, myös kielitietoisuutemme on huippuluokkaa. Vaikka äidinkielen numero ei olisikaan kymppi, useimmat tunnistavat peruskielioppivirheet tai oudot lausemuodot, jotka usein johtuvat heikkolaatuisesta käännöksestä tai yksinkertaisesti siitä, ettei kirjoittaja ole kovin kummoinen. Huonolla suomella kirjoitettu nettisivu ei saa luottamusta osakseen yhtä helposti kuin nettisivu, joka on suomea äidinkielenään
+ Read More

Digimarkkinointi vs perinteinen Markkinointi

Monet ovat sanoneet meillekin, että perinteinen printti on kuollut eikä sillä tee mitään markkinoinnin näkökulmasta katsoen. Oman kokemuksemme ja tilastojenkin valossa asia ei kuitenkaan ole näin. Tosiasia on kuitenkin, että markkinoinnin toimintakenttä on viimeisten vuosien varrella laajentunut ja uusien kanavien tultua saataville on myös potentiaalisten asiakkaiden huomion saaminen entistä vaikeampaa ja useimpien, ellei peräti kaikkien,
+ Read More

Mainonnan ABC

Ketut tekevät pääosin paikallisesti mainontaa ja markkinointia tässä Läntisellä Uudellamaalla, mutta samat sävelet toimivat kyllä muillakin maantieteellisillä alueilla. Tänään ajatuksena käsitellä muutaman vastausta, joita olemme viime aikoina saaneet kuulla paikallisilta yrittäjiltä ja liikkeiltä. Näillä henkilöillä on siis yritys, mutta ei käytännössä lainkaan koulutusta yrittämiseen. Nyt ei ole varaa mainostaa Juuri tänään kävi viimeisen kerran näin,
+ Read More

Yritysmarkkinointi ja 2020-luku

Yritykset tekevät kaikki tavalla tai toisella erilaisia markkinointitoimenpiteitä, se on selvää. Jopa sellaiset yritykset, jotka itse sanovat, etteivät he markkinoi itseään, tekevät sitä. Useimmiten, nämä jotka sanovat, etteivät tee markkinointia, tekevät sitä tietämättään. Miksi sitten suomalaisilla tuntuu olevan omien tuotteiden ja palveluiden markkinointi tai yleensäkään itsestään kertominen vaikeata? Katselemme amerikkalaisten ja ruotsalaisten ja norjalaistenkin yritysten
+ Read More

Vinkkejä tehottoman CV:n välttämiseen

Oli työnhakija vaikka kuinka hyvä ammattilainen ja mainio tyyppi, huonosti laadittu ansioluettelo saa hänen työnhakunsa ajettua umpikujaan. Yleensä tällaiset ihmiset saavat työpaikkoja muita reittejä pitkin: messuilla tapaamisen yhteydessä tai heidät vaan kutsutaan tuttavien kautta haastatteluun. Vastaavia mahdollisuuksia ei kuitenkaan ole kaikilla työnhakijoilla, joten omaan ansioluetteloon on syytä panostaa ja kunnolla. Mitä virheitä kannattaa välttää? Ulkonäkö
+ Read More

Vaikuttajamarkkinoinnin trendiraportti Edelmanilta

Vaikuttajayhteistyö on tänä päivänä itsestäänselvä viestinnän ja markkinoinin kanava siinä missä yrityksen oma media ja perinteinen media. Business Insider Intelligence povaa vaikuttajamarkkinoinnin arvon kasvavan alana viime vuoden 8 miljardista dollarista peräti 15 miljardiin vuoteen 2022 mennessä. Kansainvälisen affiliaattiemomme Edelmanin 10 Trends Influencing 2020 -raportti tekee katsauksen kymmeneen kehityssuuntaukseen, jotka näkynevät tänä vuonna viestinnässä ja markkinoinnissa. Ovatko nämä ilmiöt jo sinun
+ Read More

Viisi vinkkiä miten markkinoit nettikasinoa tai muuta liiketoimintaa netissä

Internet tuli meille 90-luvulla ja alusta alkaen on ollut selvää, että siitä tuli yksi markkinointikanava yrityksille lisää, mutta miten olemme ottaneet netin haltuumme menneiden 30 vuoden aikana. Esimerkiksi me ketut olemme osaltaan olleet mukana tekemässä markkinointia netissä aivan sen alkuajoista alkaen ja osa meistä ei ollut silloin edes vielä syntynyt. Yksi hyvistä netin markkinoinnista onnistujista
+ Read More

Miten brändätä uusi nettikasino?

Kettumarkkinointi on erikoistunut digitaaliseen markkinointiin. Taustamme on kuitenkin jo 90-luvun markkinoinnista eli ajalta ennen internetin valtakautta. Nykyään kuitenkin tiimissämme on myös täysin diginatiiveja osaajia, joten osaamispoolissa on hyvä kokonaisuus ja otanta menneiden vuosikymmenien parhaista mahdollisuuksista. Tuotamme palveluita pääosin paikallisille pienille toimijoille, mutta viimeisten vuosien aikana olemme tuottaneet paljon myös eurooppalaisille asiakkaille brändisisältöä ja saaneet paljon
+ Read More

Nettimarkkinoinnista ja 20-luvusta

Huomasitko, että olemme kohta siirtymässä 20-luvulle? Se tarkoittaa, että jatkossa meidän pitää muistaa puhua 1900-luvun 20-luvusta ja 2000-luvun 20-luvusta ne eritellen? 2010-vuosikymmen alkaa olla ohi ja aika siirtää katseet ja suunnitelmat uudelle vuosikymmenelle. Tällä kertaa vuosikymmenen vaihtuminen ei tarkoita suuria loikkauksia minnekään, mutta laittaa odotuslistalle muutamankin asian, joita tässä hieman kolkutellaan. Paljon lupaava 5G Jokainen
+ Read More

Pikavippi on nykyään pankkilaina

Mitä tällä tarkoitetaan herää ihan varmasti kysymys. Vastaus on yksinkertainen ja kyse on nopeudesta. Nämä kaksi on sekoitettu ihan täysin keskenään. Siinä missä pikavippi tai alkuaikojen tekstiviestivippi oli jotain 50-500 euron luokkaa lainasumman noustessa pikku hiljaa ajan kanssa, johon suurimpana syynä ensimmäisenä 2013 vuoden korkokatto, joka rajoitti kaikkien pienien lainojen korkoprosentteja todella jyrkästi 50,5% prosenttiyksikköön.
+ Read More

Vihjeitä nettikasinoiden sosiaalisen median markkinointiin

Nykyaikaisen nettiliiketoiminnan toimivaan markkinointiin tarvitaan myös sosiaalisen median huomioimista. Näitä kanavia ei vielä ollut muutamia vuosia sitten, mutta nykyään lähes jokaisen itseään tavalla tai toisella markkinoivan yrityksen tulee olla aktiivinen myös sosiaalisessa mediassa. Tärkeintä sosiaalisessa mediassa markkinoimisessa on nimenomaan oma aktiivisuus ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa keskustelut. Sosiaalisen median markkinointi ei tarkoita vain mainostamista Instagramissa tai
+ Read More

Miten käyttää sosiaalista mediaa älykkäästi nettikasinoiden markkinointiin

Nykyään sosiaalisen median markkinoinnissa käytetään myös ns SMART eli älykästä, nokkelaa systematiikkaa. Tämä amerikkalaisten kehittämä tai keräämä ajatusmalli, on toimiva myös nettikasinoiden käyttöön heidän sosiaalisen median markkinointiin, kuten myös minkä tahansa muunkin aktiivisesti omia palveluitaan markkinoille ajavan toimijan ohjeeksi. Esimerkiksi uudet mobiilipelit ja niiden markkinoille saattaminen voisi hyödyntää SMART ajattelua. Missä selkeinä tavoittein voisi olla
+ Read More

Case-esimerkkinä nettikasinon käyttökokemus

Suomalaisten nettikasinosivustojen käyttöliittymät ja käyttäjäkokemukset vaihtelevat runsaasti eri sivustojen mukaan. Rahanarvoisilla markkinoilla on monenlaista yrittäjää, joten myös eri sivustojen käyttöliittymät, niiden suunnittelu ja sitä kautta myös käyttäjäkokemukset ovat hyvin vaihtelevia. Tällä kerralla tarkastelemme newcasinos.com/fi/ -sivuston käyttöliittymää ja sen eri osa-alueita sekä pohdimme minkälaisen käyttäjäkokemuksen (UX) se lopulta tarjoaa käyttäjälleen. Kertausta termeistä On hyvä muistella mitä
+ Read More

10 suosittua markkinointivälinettä nettikasinoalalle

Nettikasinot ovat tulleet suomalaisille pelaajille vauhdilla viimeisten vuosien aikana, mutta minkälaisin markkinointikeinoin kasinot tulevat ihmisten ja pelaajien tietoisuuteen, jos kerta suoramainonta ja markkinointi Suomessa on arpajaislain mukaan kiellettyä, mutta pelaaminen kuitenkin netissä täysin sallittua. Käymme tässä läpi näitä keinoja, mitä nettikasinoilla oikeasti on. Televisiomainonta Nettikasinot, jotka haluavat panostaa enemmän näkyvyyteensä, ovat ostaneet mainostilaa ja tehneet
+ Read More

Tärkeitä huomioon otettavia vaiheita suunnitellessasi digitaalisen markkinoinnin strategiaa

Digitaalinen markkinointi on ehkä yksi nopeimmin kasvavista markkinoinnin aloista nykypäivänä. Mutta pysyäksesi mukana sen massiivisen vaikutuksen kanssa kuluttajien median käytössä, yrittäjien on tehtävä enemmän, kuin vain laajennettava offline-tarjouksia digitaalisen markkinoinnin alueelle. Digitaalinen markkinointi esittää uusia sitoutumisen ehtoja kuluttajien ja brändien välillä; se muotoilee myös median soveltamista vanhojen ja uusien reittien kautta. Eri markkinaraoissa olevat brändit,
+ Read More