Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

Mobiilimarkkinointi Suomessa

Monet kansainvälisten sovellusten hienot ominaisuudet, sosiaalisen median hienostelut ja Googlen ominaisuudet eivät pääse täysin vauhtiin Suomessa. Suomi nimittäin on kohdealueena iso ja laaja, mutta meillä on valitettavan vähän asukkaita. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö erilaiset nykyaikaiset mobiilimarkkinoinnin keinot pitäisi ottaa jokaisen yrityksen käyttöön. Käydään tässä hieman läpi näitä mobiilimarkkinoinnin perusasioita, joita jokaisen yrityksen pitäisi hoitaa
+ Read More

Affiliate-markkinointi osana omaa arkea

Olet varmasti kuullut näistä erilaista mainosverkostoista, ja markkinointiverkostoista, joita kutsutaan affiliaateiksi, eli alihankkijoiksi – kyse on nykyaikaisesta provisiomyynnistä, missä yksityiset tai yritykset markkinoivat toisten yritysten tuotteita ja palveluita ja saavat onnistuessaan siitä maksun. Maksun voi saada provisiona myynnistä, tai jossain tapauksissa jos siitä, että saat ohjattua liikennettä yritykselle. Affiliate-markkinointi toimii siis niin yritysten yhtenä markkinointi-ja
+ Read More

Natiiviartikkeli markkinointikeinona – mistä on kyse?

Muutamia vuosia sitten mediassa, myös lehdissä, nähtiin paljon yritysartikkeleita. Niissä yleensä haastateltiin yrityksen henkilöitä ja kerrottiin tarkemmin, mitä yritys tarjoaa ja tekee – nämä olivat yleensä maksettuja artikkeleita, ns. PR-artikkeleita. Nykyään nekin ovat kehittyneet uudelle tasolle – puhutaan natiiviartikkeleista. Me avaamme hieman tässä miten käytännössä natiiviartikkelit toimivat ja minkä alan yritystoiminta voi hyötyä niistä. Ihmiset
+ Read More

Mitä ottaa huomioon valittaessa olutta?

Kun astut sisään kauppaan, jopa henkilöllä, joka on maistanut useita eri oluita, on usein kysymyksiä olutvalikoimasta. Nykyään on melko paljon olutmerkkejä ja -lajikkeita. Siksi on useita tekijöitä, jotka on otettava huomioon ennen oluen ostamista:  kiinnitä huomiota oluen vahvuusprosenttiin. Katkeruus on myös melko tärkeä näkökohta, sillä kaikki eivät pidä katkerasta oluesta, ja jotkut pitävät siitä eniten,
+ Read More

Myyntifunneli – anteeksi mitä?

Oma markkinointialan urani alkoi 80-luvun lopulla ilman varsinaista opiskelua tai kokemusta. Se alkoi halusta tehdä, ei suunnitella, ei opiskella. Opiskelut tulivat alalle sitten myöhemmin, ja kokemusta olen saanut kerätä nämä yli 30 vuotta koko ajan markkinoinnin ja myynnin parissa toimiessani. Vaikka nykyään olen yhä näiden asioiden parissa, olen päässyt kuitenkin tekemään sitä, mitä rakastan: kirjoittamaan.
+ Read More

Baarijakkaroilla tyylikkyyttä keittiöön

Keittiö on tunnetusti kodin sydän, jonne asukkaat kerääntyvät mielellään viettämään aikaa. Sinne kokoonnutaan oleskelemaan ruoanlaiton yhteydessä ja sen viihtyvyys on erittäin tärkeää. Viihtyvyyttä voi lisätä monella tavalla, joista baarijakkarat ovat loistava esimerkki. Tämä artikkeli on sponsoroitu.  Baarijakkarat voivat toimia tyylikkäänä ratkaisuna keittiössä. Ne voivat piristää keittiön ilmettä ja saada haluttua tyyliä ja tunnelmaa. Näyttävät baarijakkarat
+ Read More

Vaatemerkinnät markkinoinnissa ja myynnissä

Se, että yrityksen henkilöstöllä on selvästi asiakkaista erottuvat vaatteet on monesti asiakkaille tärkeätä – tilanteet, joissa tarvitaan apua, ovat helpompia selvittää asiakkaan tunnistaessa henkilökunnan. Vaatemerkintöjen ei tarvitse olla suuria, jo pieni merkintä auttaa liiketiloissa, ja sama toimii myös rakennuksilla. Lisäksi yrityksen nimellä ja logolla merkityt vaatteet toimivat myös liikkuvina myyjinä ja markkinoijina toiminta-alueella. Onko teillä
+ Read More

Mikä viini sopii kanan kanssa?

Viinien ystäville olennaista tietoa on, että millainen juoma soveltuu erilaisiin tilanteisiin. On olemassa kevyempiä viinejä, raskaampia viinejä, seurustelu viinejä sekä monia muita erilaisia viinejä. Toisinaan ihmiset vannovat joko punaviinin tai valkoviinin nimeen. Toiset taas ovat tarkkoja siitä, että viini sopii heidän ateriaansa täydellisesti. Oikeanlaisen viinin valinta voi olla haastavaa, varsinkin jos viineihin ei ole erityisen
+ Read More

Uusilla ikkunateipeillä lisää asiakkaita ja lisää myyntiä

Ikkunateippauksella on parikin tehtävää. Toisaalta sen pitää kertoa ohikulkeville, että kyseisessä liiketilassa on toimintaa, ja toisaalta saada osa niistä ohikulkijoista tulemaan ovesta sisään. Miten se sitten saadaan aikaiseksi? Ikkunateippaus on samalla yrityksen mainos 24/7. Vaikka yritys itse olisi kiinni, voi sen ikkuna tai seinä, tai ulko-ovi toimia yrityksen mainosvälineenä – joten vaikka normaalisti siinä on
+ Read More

Google ja hakukoneystävälliset kotisivut

Onko sinulle tarjottu suoraan tai esimerkiksi sosiaalisen median mainosten kautta Google- ja hakukoneystävällisiä kotisivuja? Tiedätkö, mitä olet ostamasta, tai mistä oikeastaan on kyse? Internet tuli ryminällä jo 90-luvulla ja suomalaisetkin yritykset löysivät nopeasti internetin mahdollisuudet. Vähitellen sivustoille lisättiin vuosien aikana uusia toiminnallisuuksia ja nykyisten mobiiliystävällisten kotisivujen perustoimintoihin kuuluvat luonnollisesti mahdolliset yhteydenottolomakkeet, verkkokaupat ja erilaiset yritysesittelyt,
+ Read More

Pääsiäismarkkinoille verkossa

Pääsiäisen aika on edessä ja kaupat ovat täynnä kaikkea pääsiäiseen liittyvää. Tämä artikkelimme pääsiäismarkkinoista ei itseasiassa liity millään tavalla pääsiäisen, kuin ajallisesti. Nimittäin vaikka edustamme kotisivujemme ja lehtemme sivuilla paikallisia hyviä yrityksiä, on netistäkin niiden lisäksi kaikkea kivaa saatavilla. Näin ollen olemme tulevan pääsiäisen kunniaksi keränneet tähän muutaman tarjouksen verkostosta, johon yrityksemme kuuluu. Eli ei
+ Read More

Vakuudettomien lainojen myytit

Vakuudettomien lainojen myytit ovat kasvaneet viime vuosina. Vakuudettomiin lainoihin liittyy kuitenkin edelleen monia väärinkäsityksiä, jotka voivat estää ihmisiä ottamasta lainaa tai saada heidät tekemään huonoja taloudellisia päätöksiä. Seuraavassa on joitakin yleisimpiä myyttejä vakuudettomista lainoista. Vakuudettomat lainat ovat aina kalliimpia kuin vakuudelliset lainat Vakuudettomiin lainoihin liittyy monia myyttejä, ja yksi yleisimmistä on, että ne ovat aina
+ Read More

Visuaalisuuden markkinoinnin merkitys korostuu verkkokaupassa

Visuaalinen markkinointi on erittäin tärkeä aspekti nykymaailman verkkokaupoissa, ja sen merkitystä ei sovi jättää vähemmälle huomiolle. Visuaalinen markkinointi verkokaupassa tarkoittaa kaikkia niitä elementtejä, jotka näkyvät asiakkaalle sivustollasi sekä sitä, miten verkkokauppa on ulkoisesti rakennettu. Onnistunut visuaalinen markkinointi nostaa konversioprosenttia, vähentää asiakkaiden turhia yhteydenottoja sekä sitouttaa asiakkaan verkkokauppaan. Tämä artikkeli on sponsoroitu. Miesten vaatteiden verkkokauppa Jerone
+ Read More

Mainoslahja on hauska tapa muistaa asiakasta

Mainoslahjat ovat yrityksen antamia lahjoja, joilla muistetaan työntekijöitä, asiakkaita ja yhteistyökumppaneita. Lahjan arvo ja sisältö vaihtelevat tarkoituksesta riippuen, mutta se voi parhaassa tapauksessa olla oivallinen tapa markkinoida yritystä ja sitouttaa sen sidosryhmiä. Tämä artikkeli on sponsoroitu.  Mainoslahjan voi antaa mihin vuodenaikaan tahansa ja melkeinpä mihin tahansa tarkoitukseen. Monet yritykset antavat niitä esimerkiksi joulun aikaan, jolloin
+ Read More

Kuinka lähestyä metaversea: 5 oppituntia varhaisesta Internetistä

Ala tutustua muodonmuutokseen tänään, ja olet todennäköisemmin sen ison massan edellä kuin että pelaisit samalta viivalta kilpailijoiden kanssa. Kun metaverse jakaa kriitikot, jotka kiistelevät siitä, onko se tulevaisuus vai vain yksi ohimenevä villitys, en voi olla tuntematta, että olen nähnyt tämän kaiken aiemmin. Sama tapahtui silloin 90-luvulla, kun internet tuli ja yritysten vastuulliset puhuivat, kannattaako
+ Read More

Markkinoinnista ja sen oppimisesta

Tässä viimeisten parin viikon aikana olen ”menettänyt” pari vanhaa asiakasta. Kumpikaan ei irtisanonut palvelusopimusta, he vaan siirtyivät toiselle palvelulle… ja viime vuoden lopulla pari asiakasta irtisanoivat sopimuksen siirtämättä mitään toiminnassa olleita palveluita muualle. Mistä nämä tapahtuvat johtuivat, ja mitä ne kertovat minusta? Ensinnäkin kerrotaan sen verran, että kaikki nämä asiakkaat olivat jääneet asiakkuudessa tasolle nettisivujen
+ Read More

Sijoittamisen syitä on monia – tärkeintä on aloittaminen

Olemme kaikki todennäköisesti sijoittajia jollain tasolla. Omistusasunto on sijoitus ja eläkkeemme rahoitetaan sijoitustuotoilla. Pankki sijoittaa varamme uudelleen. Töiden vähentämisellä sijoitetaan vapaa-aikaan ja ruokaostoksilla hyvinvointiin. Sijoittaminen on siis osa arkea ja kerromme sen perinteisistä syistä tässä artikkelissa tarkemmin. Sijoittamisesta ja säästämisestä on keskusteltu aktiivisemmin viime vuosina. Nuoret aikuiset ovat siitä kiinnostuneempia ja sen uudistuneen maineen ansiosta
+ Read More

Analytiikalla voidaan tehostaa toimintaa ja kilpailukykyä sekä luoda digitaalista liiketoimintaa sosiaali- ja terveysalan yrityksissä

Data ja liiketoiminta-analytiikka ovat avainasemassa digitalisaation hyödyntämisessä ja muodostavat kilpailuetua monissa yrityksissä eri toimialoilla, myös yksityisellä sosiaali- ja terveyssektorilla. Toiminnan tehostaminen, digitaalisten tuotteiden ja palvelujen kehitys sekä uudet liiketoiminta-avaukset luovat yrityksille arvoa. Kauppatieteiden maisteri Milla Ratia tutkii väitöskirjassaan analytiikan arvonluontia. Digitalisaatio ja sen myötä lisääntyvät datamäärät koskettavat meitä kaikkia. Useat toimialat elävät laaja-alaista digitalisaation murrosta
+ Read More

CBD:n monet vaiheet

CBD:tä sisältävien tuotteiden laillinen asema on kokenut vuosien varrella monia muutoksia. Siinä missä valmistajia, jälleenmyyjiä ja kuluttajia ovat hämmentäneet muuttuvat säädökset, on CBD tuotteiden, kuten CBD öljy, suosio jatkanut kuitenkin kasvuaan. Tutkimustulokset aiheesta ovat lupaavia, ja antavat osviittaa sille, että tutkimustyötä on tarpeen jatkaa ja kehittää edelleen. CBD elintarvikkeissa Monet kannabisyrittäjät Euroopassa ovat markkinoineet tuotteitaan
+ Read More

Yrityskehitys: kasvu ja liikevaihto

Millä tavoin yritys voi kasvaa? Siihen on monta väylää, joista nopein on yritysostojen tie, mutta se vaatii yritykseltä isoa kassaa. Toinen pidempi tie lienee tuote- ja palvelukehitys, jonka kehityskulut voivat vaatia joissain tilanteissa isojakin investointeja – mutta on se valittu tie mikä tahansa, niin jokaisessa valitussa tavassa tarvitaan myös ostajia, eli asiakkaita, jotka sitten tuovat
+ Read More