Kettumarkkinointi

Markkinointia ja sisällöntuotantoa

Ajankohtaisia juttuja

Yritystarinoita kerrakseen

Viimeiset puolisen tusinaa kirjaa, jotka olen työhöni liittyen lukenut, ovat liittyneet tavalla tai toisella tarinoihin. Uusin luettavana oleva opus on David Aakerin ”Creating Signature Stories”, josta en vielä osaa mitään sanoa, mutta edellisistä sen verran, että jokaisella yrityksellä ja yrittäjällä on oma tarinansa kerrottavana. Jokaisella meistä on tarina, mutta jokainen meistä ei ole tarinankertoja tai […]

0 comments

Suojattu: Vanhan ammatin uudet kuviot

Otetta ei näytetä, koska artikkeli on suojattu.

0 comments

Sisältömarkkinoinnista

Kirjoitin juuri ER-tuen sivuilla sisältömarkkinoinnin kehityksestä ja mitä sille on tapahtunut viimeiset reilun kymmenen vuoden aikana. Täällä Kettu Markkinoinnin puolella ajattelin paloitella vähän tuota sisältömarkkinointia eli content marketing – mitä se on: Strategia Kaikki lähtee siitä, että yritetään löytä se asia, mistä ne potentiaaliset asiakkaat olisivat kiinnostuneita, mistä kanavista he löytyvät ja sitten vain suunnittelemaan […]

0 comments

Pärjääkö yrityksesi, jos sen tiedot varastetaan? Tässä 5 keinoa, joilla jokainen yritys voi suojautua kyberrikollisilta

Yrityksiin hyökätään verkossa joka minuutti. Tästä huolimatta pk-yritykset ovat varautuneet kyberuhkiin huonosti. Moni luottaa siihen, ettei oma yritys joudu hyökkäyksen kohteeksi. Tieto on monen yrityksen tärkein omaisuus ja koko toiminnan edellytys. Silti tietojen turvallisuudesta ei edelleenkään huolehdita yhtä hyvin kuin seinistä, koneista ja laitteista. Tänä vuonna aihe on ollut erityisen ajankohtainen, sillä Euroopan unionin tietosuoja-asetus […]

0 comments

Miten erottua muista?

Markkinoinnin tehtävänä on auttaa yritystä tulemaan esille. Silloin kun kyseessä on monopoli, on markkinointi kohtuullisen helppoa – kuten Alkossa Suomessa. Mutta heti kun kyseessä on ala, jossa on useampia toimijoita ja vielä, jos kaikki tapahtuu online eli verkossa, puhutaankin sitten jo aivan erilaisista tarpeista. Markkinoinnissa on sellainen vanha nelikirjaiminen ”sääntö” kun AIDA, joka tulee sanoista […]

0 comments

Setä nimeltä Alice

American artist Alice Cooper, Ross Halfin, Wikimedia, CC BY 3.0. Alice Cooperilla ei ole ehkä ollut todellista hittisingleä sitten Poisonin, mutta silti kaikki tuntevat Alicen. Phoenixiläisen kirkonmiehen pojan oikealta nimeltään Vincent Furnier, jonka levyjä on myyty yhteensä yli 40 miljoonaa kappaletta. Vaikka mies täytti helmikuussa 70-vuotta, hänen ulkonäkönsä ei muutamaa uurretta lukuun ottamatta ole paljoakaan […]

0 comments

Menestynyt Disturb.fi Boss Lady ravistelee rakenteita ja häiriköi asenteita

Suomen paras verkkokauppa 2018, Lapin nuori yrittäjä 2018 KEMINMAALAINEN TUPLAMAISTERI TIINA SKINNARI, 31, ON KASVATTANUT SEITSEMÄSSÄ VUODESSA YKSIÖSTÄ ALKANEEN VERKKOVAATEKAUPPANSA 2,5 MILJOONAN EURON BISNEKSEKSI. Työkavereiden leikkimielisesti Boss ladyksi tituleeraama Tiina haluaa ravistella jähmeitä ajatustapoja ja olla naisten menestyksen roolimalli. Hän rikkoo helisten stereotypiat ja lasikatot.  Tiina ei hyväksy puheita, ettei nainen voisi menestyä. Tai ettei nainen […]

0 comments

Kohti GDPR-asetuksen noudattamista: miksi yritysten pitää tarkistaa tulostusprosessinsa yleisen tietosuoja-asetuksen vuoksi

On arvioitu, että maailmanlaajuisesti tuotetun tiedon määrä tulee kasvamaan räjähdysmäisesti 2016 tilastoidusta 16 tsettatavusta (ZB) 163 tsettatavuun – eli 163 biljoonaan gigatavuun – 20251 mennessä. Tämän tietoräjähdyksen ja uusien työskentelytapojen yhdistelmä korostaa uuden lainsäädännön tarvetta, jonka vuoksi eurooppalaiset yritykset valmistelevat IT-prosessejaan yleistä tietosuoja-asetusta varten. Kyseessä ei ole mikään pieni projekti, ja monet organisaatiot ovat jättäneet […]

0 comments

Yhä useampi kuva otetaan älypuhelimella – tekoälyn tehostama mobiilikuvaus kelpaa myös ammattilaiselle

Yllättävän kuvaustilanteen koittaessa paras kamera on se, joka sattuu olemaan käden ulottuvilla. Tänä päivänä se on useimmiten älypuhelimen kamera, jolla taltioidaan jopa 85 % kaikista valokuvista(1). Taskukoon ja helppokäyttöisyyden lisäksi myös mobiilikameroiden tasaisesti kasvanut kuvanlaatu on kannustanut ihmisiä entistä spontaanimpaan valokuvaukseen. Tuoreimman kuvausominaisuuden tuo kuitenkin Honor 10 -puhelimeen sisältyvä tekoäly. Modernin mobiilikuvauksen räjähdysmäinen suosio selittyy […]

0 comments

Käteisen rahan vaihtoehdot

Seteleiden ja kolikoiden uskotaan jäävän historiaan – ”Suomessa tekohengitetään käteistä”. Käteisen rahan tarve vähenee jatkuvasti. Suomen Pankilla on käteisrahahuollon takia jäljellä enää yksi Oulussa sijaitseva aluekonttori. Marja Nykänen ei kuitenkaan uskonut ainakaan viime vuonna Vihdissä esiintyessään, että käteinen kokonaan katoaa Suomesta – eikä ainakaan nopealla aikataululla. – Voi kuitenkin olla, että me emme näe päivää, […]

0 comments

Qatar Airways panostaa jalkapallon huippujoukkueisiin

Fifan virallinen lentoyhtiökumppani, palkittu Qatar Airways jatkaa satsauksiaan urheiluun. Seuraavat sponsorointikohteet ovat kolme suurta jalkapalloseuraa: saksalainen FC Bayern München, italialainen AS Roma ja argentiinalainen Boca Juniors. Sponsorointisopimukset alkavat kaudesta 2018/2019. Qatar Airways tukee mielellään sekä kansainvälistä että paikallista urheilua. Fifan virallisena lentoyhtiökumppanina se sponsoroi neljää eri turnausta: vuoden 2018 jalkapallon maailmanmestaruuskilpailuja Venäjällä, jalkapallon seurajoukkueiden maailmanmestaruuskilpailuja, […]

0 comments

Nettikasinoiden markkinointi keskittyy verkkoon

Olemme aiemmissakin artikkeleissamme käsitelleet aihetta nettikasinot ja käsittelemme sitä myös tällä kertaa. Miksikö näin? Paristakin syystä. Ensinnäkin, nettikasinoilla pelaaminen on yleistynyt todella paljon viime vuosina ja aiheena ansaitsee siis mielestämme melko paljon palstatilaa – jota se ei varsinaisesti suomalaisessa valtamediassa aina edes saa, sillä aihe on yhäkin tietyllä tapaa tabu, kiitos suomalaisen monopolisysteemin. Toisaalta, aivan […]

0 comments

Nykyhetken nettikasinoista

Nykypäivän nettikasinotarjonta on hyvin laajaa ja kirjavaa. Kuuluisimmat ja tunnetuimmat eurooppalaiset brändit kuten Betsson, Unibet tai LeoVegas ovat luotettavia ja vakiintuneita toimijoita. Näille kasinoille kuka tahansa täysi-ikäinen voi huoletta rekisteröityä ja nauttia kasinoviihteestä. Eräs online-kasinoiden parhaista puolista on niiden helppokäyttöisyys. Rekisteröinti vie vain muutaman minuutin, jonka jälkeen voit tallettaa ja pelata pelejä itsenäisesti joko mobiililaitteella […]

0 comments

Tietosuoja ja nettisivut tänään

Hmm. Odotellessani asiakkaan mainosaineistoja kävin ajankulukseni äsken läpi paikallisten yritysten ja organisaatioiden kotisivuja. Ehdin käydä vierailemassa 28 sivustolla ja tarkistamassa, miten näillä sivuilla oltiin otettu vastaan muuttunut käytäntö tietosuojaselosteiden ja evästeselosteiden suhteen. 18% eli 5 sivustoa 28:sta oli hoitanut hommansa hyvin, eli molemmat löytyi. 21% löytyi toinen, ja peräti 61% sivustoista oli vailla molempia…. itseasiassa […]

0 comments

Kysymyksiä ja vastauksia GDPR:ään liittyen

Suomen Asiakastieto kirjoitti jälleen hyvin ajankohtaisesta GDPR-asiasta, jossa mekin autamme asiakkaitamme paikallisesti noudattamaan asetuksia. Olemme siirtymässä GDPR-aikakauteen tuota pikaa, ja yrityksissä ja yhteisössä nousee paljon kysymyksiä viime metreillä: mitä kaikkea pitää ottaa huomioon ja onko kaikki valmista. Voin lohduttaa, että tuskinpa monikaan yritys on sataprosenttisesti valmis toukokuun 25. päivä, mutta tärkeintä on, että GDPR-asiat on […]

0 comments

Oletko yrittäjä? Onko yrityksesi tietosuojaseloste ajantasalla?

Suomen ja Euroopan unionin tietosuojalait ovat uudistumassa. EU:n yleistä tietosuoja-asetustaAvautuu uuteen ikkunaan sovelletaan 25.5.2018 alkaen kaikissa EU:n jäsenmaissa. Tietosuoja-asetusta (General Data Protection Regulation, GDPR) sovelletaan lähtökohtaisesti kaikkeen henkilötietojen käsittelyyn. GDPR:n yksi tavoite on lisätä läpinäkyvyyttä. Sen myötä EU-kansalaisilla on oikeus tietää, mitä tietoja heistä on yritysten rekistereissä ja kenellä on oikeus käsitellä tietoja. Kaikilla on […]

0 comments

Onhan sinulla oma asiakasrekisteri?

Olin tuossa taasen yhtenä päivänä kouluttamassa yrittäjiä – uusia ja jo useamman vuoden toimineita ja jälleen totesin asioita, joihin olen törmännyt menneinä vuosina useasti. Aiheena oli tällä kertaa pääteemana asiakkuus ja toisena markkinointi. Valitettavan useasti suomalainen yrittäjä ei pidä minkäänlaista asiakasrekisteriä paitsi laskutuksensa – sekin tehdään useasti yhä vielä excelillä. Erilaisilla digikanavilla puhunut hienot termit […]

0 comments

Miksi yrityksellä on Facebook- sivu?

Jos joskus 90-luvulla ja 2000-luvun alussa minulle sanottiin jossain yrityspalavereissa, ettei heidän tarvitse mainostaa lainkaan tai markkinoida tuotteitaan, kyllä asiakkaat heidät löytävät jos tarvitsevat yrityksen tuotteita tai palveluita. Kun päästiin muutama vuosi eteenpäin alkoi printtimedian myynnissä kuulla vastausta, ettei tarvitse printtimainontaan, kun heillä on nuo kotisivut ja ne kyllä riittävät, koska ne ovat juuri tehty […]

0 comments

GDPR käytännössä: Kansalaisella on oikeus omiin tietoihinsa

GDPR:n yksi tavoite on lisätä läpinäkyvyyttä. Sen myötä EU-kansalaisilla on oikeus tietää, mitä tietoja heistä on yritysten rekistereissä ja kenellä on oikeus käsitellä tietoja. Kaikilla on myös oikeus muokata omia tietojaan tai pyytää niitä kokonaan poistettaviksi. Mutta mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Kuinka nopeasti tietojen tarkistus- tai poistopyyntöihin tulee reagoida? Kaksi askelta helppoon henkilötietorekisterin hallintaan 1. […]

0 comments

Anna firmasi näkyä

Mainosta brändiäsi, edusta tyylikkäästi ja ylläpidä asiakassuhteita Sinun firmasi on sinun brändisi. Joidenkin tapauksessa se on vain yksi henkilö, useimmiten kuitenkin useampi. Miten sinä edustat ja mainostat brändiäsi? Meillä on verkosto, joka pystyy tarjoamaan sinulle hyvät paikalliset palvelut brändisi ja yrityksesi näkyvyyteen – itsesi kautta,, henkilökuntasi kautta sekä eri medioiden kautta. Oman brändin näyttäminen esimerkiksi […]

0 comments