Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

DBA-väitös: Vähittäiskaupan digitaalinen markkinointi toimii parhaiten yhdessä perinteisten markkinointimuotojen kanssa

Vähittäiskaupan digitaalisessa markkinoinnissa pitää tehdä selkeitä linjanvetoja, jotta erottuisi. Marko Hoikkaniemen DBA-väitöskirja osoitti digitaalisen markkinoinnin vaikutuksen oletettua pienemmäksi. Parhaiten digimarkkinointi toimii osana hybridistrategiaa eli yhdessä perinteisten markkinointimuotojen kanssa. Vähittäiskaupan digimarkkinointi toimii parhaiten alle 30-vuotiaille kuluttajille, selviää Marko Hoikkaniemen tuoreesta väitöskirjasta Asiakasarvon rakentuminen digitaalisen markkinoinnin avulla asiakaspolun eri vaiheissa päivittäistavarakaupassa. Hoikkaniemen väitöskirja on tehty osana Aalto
+ Read More

Jokaisen äänioikeudellisen olisi hyvä olla kiinnostunut politiikasta – tai ainakin seurattava sitä

Suomi on demokratia, ja me valitsemme Suomessa asioistamme päättäjät vaaleilla. Me teemme sen paikallisesti kunnallisvaaleissa ja kansallisesti jälleen ensi keväänä eduskuntavaaleissa. Mutta kuinka paljon me seuraamme politiikkaa, tai ymmärrämme, miten demokratia toimii, ja mikä merkitys on eri puolueilla päätöksen teossa, ja miksi poliitikoilla pitää olla myös niitäa avustajia. Koska vaalit ovat lähellä, ja suomalaiset päättävät
+ Read More

Tulevat eduskuntavaalit 2023

Eduskuntavaalit ovat taas edessä ensi keväänä. Mekin olemme jälleen tavalla tai toisella mukana vaalimainonnassa, mutta ennen kaikkea tekemässä niitä mainoksia ja tarjoamassa markkinointiapuamme, niin mainoksien tekemisessä, levittämisessä, julkaisemisessa – niin printissä, julisteissa, kylteissä kuin digitaalisessa muodossa, ja digitaalisessa jakelussa. Vaikka vaalityössä mennään yhä 2020-luvullakin pitkälti vanhojen askelmerkkien mukaisesti, eli se puolueen näkyvyys pitää olla nähtävillä
+ Read More

Yrittäjä: ole tarkkana mitä ostat tilatessasi sisältömarkkinointia ja SEO palveluita

Viime vuodet netin sisältömarkkinat ovat kuumentuneet entisestään. Tämä johtuu muun muassa siitä, että tietoa yksinkertaisesti haetaan nykyään entistä enemmän itse – ja silloin haun apulaisena käytetään hakukoneita kuten Google ja Bing – ja on niitä muitakin. Näistä suurin (ja kaunein) on Google, jonka toimintaperiaatteiden perusteella monet tämän hetken sisältömarkkinointi ja hakukoneoptimointi ajatukset ja työtavat ovat
+ Read More

Digimarkkinointi Lohjan talousalueella

Tämä artikkeli on meidän omaa markkinointiamme – eikä sen ole tarkoitus ollakaan täysin puolueeton….. mutta sen sisältämät luvut ovat julkisesti saatavilla olevia. Tämä artikkeli perustuu yrityksemme omiin kokemuksiin ja toimintaan Lohjan, Vihdin ja Kirkkonummen talousalueilla viimeisten reilun 20 vuoden ajalta. Artikkelissa esitetyt luvut ovat saatavilla avoimista lähteistä, ja kuka tahansa voi kerätä samat tiedot ja
+ Read More

Energiatalkoot ja energiaremontit – mitä me kaikki voimme tehdä

Mediassa puhutaan niin paljon energiaremonteista, että mekin ajattelimme kertoa asiasta enemmän – kokoamalla yhteen paikkaan aiheeseen liittyvää tietoa, uutisia ja tarjouksia. Näistä syntyi tietopankki www.energiaremontit.com Energiaremontin lopputuloksena kiinteistö kuluttaa vähemmän energiaa ja on ympäristöystävällisempi. Lisäksi kiinteistön sisäolosuhteet paranevat ja huoltokulut laskevat. Toimenpiteistä voi esimerkkinä mainita laitteiden uusinta energiatehokkaampiin, tekniikan tarpeenmukainen ohjaus kiinteistöautomaation avulla ja asetusten
+ Read More

Vastuullista taloudenhallintaa syksyllä 2022

Tuleva syksy ja talvi tulevat olemaan kotitalouksille haasteellista aikaa hintojen nousun vuoksi. Se että sähkönhinta nousee, ei ole ainoa ongelmakohta, vaan kaikkien arkisten menoerien kulut nousevat. Kaikilla ei kuitenkaan ole oman työnsä kautta mahdollista ansaita enempää, joten on aika etsiä omasta taloudesta ne tavat, joilla oikeasti voi saada aikaiseksi säästöjä. Mitä siis ovat vastuulliset taloudenhallinnan
+ Read More

Markkinointi ja mainonta Lohjan alueella

Oletko aloittamassa toimintaa Lohjan talousalueella, tai sinulla on jo toimintaa, mutta tuntuu, että et tavoita niin hyvin potentiaalisia asiakkaita, kuin ehkä olisi mahdollista? Me olemme toimineet Lohjan ja VIhdin alueella nyt noin 20 vuotta tuottaen markkinointiin palveluita niin printissä, digissä kuin ulkomainontana. Olemme käytännössä tehneet kaikenlaista mahdollista mainontaa, mitä Lohjan alueella voi tehdä – olimme
+ Read More

Taloutta, uutisia ja mielenkiintoista sisältöä

Kettumarkkinointi ja ER-tuki yhdessä tuottavat paljon sisältöä erilaisille teemasivustoille. Sisällöstä osa tulee valmiina erilaisten tiedotepalveluiden kautta, ja osa artikkeleista tehdään itse kirjoittamalla, ja osaa varten käydään asiakkaiden luona tekemässä haastatteluja ja ottamassa valokuvia. Työ on monesti toimittajamaista, mutta paljon muutakin. Monesti myös saamamme tiedotteet eivät ole ihan valmiina julkaisemista varten, mutta pienillä muutoksilla niistä saadaan
+ Read More

Kulukuuri yksityisille ja yrittäjille

Useimmat mediat kirjoittavat tulevasta taantumasta. Se on kansainvälinen, koko maailmaa tavalla tai toisella koskettava, joten emme pääse sitä kokonaan väistämään- ja se tulee vaikuttamaan liiketoimintaan monella eri tavalla. Yksi niistä on luonnollisesti kulujen karsiminen ja säästökohteiden löytäminen. Esimerkiksi halvat nettiliittymät ja edulliset puhelinliittymät ovat nyt kovaa valuuttaa, varsinkin kun vaihtaminen ei ole mitenkään erikoisen vaikeaa,
+ Read More

Uusi lainasivusto avoimeksi

Ostimme tuossa muutama päivä sitten paketin suomalaisia domaineja, joita tässä tulevien päivien ja viikojen aikana sitten laitetaan online. Näistä uusista sivuista ensimmäinen domain avattiin tänään: Nettilainat.fi on erilaisia netin lainamahdollisuuksia esittelevä sivusto. Sivusto ei varsinaisesti tuo tarjolle lainavertailua, mutta laajan valikoiman erilaisia lainamahdollisuuksia. Lainamarkkinat ovat eläneet voimakkaasti viimeisten vuosien aikana, ja turbulenssi jatkuu yhä edelleen.
+ Read More

Markkinointia Ruotsiin nettisivustojen hakusanamainonnan kautta

Aina silloin tällöin meiltä on kysytty mahdollisuutta saada kontakteja Ruotsista. Tätä varten meillä on kumppanimme kautta tarjolla muutamia ruotsalaisia sivustoja, jotka ajattelimme tässä pikaisesti esitellä. Meillä on tarvittaessa myös ruotsinkielen taitoisia kirjoittajia, joiden ammattitaitoisella avustuksella saamme luotua myös sisällön, mikäli teillä itsellänne ei ole sellaisia resursseja saatavilla. Kustannuksetkaan eivät nouse korkealle, mutta riippuvat sekä aikatauluista,
+ Read More

Kuuden vuoden yhteistyönpäätös tekstiviestillä

Tänään koin jälleen yhden yrittäjäelämäni uuden yllätyksen, kun käytännössä vuonna 2014 alkanut yhteistyö erään paikallisen organisaation kanssa tuli päätökseensä. Sinällään on aivan normaalia että yritysmaailmassa tapahtuu polkujen erkanemisia, mutta se, että nykyaikana tällainen vuosien mittainen yhteistyö päätetään tekstiviestillä lauantai päivällä oli hieman erikoista. Sinällään olin jo aiemmin miettinyt valmiiksi tämän skenaarion, eli lopputulema ei sinällään
+ Read More

Maksuton kaupunkilehti on ilmainen

Me olemme olleet nyt seitsemisen vuotta lohjalaisen kaupunkilehti Ykkös-Lohjan julkaisijoina, ja yllättävän usein meillä tulee eteen tilanne, että saamme toimitukseen ehdotuksen lehden sisällöksi tapahtumasta, minne on pääsyliput. Sinällään tässä ei ole vielä mitään väärään, sillä ideologiamme on kertoa enemmän tulevista tapahtumista, kuin jo menneistä, joten sitä ajatellen tämä ajatus lähettää meille tiedote on oikea. Lähetyksen
+ Read More

Onko sähköyhtiöiden markkinointi harhaanjohtavaa?

Kaikilla meistä on jonkinlaista kokemusta sähköyhtiöiden markkinoinnista. Erityisesti puhelimitse on monelle tullut yhteydenottoja erinäisistä sähköyhtiöiden tarjouksista ja sopimuksista, ja sähköyhtiöiden markkinointiin saattaa törmätä missä tahansa muuallakin.  Markkinointi on toki aivan normaali osa useimpien yhtiöiden päivää, mutta ongelmalliseksi se muodostuu, mikäli se ei olekaan aivan totuudenmukaista, esimerkiksi hintojen tai ominaisuuksien puolesta.  Ainakin jo yksi pienempi sähköyhtiö
+ Read More

Markkinointi ei ole pikamatka – se on maratooni

Liian usein olemme mukana keskusteluissa, missä yrittäjä tai yrityksen toimitusjohtaja näkee ja kokee markkinoinnin vain yhtenä toimenpiteenä, ilman että se olisi oikeasti mukaan yrityksen tulevaisuuden suunnittelussa, tai tavoitteissa. Markkinointi nähdään erillisenä osana, kuluna, joka tunnetaan huonosti, ja mihin suhtaudutaan yllättävän useasti välinpitämättömästi. Siinä missä myynti voi olla yrityksen kulmakivi, saatetaan unohtaa ne työvälineet, joilla valetaan
+ Read More

Miten me autamme yritystä Googlen ja markkinoinnin kanssa saamaan enemmän myyntiä? Google markkinointi ja näkyvyys

Usko tai älä, mutta me teimme ensimmäiset Google mainoksemme jo niin monta vuotta sitten, että emme enää edes muista niitä. Teimme nimittäin jo 90-luvulla ravintoloille nettimainoksia, nettisivuja ja markkinointia – lähinnä Helsingissä, Tampereelle ja muualla Etelä-Suomessa. Sittemmin olemme aina välillä tehneet jonkun yksittäisen kampanjan asiakkaillemme – mutta emme varsinaisesti mainosta sitä missään. Miten me autamme
+ Read More

Näin saat henkilökohtaisen taloutesi takaisin hallintaan

Kuka tahansa voi ajautua taloudelliseen ahdinkoon yllättävissä elämäntilanteissa. Suomessa yksityishenkilöiden velkajärjestelyt säilyvät yleisinä ja niiden määrä nousikin vuoden 2021 loppuun mennessä 1,4 prosenttia aiemmasta vuodesta. Vuoden 2022 tammi-kesäkuussa luvut ovat jälleet laskeneet 8,4 prosenttia edellisestä vuodesta, mutta lopulliset luvut selviävät vasta vuoden päättyessä. Monelle esimerkiksi pandemia on aiheuttanut taloudellisia vaikeuksia epävarmojen työtilanteiden vuoksi. Yksityishenkilö on
+ Read More

Lainan ottaminen ei ole häpeällistä. Katso tästä 5 hyväksyttyä syytä ottaa lainaa

Useimmat suomalaiset ottavat lainaa jossakin vaiheessa elämäänsä. Se ei siis ole millään muotoa häpeällistä tai edes erikoista. Lainaa ottaessa on aina hyvä varmistua, että otat oikeanlaista lainaa käyttötarkoituksen mukaan. Kun lainan määrä sekä kohde ovat selvillä ja valitsemasi laina sopii tarkoitukseesi, ei lainan hakemiselle ole mitään estettä. Huomioithan, että laina tulee aina mitoittaa maksukykyysi, jotta
+ Read More

Faktoja yrityslainasta – mitä tuoreen yrittäjän on otettava huomioon?

Yrityslaina on monen menestyneen yrityksen pohjana Suomessakin. Kaikki eivät kuitenkaan tutustu lainaan saatika yrittäjyyteen sen kummemmin ennen syvään päähän hyppäämistä. Seuraavaksi pääset tutustumaan tarkemmin yrityslainaan faktojen kautta.  Mikä on yrityslaina? Yrityslaina on suunniteltu nimenomaan yrittäjyyttä varten. Harvalla yrittäjällä on jo ennen yrityksen perustamista tarpeeksi pääomaa kaikkien mahdollisten kulujen kattamiseen. Yrityslainaa voi ottaa esimerkiksi yrityksen perustamista,
+ Read More