Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

Tärkeitä huomioon otettavia vaiheita suunnitellessasi digitaalisen markkinoinnin strategiaa

Digitaalinen markkinointi on ehkä yksi nopeimmin kasvavista markkinoinnin aloista nykypäivänä. Mutta pysyäksesi mukana sen massiivisen vaikutuksen kanssa kuluttajien median käytössä, yrittäjien on tehtävä enemmän, kuin vain laajennettava offline-tarjouksia digitaalisen markkinoinnin alueelle. Digitaalinen markkinointi esittää uusia sitoutumisen ehtoja kuluttajien ja brändien välillä; se muotoilee myös median soveltamista vanhojen ja uusien reittien kautta. Eri markkinaraoissa olevat brändit,
+ Read More

Sisältötuotanto ja nettikasinotoiminnot

Google on viimeiset vuodet kertonut panostavansa entistä enemmän siihen, että ihmiset löytävät mitä haluavat mahdollisimman nopeasti ja tarkasti, siksi kotisivujen tekijöillä ja päivittäjillä on entistä tärkeämpää tietää, mitä kannattaa tehdä, ja mitä ei kannata tehdä. Toisaalta taas kukaan ei tiedä, miten Googlen hakujen algoritmit oikeasti toimivat, joten tärkeintä on loppujen lopuksi kuitenkin tehdä sellaiset sivut,
+ Read More

Ilmainen VPN? Hyvä vai huono valinta?

Verkossa liikkuvat uhkat ovat nostattaneet viimeistään nyt VPN-palvelut ajankohtaiseksi teemaksi jopa aivan tavallisten netin käyttäjien keskuudessa. On huolestuttavaa, miten helposti hakkerit voivat todellisuudessa päästä käsiksi tietoihimme ja vielä pelottavampaa on se, missä kaikkialla he voivat käyttää tietojamme väärin. Markkinoilla luotettaviksi todetuista VPN-palveluista saa yleensä varautua pulittamaan muutaman dollarin kuukaudessa, yleensä vuoden tai kahden sopimuksella, mikä
+ Read More

Viisi neuvoa täydelliseen Facebook mainoskuvaan

Kun lähestyt haluamaasi yleisöä sosiaalisessa mediassa kannattaa aina varmistaa se, että kuvasi ovat laadukkaita. Laadukkaiden kuvien avulla varmistut siitä, että lukijasi huomio suuntautuu kohti kuvaa välittömästi. Sanonta “kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa” on totta, sillä yhdestä kuvasta lukija pystyy hahmottamaan erittäin paljon informaatiota mahdollisesta tarjouksesta tai mainoksesta. Ilman laadukasta sekä selkeää kuvaa mainoksesi ei
+ Read More

Markkinoinnin perusteet – viisi vinkkiä yrittäjille

Olin jälleen eilen kouluttamassa yrittäjiä heidän istuessaan Yksin-Yrittäjä-Akatemian tunneilla ja aiheena oli tällä kertaa markkinoinnin ja myynnin perusteet. Iltapäivä meni rattoisesti markkinoinnin perusteiden puitteissa ja siitä tuli mieleen tämän päiväinen tekstikin. Nämä viisi vinkkiä ovat normaaleja asioita, joita jokaisen yrittäjän pitäisi tehdä, mutta kokemuksesta tiedän, että monikaan näitä ei tee syystä jos toisesta ja ryhmään
+ Read More

Urheiluturnaukset ja vedonlyöntifirmojen sponsorointi

Kansainvälisesti urheiluvedonlyöntiin liittyvät operaattorit ovat vahvasti esillä erilaisissa urheilutapahtumissa ja liigoissa. Esimerkiksi Englannin valioliigassa ja Espanjan La Ligassa kuten monissa muissakin Euroopan jalkapallo ja jääkiekkosarjoissa, vedonlyöjien sponsorointi tuo euroja joukkueiden kassaan, miksi Suomi ei tee samoin? Suomessa kaikki rahapelit, myös urheiluvedonlyönti on rajattu Arpajaislaissa täysin Suomen omalle monopolille, joka sitten jakaa kaikkien sille hävinneiden pelaajien
+ Read More

Affiliate-markkinointi – avain nettikasinoiden menestykseen

Kilpailu nettikasinomarkkinoilla käy kuumempana kuin koskaan, ja lukemattomien toimijoiden joukosta voi olla vaikea erottua. Uudenlaiset innovaatiot, upeat pelisivustot ja entistä houkuttelevammat bonukset saattavat itsessään toimia kilpailuvalttina, mutta jotenkin netticasinot on kuitenkin tuotava pelaajien tietoisuuteen. Kasinosivustot käyttävät yleisesti hyväkseen affiliate-markkinointia, minkä avulla affiliate-kumppani markkinoi nettikasinoita ja ohjaa pelaajia kasinosivustoille. Kasinoiden affiliate-kumppanit luovat erilaisia nettisivuja, jotka tarjoavat
+ Read More

Markkinointi sen suunnitelmallisuus 2020

Uusi vuosi on aivan ovella ja on jo aika tehdä ensi vuoden markkinointibudjetteja ja suunnitelmia. Näin marraskuussa alkaa olla jo viimeisiä hetkiä niille ja siksi katsommekin nyt hieman tulevan vuoden markkinointia ja vuosikelloa yhdeltä kantilta. Kun tulevan vuoden markkinointia suunnitellaan, jokaisen sitä miettivän tulisi sisällyttää ainakin tulevan vuoden teemat, onko niitä ollut aiemmin, miten ne
+ Read More

Kansainvälisyys vs. kotimaisuus

Suomi on osa Eurooppaa, halusimme sitä tai emme. Varsinkin valtiolla on välillä vaikeata hahmottaa, että liikkuminen on Euroopassa vapaata ja netissä sitäkin vapaampaa. Markkinoinnissa tämän huomaa monella alalla, mutta varsinkin rahapelien maailmassa vanhakantainen ajattelu oman maan monopolista on murentunut jo vuosia sitten. Tämä murentuminen koskee niin urheiluvedonlyöntiä kuin muitakin netin rahapelekkä ja tässä käymme vähän
+ Read More

Yrityksen kotisivujen kehityssuunnitelma

Onko teillä yritys ja sillä kotisivut? Onko käynyt niin, että kun olette ne kertaalleen tehneet ja laittaneet näkyville, sivustolle ei ole sen jälkeen tehty mitään? Ei hätää, tilanne on kuvatunlainen useimmalla suomalaisella sivustolla, miksi? Vaikka me kaikki tiedämme, että ihmiset hakevat tietoa Googlen avulla ja Google pyrkii auttamaan ihmistä löytämään tietoa ja vastauksia, miksi niin
+ Read More

Myynnin ja markkinoinnin ammattilainen tasapainoilee työn ja muun elämän välillä

Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset onnistuvat sovittamaan työnsä ja muun elämänsä pääsääntöisesti hyvin yhteen. Perhetilanne ja sukupuoli vaikuttavat kuitenkin edelleen työntekijän ja -hakijan työelämässä saamaan kohteluun, selviää Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n teettämästä tutkimuksesta. Kyselyyn vastanneista lähes puolet ilmoitti, että eri elämänalueiden yhdistäminen on onnistunut hyvin. Useampi kuin joka seitsemäs kuitenkin koki, että työn ja arjen
+ Read More

Markkinointi 2020 luvulla

Nyt ollaan vähitellen siirtymässä uudelle vuosikymmenelle ja on aika katsoa mitä markkinointikentässä tapahtui menneellä vuosikymmenellä ja luoda ajatuksia kohti tulevaa vuosikymmentä. Markkinoinnin tekijöiden silmissä mennyt vuosikymmen on ollut melkoista kehitystä ja uusien mahdollisuuksien ilmaantumisia kuin sieniä sateella. Markkinoinnin kenttä on todellakin muuttunut. Uudet keinot vai vanhat kujeet Viimeiset kymmenen vuotta ovat opettaneet markkinoijia katsomaan ihmisiä
+ Read More

Miksi mainoskanavien monipuolisuus on vain hyvä asia?

Mainonnalla on olemassa lukuisia erilaisia muotoja, joista tunnetuin lienee kuitenkin perinteisen mediamainonnan muoto – painettu media eli printtimedia. Printtimediaa toteutetaan sanoma-, aikakausi- ilmaisjakelu- ja paikallislehdissä – sekä osittain myös ulkomainonnassa, kuten esimerkiksi tienvarsilta bongattavissa olevien kylttien muodossa. Printtimedian lisäksi mainontaa tapahtuu monissa muissakin kanavissa, myöskin eri muodoissa, kuten vaikkapa kirjoitetussa muodossa. Mediamainonnan muita tunnetuimpia kanavia
+ Read More

Promot, bonukset ja nettikauppa

Alennukset ovat hyvin tärkeitä, niin myynnin kuin myös markkinoinnin puolesta. Palvelusta taikka tuotteesta riippumatta, löytyy jokaiselle aina jostakin jonkin sortin alennus. Vuosien mittaan alennukset ovat kehittyneet, kuponkien välitys ja käyttökin on suurimmalta osalta siirtynyt digimaailmaan, josta nykyään löytää jo kaiken sekä voi tehdä lähes kaiken. Käytätkö itse näitä kuponkeja sekä koodeja? Esimerkiksi Hesburgerin sovelluksen kautta
+ Read More

Suomalaiset ja autoilu

Vaikka tämä sivu, jolla juuri olet ei ole autoiluun liittyvä, autot liittyvät kyllä Suomeen. Suomi on kohtuullisen harvaan asuttu maa ja Euroopan mittakaavassa meillä asuu aika vähän ihmisiä. Siitä johtuu että maassamme ei ole kovin suurta rautatieliikennettä ja muukin julkinen liikenne pois lukien kasvukeskukset on vähentynyt. Tilanne on Suomessa samanlainen kuin Portugalissa, eli maaseutu tyhjenee,
+ Read More

Aikuisten makuun pelejä ja linkkejä

Muualla verkostossamme on täysin aikuisille tarkoitettuja palveluita. Meiltä löytyy niin deittipalveluita, tuotteita, kuin pelejä ajanvieteeksi ja videoita K18 tasolla. Oletko jo tutustunut näihin eri sivustoihimme (niitä on kyllä monelle muullekin teemalle aina lainoista, autoista, urheilusta yms lähtien, jopa sotahistoriaa, uskontoa, kalastusta, muita harrastuksia….) Vain aikuisille tarkoitettuja sivustoja Esimerkiksi LittleRoom.fi sivustoon tai HappyHouse.fi sivustolle. HUOMAUTUS! Nämä
+ Read More

Salainen resepti menestyksekkääseen kasinomarkkinointiin

Kilpailu nettikasinoiden välillä on todella kovaa. Uusia kasinoita julkaistaan joka kuukausi ja samaan aikaan vanhemmat sivustot lanseeraavat uutuustoimintoja ja päivitettyjä bonuksia. Moni saattaa luulla, että tiukassa kilvassa markkinointi onnistuu parhaiten niiltä, joilla on syvimmät taskut. Asia ei kuitenkaan ole niin, sillä menestyksekkääseen kasinomarkkinointiin on muutamia kikkoja, joita kuka tahansa voi hyödyntää. Kerromme tässä artikkelissa parhaat
+ Read More

Kuusi vinkkiä toimivaan kasinomarkkinointiin

Nettikasinoita on olemassa tuhansia erilaisia, joten markkina on valtavan kilpailtu. Kasinot mainostavat pelaajille toinen toistaan parempia ja suurempia etuja viikko toisensa jälkeen. Samaan aikaan Suomen laki rajoittaa mahdollisia nettikasinoiden markkinointikeinoja huomattavasti. Pelaajien huomion herättäminen ja massasta erottautuminen onkin haastavaa, ja täysin tavanomaisella markkinoinnilla ei pitkälle pötkitä. Miten kasinomarkkinointia sitten voi toteuttaa tehokkaasti? Esittelemme tässä artikkelissa
+ Read More

Nopeustesti paljastaa yrityksesi kyvykkyyden

Nettimarkkinoinnin trendeinä lähiaikoina ovat olleet Google-optimointi ja Lean-markkinointi. Tiedätkö mitä näitä ja monia muita markkinoinnin strategioita yhdistää? Se on nopeus! Nopeutta voidaan ajaa moneen eri asiaan niin markkinointiin kuin myös yrityksen toimintoihin, päätöksentekoon ja teknisiin ratkaisuihin. Sinun henkilökohtainen nopeustesti ja yrityksesi nopeustesti kannattaa tehdä. Tässä nopeuteen liittyviä tekijöitä ja elementtejä, jotka auttavat yritystäsi. Nopeus yhdistetään
+ Read More

Web-suunnittelun avainelementit

On olemassa lukuisia web-suunnittelun elementtejä, jotka luovat nettisivusi lopullisen tuloksen. Kaikkien elementtien on oltava läsnä, jotta yrityksesi nettisivu voisi tuoda nimesi tehokkaasi esille ja vetääkseen puoleensa potentiaalisia asiakkaita. Tässä ovat oleellisimmat elementit. Ulkonäkö ja tunnelma Ulkonäkö ja tunnelma ovat suunnitteluprosessin avainelementtejä. Riippuen yrityksestäsi tai liikemallistasi, nettisivusi välittää erilaista säteilyä erilaisten asiakkaiden houkuttelemiseksi. Jos luot nettisivua
+ Read More