Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

Markkinoinnissa on sekä teoriaa, käytäntöjä että onnea

Kukaan ei voi koskaan olla varma, mikä markkinoinnissa toimii ja koska. Tietysti on olemassa keinoja, joilla voidaan teoriassa parantaa markkinoinnin toimivuutta ja käytännön kokemukset alueellisesti tuovat myös oman lisänsä soppaan, millä saadaan aikaiseksi paikallisesti toimiva markkinointi. Kuitenkin mitä suurempi se alue on, mille markkinoidaan – sitä ”massaisempaa” kohdeyleisö on, ja taas pienelle alueelle tai kohdennetulle
+ Read More

0 comments

Mitä uutta mobiilipelialalle tuo vuosi 2019?

Viime vuosina olemme nähneet monia kiinnostavia trendejä mobiilipelaamisen saralla, mutta mitkä mahtavat olla tulevan vuoden kuumimmat trendit ja miten ne tulevat näkymään pelaajille? Tässä artikkelissa kerromme sinulle, mitkä ovat mobiilipelaamisen kiinnostavimmat ja mullistavimmat uudet trendit vuodelle 2019. Trendit tulevat ja menevät, mutta on kiinnostavaa pysyä aallonharjalla ja perillä siitä, millaisin uusin tavoin tänä vuonna pääsee
+ Read More

0 comments

Yksinäisen yrittäjän ongelmia

Aika ei tunnu riittävän enää kaikkeen mitä pitäisi tehdä, ja oma osaaminenkaan ei aina tahdo joustaa tarpeeksi. Näistä tunteista huolimatta nimenomaan pienet yhden tai muutaman hengen yritykset pitävät Suomen pyörät pyörimässä, niin myös Lohjalla. Pienet yksityiset yritykset pitävät maamme liikkeellä ja pystyssä Joskus vuosia sitten laskimme, että Lohjan talousalueelta löytyi yli 3000 yritystä, yrityksiä on
+ Read More

0 comments

Näkyvyyspaketteja paikallisille yrityksille ja palveluille

Ykkös-Lohja, Kettu Markkinointi, ER-tuki ja OmaLogo tarjoilevat yhteistyössä Lohjan talousalueen yrityksille erilaisia ja erikokoisia näkyvyyspaketteja, jotka voivat koostua lehtinäkyvyydestä, nettisivuista, sosiaalisesta mediasta ja ulkoisesta näkyvyydestä. Näkyvyyspaketteja räätälöidään aina yrityksen omien tarpeiden mukaisesti, millaisia asiakkaita yritys pyrkii saamaan, missä yritys haluaa olla esillä ja mitä yritys voi itse tehdä oman näkyvyytensä parantamiseksi. Jos sinua kiinnostaa oman
+ Read More

0 comments

Nopeus ja helppous ovat päivän sanoja kasinomarkkinoinnissa

Markkinointia voi tehdä kahdella tapaa: joko luomalla tarpeen itse tai vastaamalla olemassaolevaan tarpeeseen, jota ei ole vielä tyydytetty. Viime vuonna kasinomarkkinoinnissa tapahtui jälkimmäinen skenaario suuressa mittakaavassa.   Nettikasinopelaajat olivat jo pitkään etsineet vaihtoehtoisia tapoja kotiuttaa voittojaan nopeammin ja aloittaa pelaamisen helpommin ilman  turhia lomakkeita. Kasinolla ei pitkään ollut mahdollisuutta parantaa pelikokemusta tältä osin, joten pelaajien
+ Read More

0 comments

Mikä tekee nettikasinosta houkuttelevan?

Nettikasinoita on tarjolla runsaasti, mutta jotkut tuntuvat vetävän puoleensa enemmän kuin toiset. Mikä on tällaisten menestyvien kasinoiden salaisuus? Seuraavaksi esitellään muutamia avainseikkoja, jotka selittävät ilmiötä. Silmää miellyttävä ulkoasu  Aivan ensimmäisenä sivustolle saapuva vierailija näkee tietenkin kasinon etusivun. Kasinon suunnittelulla ja käyttöliittymällä on äärettömän tärkeä rooli siinä, millaisen ensivaikutelman pelaaja sivustosta saa. Parilla klikkauksella on todella
+ Read More

0 comments

Netticasino – missä rajoissa saa tänä päivänä mainostaa?

Joku saattaakin muistaa, kuinka vuonna 2011 suomalainen nettikasino Kolikkopelit.com lähetti joka ikiseen suomalaiseen talouteen postilla mainoskirjeen, jossa ystävä tarjosi 15 euroa ilmaista pelirahaa. Rahaa kampanjaan paloi 200 000 tuhatta euroa, mutta riski oli sen arvoinen, sillä kasino nousi kertaheitolla yhdeksi suosituimmaksi pelipaikasi netissä. Tänä päivänä nettikasinoiden markkinointi on yhä rajoitetumpaa ja Veikkauksen monopoliasemaasta johtuen menestyksekkäiden markkinointikampanjoiden
+ Read More

0 comments

Printtimainonta toimii Lohjalla

Lehtien ja varsinkin ilmaisesti jaettavien lehtien tehosta on kiistelty vuosikymmeniä. Koko Ykkös-Lohjan kolmenkymmenen vuoden ajan itseasiassa on kiertänyt huhu, että jos ihminen tilaa lehden, niin kyllä hän lukee sen varmemmin kuin ilmaiseksi tulevan. Perusajatuksessa ei liene mitään vikaa, mutta sanomalehtimainonta on aina paikallisestikin massamainontaan, missä tietylle alueelle kohdistetaan mainos samanlaisena kaikille asukkaille ja massamainonnassa merkitsee
+ Read More

0 comments

Mr.Bet – esimerkki nettikasinosta ja sen markkinoinnista

Yksi tämän päivän kasvava trendi eSportsin ohessa on kasinopelit ja internet. Netin tekninen kehitys on mahdollistanut livekasinopelit nettiin ja sitä myöten nettikasinot ovat saaneet uutta puhtia tarjontaan, ja ihmisethän tykkäävät pelata. Markkinoijille ala tarjoaa myös suomalaisittain uusia mahdollisuuksia sillä käytännössä jokainen nettikasino tarvitsee palkkalistoilleen suomalaisia työntekijöitä ja se taas useasti tarkoittaa mahdollisuutta tehdä töitä muualla
+ Read More

0 comments

Me viemme viestisi asiakkaalle saakka

Kettu Julkaisut Oy ja Kettu Markkinointi julkaisevat joka viikko Ykkös-Lohja kaupunkilehteä, joka jaetaan joka keskiviikko noin 34 000 kotitalouteen, suoraan koteihin. Verrattuna esimerkiksi tähän artikkeliin netissä tai sosiaalisessa mediassa jaettuun mainokseen, kaupunkilehdellä on yksi etu: ihminen jakaa sen itse ja pudottaa postilaatikkoon tai postiluukkuun. Vastaanottaja päättää itse lukeeko hän lehden vai ei, mutta tutkimusten ja
+ Read More

0 comments

Omnikanava-uskolliset millenniaalit vaativat yhtenäistä asiakaskokemusta

Pohjoismaalaiset millenniaalit eivät ole niin kiinni älypuhelimissaan kuin aiemmin on oletettu, kertoo Deloitten tutkimus. Millenniaalit hoitavat asioitaan sukkuloiden sujuvasti digitaalisten ja fyysisten kanavien sekä eri laitteiden kuten älypuhelimen, tabletin ja tietokoneen välillä. Suurin osa suosii digitaalisia kanavia, mutta tietyissä tilanteissa kaivataan myös henkilökohtaista palvelua. Millenniaalit ovat niin kutsuttuja omnikanavaisia kuluttajia. Se tarkoittaa, että he odottavat
+ Read More

0 comments

Tiimivaatteet, joukkueasut, työvaatteet, luokkavaatteet – asusteet logoilla ja teksteillä

Onko teillä tarve vaatteille, joissa on oma merkintänsä? Logo, firman nimi, slogan? Kuvaa tai tekstiä, yhdellä värillä tai monella värillä? Paidat, housut, takit, pipot, lippikset, myös työvaatteet huomiovärein. Mainosteippaamo OmaLogo Lohjalta toimittaa vaatteet sekä noutona Lohjalta, tai postitse tai matkahuollon kautta ympäri Suomea. Omalogolla on asiakkaita Helsingistä Ouluun. T-paita halutulla merkinnällä Painetut t-paidat. Nopea toimitus
+ Read More

0 comments

Markkinoinnista ja myynnistä

Ketut toimivat pitkälti paikalllisella tasolla eli teemme ratkaisuja paikallisiin markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin, mutta silloin tällöin projektit kattavat suuremmankin alueen, mutta silloinkin aluetta rajataan joko maantieteellisesti tai kohteiden mukaan – kohderyhmäajattelu kunniaan. Lisää myyntiä markkinoinnilla Meiltä kysytään yllättävän usein, mikä on se toimiva markkinointikanava millä saadaan lisää myyntiä. Kysymys osoitetaan meille, koska olemme alan ammattilaisia,
+ Read More

0 comments

Vuoden 2018 tapahtumia

Menneenä vuonna olimme mukana aloittamassa useampaa kotisivuprojektia, joista osa lähti hyvin ”lentoon” ja osa on vielä lähtökuopissaan. Jokaisen sivuston osalta työ jatkuu vuonna 2019 samalla kun etsimme uusia kumppaneita, uusia suomalaisia sivustoja sekä saatamme aloittaa myös uusia sivustoprojekteja. Menneenä vuonna, eli 2018, aloitimme mm. tällaisen sivuston: www.eepelit.fi jonka pääsisältönä tulee olemaan eSports Suomessa + uutisia
+ Read More

0 comments

Casino Heroes: kokemuksia

Casino Heroes on pohjoismaisten perustajien luoma nettikasino, joka on toiminut vuodesta 2014 asti. Se erottuu monien muiden verkossa toimivien kasinoiden joukosta vahvalla pelillistämisteemallaan. Pelillistetyillä kasinoilla myös itse kasinosivuston käytöstä sekä peleistä toiseen siirtymisestä on tehty ikään kuin oma pelinsä, minkä tarkoituksena on tehdä kasinolla vierailusta entistäkin hauskempaa ja mielenkiintoisempaa sen pelaajille. Keräsimme Casino Heroes kokemuksia
+ Read More

0 comments

Virtuaalivaluutta – tulevaisuus vai nykypäivä?

Harva käyttää enää tavallista käsin kosketeltavaa käteistä rahaa. Yhä useammin maksutilanteessa tulee käytettyä korttia, lähimaksua, mobiilimaksua ja niin edelleen. Käteinen on todella jäämässä unholaan ja maksamiseen keksitään yhä uusia vaihtoehtoisia valuuttoja ja maksutapoja. Korttia tai mobiilimaksua käytettäessä tileillä pyörivät kuitenkin, ainakin kotimaisilla markkinoilla, perinteiset eurot. Mutta perinteiselle valuutalle on olemassa nyt vaihtoehto: virtuaalinen raha eli
+ Read More

0 comments

Mainoskylteillä asiakkaat sisälle

Nykypäivänä kaikki digitalisoituu.Mainonnan maailmassa katseet ovat kohdistuneet sosiaalisen median suuntaan ja yritykset haluavat mainostaa omaa toimintaansa verkossa. Tämä some-markkinointion hyvä ja toimiva ratkaisu, mutta aivan kaikkien yritysten kohdalla se ei kannata. Perinteiset keinot toimivat yhä Välillä on hyvä ottaa esille perinteiset mainonnan keinot, kuten ulkomainonta, joka on some-markkinoinnin aikakaudella silti säilyttänyt asemansa massamediana. Pienehkö kivijalkamyymälä
+ Read More

0 comments

Yritys, tee ainakin nämä tietosuojasi eteen

Tietosuoja on edelleen ajankohtainen, sillä uusi tietosuojalaki tulee voimaan tammikuun ensimmäisenä päivänä. Sillä täydennetään ja täsmennetään kansallisesti EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen eli GDPR:n säännöksiä. Keskuskauppakamari ja Microsoft julkaisivat yhteistyössä yrityksille suunnatun tietosuojaoppaan, joka antaa perustason ohjeita siitä, miten tietosuoja-asiat kannattaa yrityksen arjessa järjestää. Keskuskauppakamarin lakimies Minna Aalto-Setälän mukaan opas on pyritty kirjoittamaan yrityksille yritysten näkökulmasta siten,
+ Read More

0 comments

Käyttäjäystävällisyys on nettikasinoiden avain menestykseen

Kasinoalan kilpailu on kovaa, ja joukosta voi erottua monella tapaa. Pelaajat kuitenkin viihtyvät varmimmin kasinolla, mikäli sen perusasiat ovat kunnossa. Nettikasinoiden joukosta löytyy monenlaisia toimijoita. Siksi sujuva käyttöliittymä, hyvä asiakaspalvelu ja muutenkin käyttäjälähtöisten ratkaisujen suosiminen ovat avain menestykseen alalla. Käyttäjäystävällisyys koostuu useasta eri tekijästä. Hyvä käyttöliittymä Käyttöliittymän toimivuus on tärkeä perusasia. Toimivan käyttöliittymän avulla kasinolla
+ Read More

0 comments

Mikä on natiiviartikkeli?

Muutama päivä sitten laitoin LinkedInin omalle seinälle kommentin, jossa kerroin joku päivä kertovani, mitä tarkoittaa natiiviartikkeli. Kirjoitan siis omasta lähtökohdastani sen, mitä se minulle tarkoittaa. Itsestään selväähän on jo nimenperusteella, että kyseessä on alkuperäinen artikkeli, ei siis mistään edes osittain kopioitu Miksi natiiviartikkeli? Nykyään meillä on käytännössä vain yksi hakukone eli Google ja kaikki käyttävät
+ Read More

0 comments