Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

Ruotsiin kasinopelien lisenssimalli, koska Suomeen?

Suomi ja Norja ovat Pohjoismaiden vastarannan kiiskit, maat, jotka eivät ole avanneet netin rahapelaamista periaatteessa muille kuin oman maan valtiolliselle monopoliyhtiölle. Ruotsi siirtyi vuodenvaihteessa kansainväliseen tyyliin lisenssimalliin, koska on Suomen vuoro? Kolikkopelejä kaupoissa Suomi on erikoinen maa jo siitä, että meillä kolikkopelit löytyvät lähes jokaisen ruokakaupan, ravintolan ja isomman huoltoaseman auloista eli rahapelaaminen on meillä
+ Read More

0 comments

Netin markkinointikeinot

Pienikin paikallinen yritys voi menestyä kansainvälisesti, jos sillä vain on tuote, jota voi myydä sopivalla hinnalla ja toimittaa se järkevästi asiakkaalle. Ennen tällainen ei ollut kovin helposti mahdollista, mutta nykyinen internet on niin levinnyt, että oman alansa osaava nettiammattilainen saa erikoistuotteen löytymään Googlen avulla. Google ja näkyvyys Aivan kuin uudet nettikasinot, Googlen avulla voi saada
+ Read More

0 comments

Mediayhtiöt muuttuvat monialayhtiöiksi

Kansainvälinen Media Honeypot -tapahtuma järjestettiin Helsingissä ystävänpäivänä. Siellä oli helppo aistia – niin kahdenkeskisissä keskusteluissa kuin puheenvuoroissa – media-alan ajanhenki: markkinat, ansainta ja kuluttujakäyttäytyminen ovat jatkuvassa muutoksessa. Mediayhtiöt ovat Arvatolle tärkeä asiakasryhmä. Ne hyödyntävät maksu- ja laskutusratkaisujamme, jotka helpottavat asiakkaiden ostamista ja nopeuttavat yrityksen kassavirtaa. Kokemuksen lisäksi Arvatolla on ensikäden tietoa ja ymmärrystä media-alasta. Olemme
+ Read More

0 comments

Nordic Digital PR Awards -voittajat on valittu

Tämän vuoden Digital PR Awards -palkinnot on jaettu viestinnässä menestyneille pohjoismaisille yrityksille. Voittajat julkaistiin eilen Tukholmassa järjestetyssä tilaisuudessa. Saimme yli 150 ehdotusta palkintojen saajiksi. Erinomaisten ehdokkaiden joukosta Mynewsdeskin sisäinen raati valitsi kuusi finalistia jokaisessa kategoriassa käyttäen apunaan Mynewsdeskin analytiikkaa. Lopullisen valinnan voittajista teki pohjoismaisista viestinnän ammattilaisista koostunut tuomaristo. – Kisassa ehdolla oleviin uutishuoneisiin ja viestijöihin
+ Read More

0 comments

Mainosten käyttäminen osana digitaalista markkinointia – miten se toimii?

Jotta yritys voi olla menestyvä ja saada paljon asiakkaita, se tarvitsee jossain määrin digitaalista markkinointia. Nykyään kaikki tapahtuu netissä, eikä kukaan esimerkiksi etsi enää yrityksi puhelinluettelosta. Sen sijaan niitä etsitään avainsanojen avulla hakukoneesta, kuten Googlesta. Jos yritys ei käytä hyväkseen mainontaa netissä joko suorien mainosten tai muiden tapojen avulla, niin se ei voi odottaa saavansa
+ Read More

0 comments

Bonusten ja promootioiden fiksu käyttö digitaalisessa markkinoinnissa

Kaikki rakastavat ilmaista rahaa. Jokainen haluaa mielellään lunastaa itselleen tarjouksia, promootioita ja bonuksia sekä ottaa osaa alennuksiin ja kampanjoihin. Jos ihmiset voivat säästää rahaa, he tekevät sen mielellään. Ja jos luvassa on ilmaista rahaa, niin ihmiset tulevat takuulla luoksesi juosten. Monet yritykset tietävät tämän ja käyttävätkin bonusten ja muiden promootioiden tarjoamista hyväkseen. Näin ne saavat
+ Read More

0 comments

Kuinka käyttää brändäystä joukosta erottumiseen hyvin kilpailullisella alalla

Monella alalla kilpailu on hyvin kovaa ja yritysten pitää tehdä paljon töitä erottuakseen joukosta. Internet on lisäksi tehnyt mahdolliseksi entistä suuremman kilpailun, joten yritysten pitää tehdä kaikkensa erottuakseen joukosta kiireisillä bisnesmarkkinoilla. Monet alat ovat täynnä kilpailua, ja jos yritykset eivät tee jotain erottuakseen harmaasta yritysten kirjosta, niin he jäävät täysin ilman asiakkaita. Onneksi on olemassa
+ Read More

0 comments

Mitä yrittäjät voivat oppia nettipeleistä?

Digitalisoituminen ja teknologian evoluutio ovat muuttaneet kasvun ja oppimisen nopeutta ja tahtia. Internetin kautta saatavilla oleva tieto eri verkkosivuilla on tehnyt maailmastamme paljon pienemmän paikan ja tuonut eri kansat lähemmäksi toisiaan. Ja ennen kaikkea Internet on tuonut mukanaan monia mahdollisuuksia ja työkaluja, jotka auttavat kouluttamaan ihmisiä. Esimerkiksi digitaalinen pelaaminen on tapa kouluttaa ja viihdyttää ihmisiä.
+ Read More

0 comments

Affiliate markkinoinnista mahdollisuus lisätuloihin?

Olet saattanut törmätä netissä selaillessasi termiin affiliate-linkki, esimerkiksi blogeja lukiessasi tai nettisivuja selatessasi, ja miettiä mitähän kummaa se mahtaa tarkoittaa. Lyhyesti sanottuna affiliate markkinoinnilla tarkoitetaan trafiikin lähettämistä yhdeltä nettisivulta tai muulta kanavalta toiselle, jossa lähetetty trafiikki voi johtaa jonkin tavoitteen saavuttamiseen. Se on yhä yleistyvä keino ansaita rahaa netissä sekä yrityksille että yksityisille henkilöille. Voisiko
+ Read More

0 comments

Tee se itse – Puhelimen korjaus

Varaosista löytyy akkuja, näyttöjä, takalaseja, kameroita, mikrofoneja. Eli lähes kaikkia puhelimen osia saa nykyään ostettua varaosina. Puhelimen voi viedä liikkeeseen, jossa rikkoutunut osa vaihdetaan uuteen, mutta lasku työstä voi olla yllättävän suolainen. Varaosan hinnan lisäksi liikeessä täytyy maksaa työstä. Loppusumma voi olla sen verran kallis, että uuden puhelimen ostaminen voi tulla kannattavammaksi. Puhelimessa on runsaasti
+ Read More

0 comments

Markkinoinnissa on sekä teoriaa, käytäntöjä että onnea

Kukaan ei voi koskaan olla varma, mikä markkinoinnissa toimii ja koska. Tietysti on olemassa keinoja, joilla voidaan teoriassa parantaa markkinoinnin toimivuutta ja käytännön kokemukset alueellisesti tuovat myös oman lisänsä soppaan, millä saadaan aikaiseksi paikallisesti toimiva markkinointi. Kuitenkin mitä suurempi se alue on, mille markkinoidaan – sitä ”massaisempaa” kohdeyleisö on, ja taas pienelle alueelle tai kohdennetulle
+ Read More

0 comments

Mitä uutta mobiilipelialalle tuo vuosi 2019?

Viime vuosina olemme nähneet monia kiinnostavia trendejä mobiilipelaamisen saralla, mutta mitkä mahtavat olla tulevan vuoden kuumimmat trendit ja miten ne tulevat näkymään pelaajille? Tässä artikkelissa kerromme sinulle, mitkä ovat mobiilipelaamisen kiinnostavimmat ja mullistavimmat uudet trendit vuodelle 2019. Trendit tulevat ja menevät, mutta on kiinnostavaa pysyä aallonharjalla ja perillä siitä, millaisin uusin tavoin tänä vuonna pääsee
+ Read More

0 comments

Yksinäisen yrittäjän ongelmia

Aika ei tunnu riittävän enää kaikkeen mitä pitäisi tehdä, ja oma osaaminenkaan ei aina tahdo joustaa tarpeeksi. Näistä tunteista huolimatta nimenomaan pienet yhden tai muutaman hengen yritykset pitävät Suomen pyörät pyörimässä, niin myös Lohjalla. Pienet yksityiset yritykset pitävät maamme liikkeellä ja pystyssä Joskus vuosia sitten laskimme, että Lohjan talousalueelta löytyi yli 3000 yritystä, yrityksiä on
+ Read More

0 comments

Näkyvyyspaketteja paikallisille yrityksille ja palveluille

Ykkös-Lohja, Kettu Markkinointi, ER-tuki ja OmaLogo tarjoilevat yhteistyössä Lohjan talousalueen yrityksille erilaisia ja erikokoisia näkyvyyspaketteja, jotka voivat koostua lehtinäkyvyydestä, nettisivuista, sosiaalisesta mediasta ja ulkoisesta näkyvyydestä. Näkyvyyspaketteja räätälöidään aina yrityksen omien tarpeiden mukaisesti, millaisia asiakkaita yritys pyrkii saamaan, missä yritys haluaa olla esillä ja mitä yritys voi itse tehdä oman näkyvyytensä parantamiseksi. Jos sinua kiinnostaa oman
+ Read More

0 comments

Nopeus ja helppous ovat päivän sanoja kasinomarkkinoinnissa

Markkinointia voi tehdä kahdella tapaa: joko luomalla tarpeen itse tai vastaamalla olemassaolevaan tarpeeseen, jota ei ole vielä tyydytetty. Viime vuonna kasinomarkkinoinnissa tapahtui jälkimmäinen skenaario suuressa mittakaavassa.   Nettikasinopelaajat olivat jo pitkään etsineet vaihtoehtoisia tapoja kotiuttaa voittojaan nopeammin ja aloittaa pelaamisen helpommin ilman  turhia lomakkeita. Kasinolla ei pitkään ollut mahdollisuutta parantaa pelikokemusta tältä osin, joten pelaajien
+ Read More

0 comments

Mikä tekee nettikasinosta houkuttelevan?

Nettikasinoita on tarjolla runsaasti, mutta jotkut tuntuvat vetävän puoleensa enemmän kuin toiset. Mikä on tällaisten menestyvien kasinoiden salaisuus? Seuraavaksi esitellään muutamia avainseikkoja, jotka selittävät ilmiötä. Silmää miellyttävä ulkoasu  Aivan ensimmäisenä sivustolle saapuva vierailija näkee tietenkin kasinon etusivun. Kasinon suunnittelulla ja käyttöliittymällä on äärettömän tärkeä rooli siinä, millaisen ensivaikutelman pelaaja sivustosta saa. Parilla klikkauksella on todella
+ Read More

0 comments

Netticasino – missä rajoissa saa tänä päivänä mainostaa?

Joku saattaakin muistaa, kuinka vuonna 2011 suomalainen nettikasino Kolikkopelit.com lähetti joka ikiseen suomalaiseen talouteen postilla mainoskirjeen, jossa ystävä tarjosi 15 euroa ilmaista pelirahaa. Rahaa kampanjaan paloi 200 000 tuhatta euroa, mutta riski oli sen arvoinen, sillä kasino nousi kertaheitolla yhdeksi suosituimmaksi pelipaikasi netissä. Tänä päivänä nettikasinoiden markkinointi on yhä rajoitetumpaa ja Veikkauksen monopoliasemaasta johtuen menestyksekkäiden markkinointikampanjoiden
+ Read More

0 comments

Printtimainonta toimii Lohjalla

Lehtien ja varsinkin ilmaisesti jaettavien lehtien tehosta on kiistelty vuosikymmeniä. Koko Ykkös-Lohjan kolmenkymmenen vuoden ajan itseasiassa on kiertänyt huhu, että jos ihminen tilaa lehden, niin kyllä hän lukee sen varmemmin kuin ilmaiseksi tulevan. Perusajatuksessa ei liene mitään vikaa, mutta sanomalehtimainonta on aina paikallisestikin massamainontaan, missä tietylle alueelle kohdistetaan mainos samanlaisena kaikille asukkaille ja massamainonnassa merkitsee
+ Read More

0 comments

Mr.Bet – esimerkki nettikasinosta ja sen markkinoinnista

Yksi tämän päivän kasvava trendi eSportsin ohessa on kasinopelit ja internet. Netin tekninen kehitys on mahdollistanut livekasinopelit nettiin ja sitä myöten nettikasinot ovat saaneet uutta puhtia tarjontaan, ja ihmisethän tykkäävät pelata. Markkinoijille ala tarjoaa myös suomalaisittain uusia mahdollisuuksia sillä käytännössä jokainen nettikasino tarvitsee palkkalistoilleen suomalaisia työntekijöitä ja se taas useasti tarkoittaa mahdollisuutta tehdä töitä muualla
+ Read More

0 comments

Me viemme viestisi asiakkaalle saakka

Kettu Julkaisut Oy ja Kettu Markkinointi julkaisevat joka viikko Ykkös-Lohja kaupunkilehteä, joka jaetaan joka keskiviikko noin 34 000 kotitalouteen, suoraan koteihin. Verrattuna esimerkiksi tähän artikkeliin netissä tai sosiaalisessa mediassa jaettuun mainokseen, kaupunkilehdellä on yksi etu: ihminen jakaa sen itse ja pudottaa postilaatikkoon tai postiluukkuun. Vastaanottaja päättää itse lukeeko hän lehden vai ei, mutta tutkimusten ja
+ Read More

0 comments