Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

Uusia tuulia hakemassa

Vuosi 2020 on tuonut tullessaan meidän arkeemme todellakin paljon uutta. Arkea ja työtämme on rajoitettu ja joillekin se on tarkoittanut jopa elinkeinon sulkemista. Nyt onneksi ravintolat saavat jälleen avata ovensa, mutta yökerhot joutuvat vieläkin nuolemaan näppejään – ei kukaan mene yökerhoon, joka suljetaan kello 23. Myös moni muu toimiala on joutunut kokemaan ja muuttumaan paljon.
+ Read More

Vastuullisuus markkinointikeinona

Vastuullisuus on tullut vähitellen entistä monipuolisemmin esiin myös yritysten markkinoinnissa. Isoilla pörssiyhtiöillä se on ollut siellä jo pidemmän aikaa, mutta vastuullisuus merkitsee lähes jokaiselle sanan lukijalle eri asiaa. Useimmat meistä näkevät vastuullisuuden sellaisena toimina, jotka varmistavat työntekijöille palkat ja valtiolle verotulot, mutta vastuullisuus on paljon muutakin. Miten yritykset voivat siis hyödyntää hyviä omia prosessejaan ja
+ Read More

Kasinobonusten tulevaisuus – kolme vinkkiä pelaajilla

Ympäri Eurooppaa viranomaisilta kuuluu vaatimuksia kasinoalaa kohtaan. Vaatimukset ovat milloin markkinointia koskevia, milloin mitäkin. Pahin vaatimus lienee tähän mennessä ruotsalaisten vaatimus lisenssikasinoille rajoittaa kasinobonus 100 kruunun tasolle, eli noin 8 euroon! Tämä siis markkinatilanteessa, kun pelaaja saa eri kasinon valitessaan jopa satojen eurojen kasinobonukset. Käydään tätä markkinatilannetta tässä tarkemmin läpi vinkkien mallisesti. Kerää ilmaiskierrokset kuleksimasta
+ Read More

Kolme uutta mielenkiintoista markkinointikohdetta 2020

Aina silloin tällöin eteen tulee uusia ja mielenkiintoisia tuttavuuksia, markkinointimielessä. Eurooppa, Aasia ja Pohjois-Amerikka sekä Afrikka että Australia ovat selkeästi omia kokonaisuuksiaan, joissa myös löytyy omat toimivat käytäntönsä ja tapansa markkinoinnissa. Silloin tällöin jotain näistä tuodaan toisille alueille ja ne joko toimivat, tai todellakaan eivät. Tehdään nyt pikainen katsaus kolmeen mielenkiintoiseen uuteen mahdollisuuteen eurooppalaisessa markkinoinnissa
+ Read More

Tulevan kesän markkinointi

Kuten kaikille meille on itsestään selvää, elämme aikoja, jollaisia ei elämässämme ole aiemmin ollut. Aikoja, joilloin mikään muu ei ole varmaa kuin epävarma, ja nimenomaan koskien tulevan kesän ravintoloiden ja tapahtumien markkinointia. Kaikki tapahtumat eivät kuitenkaan voi tehdä itsestään isoa digitapahtumaa kuten JVG:n Vappukeikka virtuaalisessa Helsingissä, niin mitä on tehtävissä? Bonusetu.com on sivusto, joka kertoo,
+ Read More

Aloittavan verkkokauppiaan opas – kommentein

Sain tuossa äsken ladattua kyseisen oppaan ja mietin, että samalla kun käyn sen läpi, niin myös kommentoin tänne sen sisällön. Syy oppaan lataamiseen oli mainos Suomen Yrittäjien kotisivulla, ja ajattelin että tämä pitää katsoa läpi. Opas on saatavilla MyCashFLown omilla sivuilla, mutta sinun pitää luovuttaa oma sähköpostisi markkinointikäyttöön, jotta se saat, joten en kirjoita tänne
+ Read More

Plant the Seeds, build the Future

Otsikko yksinkertaisesti: mitä tänään aloitat, sen hedelmät saat tulevaisuudessa. Mitä se tarkoittaa meidän alalla? Puhumme nyt sivuston sisällöstä, sivustojen löydettävyydestä ja siitä, kuinka ihmiset löytävät firmojen tuotteet ja palvelut, aiheena on siis SEO, search engine optimization. Maailmantalous on hetkeksi menossa lamaan ja laman aikana rahahanat ovat entistä tiukemmin avattavissa. Samalla tiedämme, että ihmiset ovat oikeasti
+ Read More

Markkinointipanostusten vähentäminen vaikuttaa negatiivisesti yrityksen kasvuun – jopa vuosien ajan

Kun talous hiipuu, on markkinointi usein säästöjen eturintamassa. Tiedämme kuitenkin aiemmista kriiseistä, että mainonnan vähentämisellä, saatikka sen lopettamisella kokonaan, on pitkälle ulottuvat vaikutukset yrityksen myyntiin ja kasvuun. Mitä tässä hetkessä siis kannattaisi tehdä? Mainonnan tauolle laittaminen uuteen tilanteeseen mukautumisen ajaksi on monelle hyvä idea, mutta vastaus kysymykseen ”kannattaako mainonta lopettaa koko koronakriisin ajaksi” on ei.
+ Read More

Verkkokaupan markkinointia osa 1

Oletko joutunut tilanteeseen, missä nyt sinun on melkeinpä pakko laittaa se pelkäämäsi nettikauppa pystyyn? Et ole sitä syystä tai toisesta aiemmin halunnut tehdä ja syy tuskin on ollut sen kustannukset, vaan yksinkertaisesti se, että olet ajatellut, ettei se kuitenkaan tuo yhtään myyntiä. Mitä sitten pitää vähintäänkin huomioida, jos nyt vasta on avaamassa omaa kauppaansa nettiin?
+ Read More

Verkkokaupan markkinointia osa 1

Oletko joutunut tilanteeseen, missä nyt sinun on melkeinpä pakko laittaa se pelkäämäsi nettikauppa pystyyn? Et ole sitä syystä tai toisesta aiemmin halunnut tehdä ja syy tuskin on ollut sen kustannukset, vaan yksinkertaisesti se, että olet ajatellut, ettei se kuitenkaan tuo yhtään myyntiä. Mitä sitten pitää vähintäänkin huomioida, jos nyt vasta on avaamassa omaa kauppaansa nettiin?
+ Read More

Ravintoloitsija: nyt pitää kehittää

Maamme hallitus teki kovan päätöksen käskiessään kahviloiden ja ravintoloiden sulkea ovensa pariksi kuukaudeksi. Monelle ravintoloitsijalle ja kahvilanomistajalle tämä tietää todella vaikeita aikoja, toiset ovat aloittaneet noutoruoka- ja kotiinkuljetuspalvelut – mutta tilanteeseen on myös toinen tie eteenpäin. Liiketoiminnan kehitysrahoitus häiriötilanteissa Rahoitus on tarkoitettu Suomessa toimiville pk-yrityksille (oy, oyj, ay, ky, osk), joilla on 6-250 työntekijää, ja
+ Read More

Teknologia on muuttanut työnhakua ja ansioluetteloa

Teknologia on muuttanut työntekijöitä hakevien yhtiöiden rekrytointiprosessia viime vuosikymmenien aikana. Valtava muutos saavutettiin jo silloin, kun töitä kyettiin yleisesti hakemaan verkon välityksellä vaikkapa omalta kotisohvaltaan käsin. Valtaosaa kehittyneen maailman työnhauista hoidetaankin verkossa, jolloin heti työhakemuksien alkuun esiintyy lausahdus ‘hae paikkaa verkossa’. Löydät kaiken kattavan palvelun kilpailijoista erottuvan CV:n luomiseksi osoitteesta www.cvpalatsi.fi. Sen lisäksi, että työtä
+ Read More

Suomalaiset nettikasinot

Nettikasinoita on markkinoilla tänä päivänä satoja ja useat sadat nettikasinot palvelevat myös suomalaisia pelaajia. Melkein kaikki sellaiset kasinot, jotka tarjoavat palveluita suomalaisille pelaajille, on käännetty suomeksi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sellaiset nettikasinot ovat suomalaisia. Jotta kasino voidaan luokitella kotimaiseksi kasinoksi, sen pitää täyttää muutamia hyvin tiukkoja vaatimuksia. Suomessakin voi pelata netissä kasinoilla täysin
+ Read More

Nettimarkkinoinnin saloja

Miten nettimarkkinointi ja online-markkinointi eroaa vanhasta tutusta markkinoinnista ennen nettiaikaa? Miksi osa alalla puhuu, että printti on kuollut ja toinen kertoo, että se on vain muuttunut. Mistä kukaan yrittäjä voi tietää varmuudella, mikä on oikea digikanava hänen yritykselleen ja mikä ei? Jokainen myyntiä tekevä yritys tekee markkinointia jollain tavalla. Kaikki eivät välttämättä mainosta, mutta jokainen
+ Read More

Yhdistä pienet lainasi yhdeksi lainaksi

Monella yrittäjällä, niin yksiyrittäjällä kuin pienyrittäjällä on yrityksen alkuvaiheessa lainoja, joilla on rahoitettu yritystoiminnan alkumetrit. Voi olla käynyt myös niin, että heikkojen kuukausien aikana on turvauduttu lisälainoitukseen ja nämä kaikki on haettu yrittäjän omissa nimissä, vaikka rahat ovat sitten menneetkin toiminimen kustannuksiin. ’Jos tilanne syystä tai toisesta on sitten sellainen, että yrittäjällä on useampia pieniä
+ Read More

Kuinka kirjoitat huippuhyvän työhakemuksen ja vältät pahimmat sudenkuopat

Työhakemuksia on monenlaisia. Valtaosa niistä sisältää saatekirjeen ja CV:n eli ansioluettelon. Saatekirjeen tarkoitus on esitellä itsesi, osaamisesi ja valmiutesi hakemaasi työtehtävää varten. Tässä artikkelissa keskitymme saatekirjeen kirjoittamiseen. Hyvä ja selkeä saatekirje voi hyvinkin ratkaista sen, pääsetkö haluamaasi työhaastatteluun. Saatekirjeeseen kannattaa siis todellakin panostaa. Saatekirjeen tekeminen on loppujen lopuksi yksinkertaista. Olemme koonneet sinulle tärkeimmät asiat, joita
+ Read More

Laadukkaan käännöksen merkitys

Suomalaiset ovat tarkkaa kansaa. Koska olemme kansainvälisellä tasolla hyvin koulutettuja, myös kielitietoisuutemme on huippuluokkaa. Vaikka äidinkielen numero ei olisikaan kymppi, useimmat tunnistavat peruskielioppivirheet tai oudot lausemuodot, jotka usein johtuvat heikkolaatuisesta käännöksestä tai yksinkertaisesti siitä, ettei kirjoittaja ole kovin kummoinen. Huonolla suomella kirjoitettu nettisivu ei saa luottamusta osakseen yhtä helposti kuin nettisivu, joka on suomea äidinkielenään
+ Read More

Digimarkkinointi vs perinteinen Markkinointi

Monet ovat sanoneet meillekin, että perinteinen printti on kuollut eikä sillä tee mitään markkinoinnin näkökulmasta katsoen. Oman kokemuksemme ja tilastojenkin valossa asia ei kuitenkaan ole näin. Tosiasia on kuitenkin, että markkinoinnin toimintakenttä on viimeisten vuosien varrella laajentunut ja uusien kanavien tultua saataville on myös potentiaalisten asiakkaiden huomion saaminen entistä vaikeampaa ja useimpien, ellei peräti kaikkien,
+ Read More

Mainonnan ABC

Ketut tekevät pääosin paikallisesti mainontaa ja markkinointia tässä Läntisellä Uudellamaalla, mutta samat sävelet toimivat kyllä muillakin maantieteellisillä alueilla. Tänään ajatuksena käsitellä muutaman vastausta, joita olemme viime aikoina saaneet kuulla paikallisilta yrittäjiltä ja liikkeiltä. Näillä henkilöillä on siis yritys, mutta ei käytännössä lainkaan koulutusta yrittämiseen. Nyt ei ole varaa mainostaa Juuri tänään kävi viimeisen kerran näin,
+ Read More

Yritysmarkkinointi ja 2020-luku

Yritykset tekevät kaikki tavalla tai toisella erilaisia markkinointitoimenpiteitä, se on selvää. Jopa sellaiset yritykset, jotka itse sanovat, etteivät he markkinoi itseään, tekevät sitä. Useimmiten, nämä jotka sanovat, etteivät tee markkinointia, tekevät sitä tietämättään. Miksi sitten suomalaisilla tuntuu olevan omien tuotteiden ja palveluiden markkinointi tai yleensäkään itsestään kertominen vaikeata? Katselemme amerikkalaisten ja ruotsalaisten ja norjalaistenkin yritysten
+ Read More