Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

Vinkkejä tehottoman CV:n välttämiseen

Oli työnhakija vaikka kuinka hyvä ammattilainen ja mainio tyyppi, huonosti laadittu ansioluettelo saa hänen työnhakunsa ajettua umpikujaan. Yleensä tällaiset ihmiset saavat työpaikkoja muita reittejä pitkin: messuilla tapaamisen yhteydessä tai heidät vaan kutsutaan tuttavien kautta haastatteluun. Vastaavia mahdollisuuksia ei kuitenkaan ole kaikilla työnhakijoilla, joten omaan ansioluetteloon on syytä panostaa ja kunnolla. Mitä virheitä kannattaa välttää? Ulkonäkö
+ Read More

Vaikuttajamarkkinoinnin trendiraportti Edelmanilta

Vaikuttajayhteistyö on tänä päivänä itsestäänselvä viestinnän ja markkinoinin kanava siinä missä yrityksen oma media ja perinteinen media. Business Insider Intelligence povaa vaikuttajamarkkinoinnin arvon kasvavan alana viime vuoden 8 miljardista dollarista peräti 15 miljardiin vuoteen 2022 mennessä. Kansainvälisen affiliaattiemomme Edelmanin 10 Trends Influencing 2020 -raportti tekee katsauksen kymmeneen kehityssuuntaukseen, jotka näkynevät tänä vuonna viestinnässä ja markkinoinnissa. Ovatko nämä ilmiöt jo sinun
+ Read More

Viisi vinkkiä miten markkinoit nettikasinoa tai muuta liiketoimintaa netissä

Internet tuli meille 90-luvulla ja alusta alkaen on ollut selvää, että siitä tuli yksi markkinointikanava yrityksille lisää, mutta miten olemme ottaneet netin haltuumme menneiden 30 vuoden aikana. Esimerkiksi me ketut olemme osaltaan olleet mukana tekemässä markkinointia netissä aivan sen alkuajoista alkaen ja osa meistä ei ollut silloin edes vielä syntynyt. Yksi hyvistä netin markkinoinnista onnistujista
+ Read More

Miten brändätä uusi nettikasino?

Kettumarkkinointi on erikoistunut digitaaliseen markkinointiin. Taustamme on kuitenkin jo 90-luvun markkinoinnista eli ajalta ennen internetin valtakautta. Nykyään kuitenkin tiimissämme on myös täysin diginatiiveja osaajia, joten osaamispoolissa on hyvä kokonaisuus ja otanta menneiden vuosikymmenien parhaista mahdollisuuksista. Tuotamme palveluita pääosin paikallisille pienille toimijoille, mutta viimeisten vuosien aikana olemme tuottaneet paljon myös eurooppalaisille asiakkaille brändisisältöä ja saaneet paljon
+ Read More

Nettimarkkinoinnista ja 20-luvusta

Huomasitko, että olemme kohta siirtymässä 20-luvulle? Se tarkoittaa, että jatkossa meidän pitää muistaa puhua 1900-luvun 20-luvusta ja 2000-luvun 20-luvusta ne eritellen? 2010-vuosikymmen alkaa olla ohi ja aika siirtää katseet ja suunnitelmat uudelle vuosikymmenelle. Tällä kertaa vuosikymmenen vaihtuminen ei tarkoita suuria loikkauksia minnekään, mutta laittaa odotuslistalle muutamankin asian, joita tässä hieman kolkutellaan. Paljon lupaava 5G Jokainen
+ Read More

Pikavippi on nykyään pankkilaina

Mitä tällä tarkoitetaan herää ihan varmasti kysymys. Vastaus on yksinkertainen ja kyse on nopeudesta. Nämä kaksi on sekoitettu ihan täysin keskenään. Siinä missä pikavippi tai alkuaikojen tekstiviestivippi oli jotain 50-500 euron luokkaa lainasumman noustessa pikku hiljaa ajan kanssa, johon suurimpana syynä ensimmäisenä 2013 vuoden korkokatto, joka rajoitti kaikkien pienien lainojen korkoprosentteja todella jyrkästi 50,5% prosenttiyksikköön.
+ Read More

Vihjeitä nettikasinoiden sosiaalisen median markkinointiin

Nykyaikaisen nettiliiketoiminnan toimivaan markkinointiin tarvitaan myös sosiaalisen median huomioimista. Näitä kanavia ei vielä ollut muutamia vuosia sitten, mutta nykyään lähes jokaisen itseään tavalla tai toisella markkinoivan yrityksen tulee olla aktiivinen myös sosiaalisessa mediassa. Tärkeintä sosiaalisessa mediassa markkinoimisessa on nimenomaan oma aktiivisuus ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa keskustelut. Sosiaalisen median markkinointi ei tarkoita vain mainostamista Instagramissa tai
+ Read More

Miten käyttää sosiaalista mediaa älykkäästi nettikasinoiden markkinointiin

Nykyään sosiaalisen median markkinoinnissa käytetään myös ns SMART eli älykästä, nokkelaa systematiikkaa. Tämä amerikkalaisten kehittämä tai keräämä ajatusmalli, on toimiva myös nettikasinoiden käyttöön heidän sosiaalisen median markkinointiin, kuten myös minkä tahansa muunkin aktiivisesti omia palveluitaan markkinoille ajavan toimijan ohjeeksi. Esimerkiksi uudet mobiilipelit ja niiden markkinoille saattaminen voisi hyödyntää SMART ajattelua. Missä selkeinä tavoittein voisi olla
+ Read More

Case-esimerkkinä nettikasinon käyttökokemus

Suomalaisten nettikasinosivustojen käyttöliittymät ja käyttäjäkokemukset vaihtelevat runsaasti eri sivustojen mukaan. Rahanarvoisilla markkinoilla on monenlaista yrittäjää, joten myös eri sivustojen käyttöliittymät, niiden suunnittelu ja sitä kautta myös käyttäjäkokemukset ovat hyvin vaihtelevia. Tällä kerralla tarkastelemme newcasinos.com/fi/ -sivuston käyttöliittymää ja sen eri osa-alueita sekä pohdimme minkälaisen käyttäjäkokemuksen (UX) se lopulta tarjoaa käyttäjälleen. Kertausta termeistä On hyvä muistella mitä
+ Read More

10 suosittua markkinointivälinettä nettikasinoalalle

Nettikasinot ovat tulleet suomalaisille pelaajille vauhdilla viimeisten vuosien aikana, mutta minkälaisin markkinointikeinoin kasinot tulevat ihmisten ja pelaajien tietoisuuteen, jos kerta suoramainonta ja markkinointi Suomessa on arpajaislain mukaan kiellettyä, mutta pelaaminen kuitenkin netissä täysin sallittua. Käymme tässä läpi näitä keinoja, mitä nettikasinoilla oikeasti on. Televisiomainonta Nettikasinot, jotka haluavat panostaa enemmän näkyvyyteensä, ovat ostaneet mainostilaa ja tehneet
+ Read More

Tärkeitä huomioon otettavia vaiheita suunnitellessasi digitaalisen markkinoinnin strategiaa

Digitaalinen markkinointi on ehkä yksi nopeimmin kasvavista markkinoinnin aloista nykypäivänä. Mutta pysyäksesi mukana sen massiivisen vaikutuksen kanssa kuluttajien median käytössä, yrittäjien on tehtävä enemmän, kuin vain laajennettava offline-tarjouksia digitaalisen markkinoinnin alueelle. Digitaalinen markkinointi esittää uusia sitoutumisen ehtoja kuluttajien ja brändien välillä; se muotoilee myös median soveltamista vanhojen ja uusien reittien kautta. Eri markkinaraoissa olevat brändit,
+ Read More

Sisältötuotanto ja nettikasinotoiminnot

Google on viimeiset vuodet kertonut panostavansa entistä enemmän siihen, että ihmiset löytävät mitä haluavat mahdollisimman nopeasti ja tarkasti, siksi kotisivujen tekijöillä ja päivittäjillä on entistä tärkeämpää tietää, mitä kannattaa tehdä, ja mitä ei kannata tehdä. Toisaalta taas kukaan ei tiedä, miten Googlen hakujen algoritmit oikeasti toimivat, joten tärkeintä on loppujen lopuksi kuitenkin tehdä sellaiset sivut,
+ Read More

Ilmainen VPN? Hyvä vai huono valinta?

Verkossa liikkuvat uhkat ovat nostattaneet viimeistään nyt VPN-palvelut ajankohtaiseksi teemaksi jopa aivan tavallisten netin käyttäjien keskuudessa. On huolestuttavaa, miten helposti hakkerit voivat todellisuudessa päästä käsiksi tietoihimme ja vielä pelottavampaa on se, missä kaikkialla he voivat käyttää tietojamme väärin. Markkinoilla luotettaviksi todetuista VPN-palveluista saa yleensä varautua pulittamaan muutaman dollarin kuukaudessa, yleensä vuoden tai kahden sopimuksella, mikä
+ Read More

Viisi neuvoa täydelliseen Facebook mainoskuvaan

Kun lähestyt haluamaasi yleisöä sosiaalisessa mediassa kannattaa aina varmistaa se, että kuvasi ovat laadukkaita. Laadukkaiden kuvien avulla varmistut siitä, että lukijasi huomio suuntautuu kohti kuvaa välittömästi. Sanonta “kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa” on totta, sillä yhdestä kuvasta lukija pystyy hahmottamaan erittäin paljon informaatiota mahdollisesta tarjouksesta tai mainoksesta. Ilman laadukasta sekä selkeää kuvaa mainoksesi ei
+ Read More

Markkinoinnin perusteet – viisi vinkkiä yrittäjille

Olin jälleen eilen kouluttamassa yrittäjiä heidän istuessaan Yksin-Yrittäjä-Akatemian tunneilla ja aiheena oli tällä kertaa markkinoinnin ja myynnin perusteet. Iltapäivä meni rattoisesti markkinoinnin perusteiden puitteissa ja siitä tuli mieleen tämän päiväinen tekstikin. Nämä viisi vinkkiä ovat normaaleja asioita, joita jokaisen yrittäjän pitäisi tehdä, mutta kokemuksesta tiedän, että monikaan näitä ei tee syystä jos toisesta ja ryhmään
+ Read More

Urheiluturnaukset ja vedonlyöntifirmojen sponsorointi

Kansainvälisesti urheiluvedonlyöntiin liittyvät operaattorit ovat vahvasti esillä erilaisissa urheilutapahtumissa ja liigoissa. Esimerkiksi Englannin valioliigassa ja Espanjan La Ligassa kuten monissa muissakin Euroopan jalkapallo ja jääkiekkosarjoissa, vedonlyöjien sponsorointi tuo euroja joukkueiden kassaan, miksi Suomi ei tee samoin? Suomessa kaikki rahapelit, myös urheiluvedonlyönti on rajattu Arpajaislaissa täysin Suomen omalle monopolille, joka sitten jakaa kaikkien sille hävinneiden pelaajien
+ Read More

Affiliate-markkinointi – avain nettikasinoiden menestykseen

Kilpailu nettikasinomarkkinoilla käy kuumempana kuin koskaan, ja lukemattomien toimijoiden joukosta voi olla vaikea erottua. Uudenlaiset innovaatiot, upeat pelisivustot ja entistä houkuttelevammat bonukset saattavat itsessään toimia kilpailuvalttina, mutta jotenkin netticasinot on kuitenkin tuotava pelaajien tietoisuuteen. Kasinosivustot käyttävät yleisesti hyväkseen affiliate-markkinointia, minkä avulla affiliate-kumppani markkinoi nettikasinoita ja ohjaa pelaajia kasinosivustoille. Kasinoiden affiliate-kumppanit luovat erilaisia nettisivuja, jotka tarjoavat
+ Read More

Markkinointi sen suunnitelmallisuus 2020

Uusi vuosi on aivan ovella ja on jo aika tehdä ensi vuoden markkinointibudjetteja ja suunnitelmia. Näin marraskuussa alkaa olla jo viimeisiä hetkiä niille ja siksi katsommekin nyt hieman tulevan vuoden markkinointia ja vuosikelloa yhdeltä kantilta. Kun tulevan vuoden markkinointia suunnitellaan, jokaisen sitä miettivän tulisi sisällyttää ainakin tulevan vuoden teemat, onko niitä ollut aiemmin, miten ne
+ Read More

Kansainvälisyys vs. kotimaisuus

Suomi on osa Eurooppaa, halusimme sitä tai emme. Varsinkin valtiolla on välillä vaikeata hahmottaa, että liikkuminen on Euroopassa vapaata ja netissä sitäkin vapaampaa. Markkinoinnissa tämän huomaa monella alalla, mutta varsinkin rahapelien maailmassa vanhakantainen ajattelu oman maan monopolista on murentunut jo vuosia sitten. Tämä murentuminen koskee niin urheiluvedonlyöntiä kuin muitakin netin rahapelekkä ja tässä käymme vähän
+ Read More

Yrityksen kotisivujen kehityssuunnitelma

Onko teillä yritys ja sillä kotisivut? Onko käynyt niin, että kun olette ne kertaalleen tehneet ja laittaneet näkyville, sivustolle ei ole sen jälkeen tehty mitään? Ei hätää, tilanne on kuvatunlainen useimmalla suomalaisella sivustolla, miksi? Vaikka me kaikki tiedämme, että ihmiset hakevat tietoa Googlen avulla ja Google pyrkii auttamaan ihmistä löytämään tietoa ja vastauksia, miksi niin
+ Read More