Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

Käyttäjäystävällisyys on nettikasinoiden avain menestykseen

Kasinoalan kilpailu on kovaa, ja joukosta voi erottua monella tapaa. Pelaajat kuitenkin viihtyvät varmimmin kasinolla, mikäli sen perusasiat ovat kunnossa. Nettikasinoiden joukosta löytyy monenlaisia toimijoita. Siksi sujuva käyttöliittymä, hyvä asiakaspalvelu ja muutenkin käyttäjälähtöisten ratkaisujen suosiminen ovat avain menestykseen alalla. Käyttäjäystävällisyys koostuu useasta eri tekijästä. Hyvä käyttöliittymä Käyttöliittymän toimivuus on tärkeä perusasia. Toimivan käyttöliittymän avulla kasinolla
+ Read More

0 comments

Mikä on natiiviartikkeli?

Muutama päivä sitten laitoin LinkedInin omalle seinälle kommentin, jossa kerroin joku päivä kertovani, mitä tarkoittaa natiiviartikkeli. Kirjoitan siis omasta lähtökohdastani sen, mitä se minulle tarkoittaa. Itsestään selväähän on jo nimenperusteella, että kyseessä on alkuperäinen artikkeli, ei siis mistään edes osittain kopioitu Miksi natiiviartikkeli? Nykyään meillä on käytännössä vain yksi hakukone eli Google ja kaikki käyttävät
+ Read More

0 comments

Natiiviartikkeleita laina-asioista, matkailusta, tuotteista, palveluista

Me kirjoitamme asiakkaillemme artikkeleita, natiiviartikkeleita, ja julkaisemme niitä erilaisilla teemasivustoilla. Asiakkainamme ovat niin sisustusyritykset, kansainväliset kasinot, rakennusliikkeet, autoiluala, matkustus kun nyy viimeisimpänä myös finanssiala. Mistä on kyse? Natiiviartikkeli tarkoittaa artikkelia, joka kirjoitetaan kerran eikä sitä kopioida mistään muualta. Sen tarkoituksena on olla mielenkiintoinen ja mielellään vielä ajankohtainen.Parasta on, että natiiviartikkeleita luetaan keskittyneesti ja pitkään. Hyvä
+ Read More

0 comments

Kettujen natiiviartikkeleita

Olen useasti aiemminkin kertonut kuinka ja mistä kaikki alkoi, ja jos voisin, niin kiittäisin ala-asteen opettajaani, siitä että antoi minun kirjoittaa. Ketut kirjoittelevat nykyään lähes päivittäin niin kaupunkilehteemme täällä Lohjalla kuin useaan teemoitettuun nettisivustoomme. Meitä on tiimissä vain neljä, joten meillä on tilaa vielä kasvaa, jos siltä tuntuu, mutta tällä porukalla kirjoitamme nykyään noin 2-5
+ Read More

0 comments

Mediatutkimus selvitti kuluttajakäyttäytymisen muutosta

Miten media-ala voi kääntää digitalisaation uhat mahdollisuuksiksi ja viime kädessä euroiksi? Tätä kysymystä Taloustutkimus Oy on selvittänyt Arvaton toimeksiannosta. Sisällön laatu, hyvä käyttökokemus, kokeilukulttuuri ja datan hyödyntäminen ovat menestyksen avaimia, kun suomalaiset mediayhtiöt etsivät uutta liiketoimintaa ja ansaintalogiikkaa. Tutkimuksessa tuli selväksi, että kenelläkään ei ole kristallipalloa, jolla voi nähdä tulevaisuuteen. Näin eräs haastateltava ilmaisi asian.
+ Read More

0 comments

Paikallisesta näkyvyydestä ja mainonnasta

Jokaisen yrityksen tulisi näkyä positiivisesti jossain ja yritystoimintaan liittyy olennaisena osana liiketoiminnan kannattavuus. Me Kettu Markkinoinnissa ja Kettu Julkaisuissa tuotamme paikalliseen näkyvyyteen liittyviä palveluita ratkaisuja, niin printissä kuin digissä. Lisäksi Ketuilla on paikallisia kumppaneita, joiden avulla näkyvyyttä jatketaan myös tapahtumiin, liiketiloihin, autoihin sekä vaatteisiin – kaikki yhden luukun periaatteella. Kettuhistoriaa 1987-2018 Joku on aiemmin sanonut
+ Read More

0 comments

Tärkein tehtäväsi: brändää itsesi tehokkaasti unelmatyöpaikkasi saavuttamiseksi

Etsitkö unelmaduunia? Kaipaatko jotain parempaa tämänhetkiseen tylsään arkeesi verrattuna? Nykypäivän nopeasti muuttuvassa työelämässä on yhä tärkeämpää osata markkinoida myös omaa osaamistaan. Seuraamalla seuraavia vinkkejä olet askeleen lähempänä unelmiesi työpaikkaa, olkoon se sitten hävittäjäkoneen lentäjä tai jotain vähemmän taivaita hipovaa. Ensimmäinen vaihe: laadi unelmallesi toimintasuunnitelma Pysähdy. Käytä hetki jos toinenkin pohtiaksesi, mitä todella haluat elämältäsi. Mitkä
+ Read More

0 comments

Markkinointi on ensisijaisen tärkeää nettikasinoille

Nykyään yhä useampi Suomalainen valitsee nettikasinon perinteisten kasinoiden sijaan – eikä syyttä. Nettikasinot ja mobiilikasinot ovat kasvattaneet suosiotaan tasaiseen tahtiin ja uusia nettikasinoita ja pelejä ilmestyy harva se päivä. Valikoimaa on todella runsaasti ja jokaiseen makuun: olitpa sitten hedelmäpelien tai ruletin ystävä, löydät taatusti omaan makuun sopivaa kasinoa ja peliä. Jotkut jopa väittävät nettikasinoiden olevan
+ Read More

0 comments

Miksi lehtimainonta vielä toimii?

Nykyään saa kuulla monesta paikasta ja monelta yrittäjältä että lehtimainonta ei toimi. Samalla saadaan toisaalta kuulla, että Facebook kuolee ja kuopataan – ihmiset lähtevät sieltä pois…. mihin pitäisi uskoa? Missä pitäisi näkyä? Jos oma työ on kaikkea muuta kuin markkinointi ja mainontaa, mutta lisää asiakkaita olisi hyvä saada tai ainakin vanhat asiakkaat olisi hyvää pitää
+ Read More

0 comments

Mobiili-internetin, online-videon ja sosiaalisen median kuluttaminen Suomessa kasvoivat räjähdysmäisesti

Markkinointiviestintäkonserni Dentsu Aegis Networkin tekemän Consumer Connection System (CCS) -tutkimuksen mukaan suomalaisten mobiilinetin ja sosiaalisen median käyttö on hurjassa kasvussa. CCS selvittää kattavasti 15-74-vuotiaiden suomalaisten mediankäyttöä, asenteita ja kiinnostuksen kohteita. CCS-tutkimuksen mukaan keskivertosuomalaisen mediapäivästä suurin osa kuluu internetin parissa. Internet, eri laitteilla käytettynä, vie mediapäivästä jo liki puolet, 42 %. Viikkotasolla mobiili-internetin parissa käytetty aika
+ Read More

0 comments

Pelkillä markkinointitoimenpiteillä ei voi pärjätä

Markkinointiyrityskin on muutakin kuin vain markkinointitoimenpiteitä asiakkaille ja itselle. Se on aivan samanlainen yritys kuin mikä tahansa omine hyvine ja ei niin hyvine puolineen.  Markkinointiyrityksenkin toimii kuuluvat tavallisen yrityksen tapaan myynti, hallinto ja kaikki muu liiketoimintaan oleellinen toiminta. Meillä asiat on hoidettu niin, että pyrimme luottamaan eri osa-alueilla mahdollisimman pitkälti ammattilaisten apuun. Mutta koska olemme
+ Read More

0 comments

Yritysnäkyvyyttä uudella tavalla

Kettu Markkinointi on ollut olemassa vasta muutaman vuoden, mutta vetäjä Kari Oksanen on ollut aktiivisesti tekemässä liiketoimintaa verkossa jo 90-luvulta lähtien eri yritysten kanssa. Viimeiset pari vuotta Ketut ovat tehneet yhteistyötä ER-tuen kanssa luoden Suomeen verkoston sivustoja, jotka käsittelevät aiheita jokapäiväisistä teemoista politiikkaan. Sivustojen tarkoituksena on tuoda yhteen paikkaan aina sen oman teemansa mukaisia tarinoita,
+ Read More

0 comments

Laadukkaan markkinointisisällön tuottaminen

Vetoavan ja laadukkaan markkinointisisällön tuottaminen saattaa joskus olla haastavaa. On kuitenkin olemassa perusasioita, joihin kannattaa kiinnittää huomiota laadukkaan ja houkuttelevan tekstin luomisessa. Oli asiakkaasi kuka tahansa, laatuun kannattaa panostaa. Asiakas saattaa olla niin nettikasino kuin jokin media-alan toimija, mutta kaikille on yhtä lailla tärkeää, että kirjoitettu sisältö on huolella tehty. Sisällöntuotannon ammattilainen osaa kirjoittaa melkein aiheesta kuin aiheesta ja
+ Read More

0 comments

Veikkaa, arvaa, pelaa ja voita

Elettiin vuotta 1989 kun Kettu Markkinoinnin ensimmäinen kettu näki päivänvalon. Tarkoitan siis, että tuona vuonna Markkinointipalvelu Advertising Fox sai kettulogonsa, joka nykyään on Kettu Julkaisujen ja Kettu Markkinoinnin logossa. Sen piirsi armeijassa asevelvollisuutta suorittamassa ollessani tupakaverini muistaaksen paria tuoppia vastaan ja siitä asti on firman logossa tuo kettu ollut mukana. Nimessähän kettu (fox) oli ollut
+ Read More

0 comments

Vanhan ammatin uudet kuviot

Kuka meistä aikuisista miehistä ei olisi joskus nuoruudessa katsonut lännenelokuvia ja nähnyt kuinka miehet pelaavat keskenään pokeria pelin päättyessä melkein aina asetaisteluun. Pokerinpelaajat, niin satunnaiset matkaajat kuin ammattipelaajat ovat olleet mukana todella monen elokuvan juonissa. Monet meistä muistavat ja ovat nähneet Steve McQueenin Kidin roolissa vuoden 1965 The Cincinnati Kid elokuvassa pelaamassa viiden kortin avopokeria,
+ Read More

0 comments

Kumppanuus- eli affiliate-markkinointi valtaa alaa

Tulospohjainen affiliate-markkinointi on monen pääasiallisesti verkossa toimivan yrityksen suosima markkinoinnin muoto, jossa maksetaan ainoastaan sen tuottamista tuloksista. Tämä muoto on kasvattanut suuresti suosiotaan blogivaikuttajien ja YouTuben kaltaisten väylien muututtua valtavirran sisältökanaviksi. Affiliate-markkinoinnin neljä osapuolta Mistä tällaisessa toiminnassa sitten on kyse? Ensinnäkin, affiliate-markkinointi toimii mainosverkossa, joka yhdistää mainostajat ja julkaisijat. Kyseessä on alusta, jonka kautta mainosten
+ Read More

0 comments

Yritystarinoita kerrakseen

Viimeiset puolisen tusinaa kirjaa, jotka olen työhöni liittyen lukenut, ovat liittyneet tavalla tai toisella tarinoihin. Uusin luettavana oleva opus on David Aakerin ”Creating Signature Stories”, josta en vielä osaa mitään sanoa, mutta edellisistä sen verran, että jokaisella yrityksellä ja yrittäjällä on oma tarinansa kerrottavana. Jokaisella meistä on tarina, mutta jokainen meistä ei ole tarinankertoja tai
+ Read More

0 comments

Sisältömarkkinoinnista

Kirjoitin juuri ER-tuen sivuilla sisältömarkkinoinnin kehityksestä ja mitä sille on tapahtunut viimeiset reilun kymmenen vuoden aikana. Täällä Kettu Markkinoinnin puolella ajattelin paloitella vähän tuota sisältömarkkinointia eli content marketing – mitä se on: Strategia Kaikki lähtee siitä, että yritetään löytä se asia, mistä ne potentiaaliset asiakkaat olisivat kiinnostuneita, mistä kanavista he löytyvät ja sitten vain suunnittelemaan
+ Read More

0 comments

Pärjääkö yrityksesi, jos sen tiedot varastetaan? Tässä 5 keinoa, joilla jokainen yritys voi suojautua kyberrikollisilta

Yrityksiin hyökätään verkossa joka minuutti. Tästä huolimatta pk-yritykset ovat varautuneet kyberuhkiin huonosti. Moni luottaa siihen, ettei oma yritys joudu hyökkäyksen kohteeksi. Tieto on monen yrityksen tärkein omaisuus ja koko toiminnan edellytys. Silti tietojen turvallisuudesta ei edelleenkään huolehdita yhtä hyvin kuin seinistä, koneista ja laitteista. Tänä vuonna aihe on ollut erityisen ajankohtainen, sillä Euroopan unionin tietosuoja-asetus
+ Read More

0 comments

Miten erottua muista?

Markkinoinnin tehtävänä on auttaa yritystä tulemaan esille. Silloin kun kyseessä on monopoli, on markkinointi kohtuullisen helppoa – kuten Alkossa Suomessa. Mutta heti kun kyseessä on ala, jossa on useampia toimijoita ja vielä, jos kaikki tapahtuu online eli verkossa, puhutaankin sitten jo aivan erilaisista tarpeista. Markkinoinnissa on sellainen vanha nelikirjaiminen ”sääntö” kun AIDA, joka tulee sanoista
+ Read More

0 comments