Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

Sattuman merkitys onnistumisessa

Miksi perustin 80-luvulla aluksi yrityksen nimeltä Advertising Fox, eli Markkinakettu? Ja miksi Kettu nimi on siitä lähtien ollut eri firmoissani useasti mukana? Firman logonkin piirsi alun perin armeija-aikana tupakaveri vapaalla kädellä parissa minuutissa, sattumaa kaikki. Sattumaa ei kuitenkaan ole, että sinä olet tullut tälle sivustolle todennäköisesti Googlen kautta, tai käyttämällä Googlea voit löytyy sivuston, josta
+ Read More

Digitaalinen markkinointi pienyrityksille

Digitaalinen aikakausi tarjoaa yrittäjille ja pienyrityksille vertaansa vailla olevan suoran pääsyn kuluttajiin ja on tasoittanut pienten ja suurten yrityksen edellyksiä tavoittavuuden ja kustannusten suhteen. Mutta mahdollisuudet ovat valtavat, ja tämän ulottuvuuden hyödyntämiseen tarvittavat tekniikat ovat erilaisia ja ehkä jopa hämmentäviä. Tästä artikkelista saat helppoja vinkkejä pienyritysten markkinointiin digiaikana. SoMe -markkinointi – sosiaalisen median markkinointi Ei
+ Read More

Lisää asiakkaita paikallisesti

Yrityksiä loppuu ja uusia syntyy. Molemmille tapahtumille on erilaisia syitä. Yritykset myös saavat uusia asiakkaita ja menettävät vanhoja, riippuen sitten yrityksen myymästä palvelusta tai tuotteesta saattaa uusien asiakkaiden hankinta olla yllättävänkin vaikeata, tai sitten helppoa. Yrityksiä myös toimii paikallisesti ja yrityksiä on, jotka toimivat monilla alueilla tai kansainvälisesti. Itsestään selviä asioitahan nämä, mutta niille yrityksille,
+ Read More

Markkinointi ja 2021

Vuosi 2020 on ollut käytännössä jokaiselle olemassa olevalle yritykselle yllätysten vuosi. Kukaan ei voinut tietää mitä oli tulossa, kun vuosi alkoi, eikä kukaan tiedä vieläkään mitä on tapahtumassa, kun vuosi loppuu. Mutta tämä vuosi on saanut monet yrittäjät heräämään markkinoinnin tärkeyteen ja siihen, ettei ilmaiseksi välttämättä saa mitään todella toimivaa. Haluamme näin joulukuun alkuun ottaa
+ Read More

Best Content Marketing Agency – Finland

Saatiin tällainen vuonna 2020

Älä heitä rahaa roskiin

Otsikko on ehkä hieman väärä, mutta asia ei. Nimittäin jokainen meistä, sekä yksityisinä henkilöinä että yritysten edustajina olemme välillä tekemässä päätöksiä erilaisista investoinneista. Välillä ostokset ovat pieniä, joten niillä ei tarvitse paljon päätä vaivata, mutta isoissa ostoksissa alkavat stressi ja paineet tuntua. Olet aivan varmasti kuullut ja nähnyt sanat lainojen vertailu, mekin olemme käyttäneet niitä
+ Read More

Verkostomarkkinointi kasvaa ja uusia tuotteita tulee

Verkostomarkkinointi on kasvattanut suosiotaan ympäri maailman viimeisten vuosien aikana ja toiminta on levinnyt mitä erilaisempien tuotteiden pariin. Tunnetuimpia yrityksiä jotka tarjoavat tuotteittaan verkostomarkkinoinnilla ovat esimerkiksi Herbalife, Oriflame sekä monelle mahdollisesti yllätyksenä tuleva The Body shop.  Markkinoinnista kiinnostuneina meitä tietysti kiinnostaa aina kun markkinoille ilmestyy uusia tuotteita ja erilaisia markkinointimenetelmiä. Viimeisimpänä tutkimuskohteena on ollut CBD öljyt
+ Read More

Miksi yrityksen sosiaalinen markkinointi ei toimi? Korjaa tilanne näillä toimin!

Viime aikoina on varsinkin yrittäjien Facebook selailun väliin tullut erilaisia mainoksia, aiheena yritysten sosiaalisen markkinoinnin toimimattomuus, ja miksi se ei toimi? Voit tilata yrittäjänä valmiin paketin, jossa on 365 valmista tekstipohjaa, kampanja-aihiota koko vuoden sosiaalisen median markkinointiisi. Hyvä esimerkki toimivasta sosiaalisen median markkinoinnista on katsoa nettikasinoiden toimialaa, eli pääasiallisesti Maltalta käsin toimivien nettikasinoiden sosiaalisen median
+ Read More

Keinoja asiakkaiden houkuttelemiseksi

Kilpailu voi netissä olla huomattavasti kovempaa kuin paikallisella tasolla toisten liikkeiden kanssa. Netissä ollaan kansainvälisillä vesillä. Vaikka suomenkieli on pieni kieli ja sitä puhutaan vaan Suomessa, on se jo tuttu kieli kansainvälisille verkkokaupoille ja kauppiaille ympäri maailman. Siksi ei pidä olla yhtään varma suomenkieliselle sivustolle mentäessä, että tuotteet tai palvelu tulevat Suomesta. Verkkokaupan vetovoima Millainen
+ Read More

Urheiluvedonlyönnin uusi aikakausi

Juuri julkistetun EGBA:n tilaston mukaan viime vuonna jo urheiluvedonlyönti on siirtynyt livepelaamisen puolelle. Jopa 63 % peleistä pelataan livenä ja vain 37 % pelataan enää etukäteen tyyliin suomalainen pitkäveto tai esimerkiksi vakio, mikä on johtanut tähän muutokseen? Kuten kaikki pelit myös urheiluvedonlyönti kehittyy vuosi vuodelta ja urheilulajien seuraaminen on tehty entistä helpommaksi uusien livepalveluiden ja
+ Read More

Sähköpostiongelmamme on selvitetty- email problems solved

Jos et jostain syystä ole saanut meiltä vastausta sähköpostiisi, niin syy on selvinnyt. Spam filtterimme on ollut hieman liian tiukalla, ja se on estänyt joidenkin sähköpostin perille toimittamisen. Olemme löysentäneet nyt tätä filtteriä, ja viestinne pitäisi nyt tulla läpi. Jos emme kuitenkaan vastaan vieläkään, laittakaa viestiä Facebook sivumme kautta If for some reason, you have
+ Read More

Sosiaalinen markkinointi – miksi siinä epäonnistutaan?

Miksi niin moni yritys epäonnistuu sosiaalisessa markkinoinnissa? Tuohon otsikkoon olen törmännyt nyt lähes päivittäin avatessani oman Facebook sovellukseni. Se kertoo siitä, kuinka nykyaikainen digimarkkinointi osaa haistaa asioita, joita olen lukenut tai kirjoittanut viime aikoina ja siten markkinointivoimat kohdistavat tietyt sanomansa aina sen mukaisesti. Totta kai voisin käyttää selaimen ingognito tilaa ja kieltää kaikki seurantaevästeet, mutta
+ Read More

Vaihtoehtoinen lääketiede — globaali markkinakasvu ja mahdollisuudet

Ei ole kovinkaan kauaa siitä kun termi “vaihtoehtoinen lääketiede” herätti useimmissa ihmisissä mielikuvia poppamiehistä ja lumelääkkeistä. Ajat ovat kuitenkin muuttuneet. Viime aikoina yhä useammat lääketieteen asiantuntijat ovat alkaneet hyväksyä erilaisia vaihtoehtoisia lääkkeitä ja hoitomuotoja, joita ei aiemmin ole hyväksytty tai joita ei ole ollut olemassakaan. Voidaan jopa sanoa, että vaihtoehtoinen lääketiede on tällä hetkellä muodissa.
+ Read More

Tutkimus: Pelkkä mainosten survominen someen ei riitä – asiakkaan sitoutumisarvo kasvaa vuorovaikutuksesta

Yrityksen kannattaa keskittyä vuorovaikutukseen ja yhteyksien luomiseen sosiaalisen median markkinointistrategiassaan, sillä se lisää asiakkaan sitoutumisarvoa, ilmenee uudesta Vaasan yliopiston tutkimuksesta. Vaasan yliopiston kansainvälisen liiketoiminnan väitöstutkija Fang Fang Li ja professori Jorma Larimo sekä Vaasan yliopiston dosentti, professori Leonidas Leonidou Kyproksen yliopistosta ovat tarkastelleet aihetta Journal of the Academy of Marketing Science’ssa (JAMS), eli yhdessä maailman
+ Read More

Bingomarkkinointi 20-luvulla

Jos olet niin sanottua vanhempaa ikäpolvea, muistat vielä suomalaiset bingohallit. Niitä oli vielä 90-luvulla satoja ympäri Suomea. Miksi bingohallit yksi kerrallaan hävisivät, ja mitä muuta siinä seurauksena tapahtui? Bingojen alasajo Bingot ovat Suomessa olleet sieltä 60-luvulta lähtien paikka missä tavattiin tuttuja pienen pelailun parissa. Isoissakaan bingohalleissa ei Suomessa saanut olla suoraan rahapalkintoja, mutta tarjolla oli
+ Read More

Hakukoneoptimoi sivustosi myynnin kasvattamiseksi – parhaat vinkit

Jokaisen yrityksen selviytyminen ja menestyminen riippuu niiden myyntiluvuista, ja tänä päivänä myynnin lisääminen edellyttää vahvaa digitaalista läsnäoloa. Vuonna 2017 sähköisen kaupankäynnin osuus maailmanlaajuisesta myynnistä oli 2,3 triljoonaa dollaria, ja tämän määrän odotetaan kasvavan jopa 4,88 triljoonaan dollariin vuoteen 2021 mennessä. Jos haluat, että yrityksesi saa osan tästä myynnistä, on kriittistä, että käytät toimivaa SEO -strategiaa.
+ Read More

Markkinointiin voimaa paikallisesti

Facebookissa voi mainostaa ilmaiseksi, nettisivut pitää saada satasella. Lehtimainonta ei toimi. Edellä mainitut lauseet ovat kutakuinkin joka viikkoisia, joita me saamme Ketuissa kuulla. Pitävätkö ne paikkansa, osittain. Mutta markkinoinnissa ja myynnissä sekä mainonnassa ei ole koskaan niin selkeätä, mikä varmasti toimii ja mikä ei. Joskus joku toinen kampanja toimii paremmin kuin toinen, ja ainoa keino
+ Read More

Ravintolamarkkinointi ja kesä 2020

Ravintoloiden toimintaympäristö on kokenut tänä keväänä melkoisia muutoksia, kun ravintolat olivat välillä myös täysin kiinni, ja sitten avoimina takeaway toimituksiin. Nyt kuitenkin kesäkuun alusta ravintolat ovat taas saaneet avata ovensa, mutta hieman muuttunein mahdollisuuksin. Ensinnäkin ravintoloiden pitää toimia tarkemmin siivoamisen suhteen ja aukioloajatkin ovat rajattu siten, että tarjoilut pitää lopettaa jo kello 22 ja ravintoloiden
+ Read More

Uusia tuulia hakemassa

Vuosi 2020 on tuonut tullessaan meidän arkeemme todellakin paljon uutta. Arkea ja työtämme on rajoitettu ja joillekin se on tarkoittanut jopa elinkeinon sulkemista. Nyt onneksi ravintolat saavat jälleen avata ovensa, mutta yökerhot joutuvat vieläkin nuolemaan näppejään – ei kukaan mene yökerhoon, joka suljetaan kello 23. Myös moni muu toimiala on joutunut kokemaan ja muuttumaan paljon.
+ Read More

Vastuullisuus markkinointikeinona

Vastuullisuus on tullut vähitellen entistä monipuolisemmin esiin myös yritysten markkinoinnissa. Isoilla pörssiyhtiöillä se on ollut siellä jo pidemmän aikaa, mutta vastuullisuus merkitsee lähes jokaiselle sanan lukijalle eri asiaa. Useimmat meistä näkevät vastuullisuuden sellaisena toimina, jotka varmistavat työntekijöille palkat ja valtiolle verotulot, mutta vastuullisuus on paljon muutakin. Miten yritykset voivat siis hyödyntää hyviä omia prosessejaan ja
+ Read More