Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

Kryptokasinot yleistyvät

Nettikasinoiden pelaaminen onnistuu nykypäivänä monella eri tapaa ja parhaiden kasinoiden täytyy pysyä olemassa olevien trendien mukana, joten kasinot päivittävät maksutapojansa nykypäivään todella nopeasti. Yksi tulevaisuuden maksutavoista on kryptovaluutat. Viime vuosien aikana digitaaliset virtuaalivaluutat ovat nostaneet suosiotaan ja ne ovatkin loistava vaihtoehto perinteisten maksutapojen tilalle. Kryptovaluuttoja on monia, mutta ylivoimaisesti yleisin ja suosituin kryptovaluutta on bitcoin,
+ Read More

Nuuskakaira vs. Nikotiinipussit.com

Nuuskaa ei voi ostaa Suomessa. Nuuskaa voi tilata netissä. Millaisia vaihtoehtoja tässä on, ja onko nuuskan tai nikotiinipussien Suomeen tuonnissa jotain rajoituksia? Miksi nikotiinipussit ovat nyt yksi trendituote? Lopetetaan tupakointi Nikotiinipussit ovat tulleet markkinoille lähinnä korvaamaan tupakan. Tuoteet kuten Zonnic ovat vastaavanlaisia tupakan korvaavia tuotteita, joilla siis korvataa tupakan sisältämä nikotiini. NIkotiinipussit antavat käyttäjälleen sen
+ Read More

Miksi valintana kansainvälinen onlinepankki?

Monet meistä, jotka pelaavat pelejä netissä, myös toimimme aktiivisesti eri maissa olevien kanssa. Voimme kenties laskuttaa heitä tai saada voittorahoja, tai tilaamme tuotteita ja palveluita muista maista. Se paikallinen pankki missä ensimmäinen tilisi oli, on varmaan hyvä vaihtoehto tavallisesti, mutta kun alat toimia kansainvälisesti, on hyvä miettiä muita vaihtoehtoja. Rahansiirto kansainvälisesti on mahdollista kaikissa pankeissa,
+ Read More

Hakukäyttäytyminen on muuttunut – vai onko?

Törmäsimme tänää netissä erään ison yrityksen blogiin, jossa käsiteltiin suomalaisten hakukonekäyttäytymisen muutosta ja halusimme ottaa tähän kantaa. Väite: Hakukäyttäytymisessämme on tapahtunut lyhyen ajan sisällä merkittävä muutos, joka vaikuttaa myös siihen, miten yritysten tulee verkosta löytyä ja millaisia tietoja niistä pitäisi verkosta löytyä. Vastaus: Mikä tällainen merkittävä muutos on todellisuudessa ollut? Ainoa suuri ja merkittävä muutos
+ Read More

Verkkolompakot vs fyysiset Bitcoin lompakot

Bitcoinin käytön yleistyessä globaalisti hurjaa tahtia, yhä useamman kauppapaikan hyväskyessä niitä maksutapana sekä yhä useamman ihmisen sijoittaessa varallisuttaan niihin, ovat ihmiset alkaneet miettiä myös parasta säilytyspaikkaa tälle varallisuuden muodolle. Kun perinteisten arvopapereiden osalta on miltei itsestään selvää, että niiden säilytyspaikkana toimii sama palveluntarjoaja tai pankki kuin niiden kauppapaikkanakin, on kryptovaluuttojen, kuten Bitcoinin välillä olemassa huomattavasti
+ Read More

Markkinointia kotitoimistolta

Menneet kuukauden ovat olleet varmasti haasteellisia meille kaikille. Monet meistä ovat ajautuneet pakosta tai omasta halusta tekemään töitä kotitoimistolta käsin. Samalla asiakastapaamiset ja koulutukset sekä kokoukset ovat siirtyneet erilaisille digitaalisille alustoille, työn arki on muuttunut kenties lopullisesti. Itseasiassa monet kansainväliset suuryritykset ovat viimeisen vuoden aikana muokanneet omia toimintamallejaan jopa siinä mielessä, että työntekijät voivat itse
+ Read More

CBD-alan nopea kasvu

CBD on kirjainyhdistelmä, joka on viimeisten vuosien aikana lukenut joka puolella. Kyseisten tuotteiden suosion kasvu on ollut räjähdysmäistä Euroopassa ja maailmalla. Suomessa CBD:n nousu on vielä alkuvaiheessa. Vielä 10 vuotta sitten CBD-tuotteet olivat hyvin marginaalisia, mutta vuosien 2014 ja 2015 välillä jotakin tapahtui Tsekissä. Buumi purskahti käyntiin vauhdilla ja valloitti nopeasti Euroopan ja sen jälkeen
+ Read More

Markkinoinnin avulla eroon tupakasta

Mekin olemme käsitelleet aihetta jo aiemmin, mutta koska kyse on tuhansien suomalaisten terveydestä ja maailman mittakaavassa todella isosta asiasta, otamme jälleen esille markkinoinnin ja tupakoinnin. Oikeastaan jopa toiselta näkökannalta, kuin ennen. Mietitään siltä pohjalta, että tupakkateollisuus on ollut Suomessa jo satoja vuosia, ja näiden vuosien aikana tupakkateollisuus on käyttänyt omaisuuksia tupakoinnin markkinointiin ja sen saamiseksi
+ Read More

Miksi e-urheilu kiinnostaa markkinoinnin kannalta

Kysymys on itsestään selvä, e-urheilu on nykyään se kanava, mitä kautta saa parhaan kontaktipinnan nuoriin aikuisiin. Tilastollisesti näin on käytännössä koko maailmassa. Lisäksi viime aikaiset tutkimustulokset kertovat myös, että e-urheilun parissa liikkuvat nuoret ovat keskimääräistä kiinnostuneempia myös alan parissa mainostavista yrityksistä ja mainoksista, jotka on liitetty e-urheiluun pelaajien, organisaatioiden tai esimerkiksi tapahtumien kautta. E-urheilun käyttäjät
+ Read More

Tuotteiden ja palveluiden markkinointi nettiaikana

Miten markkinointi on muuttunu menneiden vuosien aikana? Me voimme kertoa oman näkemyksemme, sillä olemme tehneet markkinointia jo ennen nettiaikaa ja ennen mobiilivallankumousta. Voimme siis pitää alustana omaa kokemustamme kun nostamme esiin huomioita, mitä pitäisi tehdä, jotta oman yrityksen tuotteet ja palvelut löytyisivät nykyaikana. Enää ei 2020-luvulla kysellä, pitäisikö yrityksellä olla kotisivut, nykyään kysellään, missä kaikissa
+ Read More

Natiiviartikkelit, kotisivut ja ihmiset

Olin eilen viimeksi kotisivupalaverissa ja muistelimme asiakkaan kanssa aikoja ennen nettisivuja. Oma yrittäjä ura on kuitenkin alkanut jo ennen 90-lukua, joten vähän ehti harjoitella ennen nettiaikaa. Ensimmäiset kotisivut rakennettiin ravintola- ja hotelliasiakkaille 90-luvulla. Niistä ajoista ja siitä koodaamisesta ollaan tultu pitkä matka nykyaikaa ja nykyiseen tapaamme tehdä töitä. Tiedämme, että emme ole markkinoilla ainoita, ja
+ Read More

SuomieSports.fi ja lempääläinen Finesports yhteistyöhön

Lohjalta ponnistava suomalaisen e-urheilun eteen töitä tekevä SuomieSports.fi on tehnyt sopimuksen lempääläisen Finesports tuotannon kanssa. Alkuvaiheessa SuomieSports.fi on mukana nyt helmikuussa Finesportsin toteuttamassa e-urheiluturnauksessa, missä pelataan Warzone peliä. Meille Finesports yhteistyö toimii osana kokonaisuutta, joka liittyy siihen, että me haluamme olla mukana kehittämässä koko e-urheilun ekosysteemiä Suomessa. Me emme itse välttämättä järjestä turnauksia, mutta voimme
+ Read More

Me lähdimme mukaan e-urheiluun

ER-tuki ja Kettujen toiminnot ovat käytännössä koko historiansa ollut mukana digitoiminnoissa siitä lähtien kun teimme jo edellisen firman aikana ensimmäiset kotisivut 90-luvulla muutamalle ravintolalle. Noiden aikojen jälkeen kotisivuja on toimitettu pienille paikallisille toimijoille kohtuullisen paljon ja järkevään hintaan. Nykyään kotisivut ovat yhä palvelupaketissa, mutta niiden tuotantoa ei suoranaisesti enää mainosteta, sillä palvelurakenne on nykyään enemmän
+ Read More

Kuinka meditointi parantaa henkistä tasapainoa?

Meditointi on nykyään suosittu harrastus, siinä missä aiemmin meditointi yhdistettiin uskonnollisiin rituaaleihin, nykyään meditoinnilla ei tarvitse olla mitään tekemistä uskonnon kanssa. Tavoitteena on rauhoittua ja keskittyä hetkeksi vain omiin ajatuksiin. Yhä useammat ihmiset pyrkivät päivittäin meditoimaan puoli tuntia tai jopa pidempään, sillä ovat huomanneet sillä olevan selviä positiivisia vaikutuksia elämään. Meditoinnilla on terveyttä edistäviä vaikutuksia
+ Read More

Saa yli 10 000 kotitalouden mainoskontakti ilmaiseksi

Miten voimme tarjota paikallisesti tällaista palvelua? Miten Lohjan, Siuntion ja Nummelan alueella voi olla media, joka tarjoaa näin suunta paikallista kontaktimäärää maksutta? Onko asiassa ”koira haudattuna”? Otsikko perustuu siihen tosiasiaan, että alueella ilmestyy joka keskiviikko kaksi ilmaisjakelulehteä. Toinen on Länsi-Uusimaa ja toinen Ykkös-Lohja. Jos laitat oman yrityksesi mainoksen LU-lehteen, saat mainoksella potentiaalisesti reilut 20 000
+ Read More

Saa yli 10 000 kotitalouden mainoskontakti ilmaiseksi

Miten voimme tarjota paikallisesti tällaista palvelua? Miten Lohjan, Siuntion ja Nummelan alueella voi olla media, joka tarjoaa näin suunta paikallista kontaktimäärää maksutta? Onko asiassa ”koira haudattuna”? Otsikko perustuu siihen tosiasiaan, että alueella ilmestyy joka keskiviikko kaksi ilmaisjakelulehteä. Toinen on Länsi-Uusimaa ja toinen Ykkös-Lohja. Jos laitat oman yrityksesi mainoksen LU-lehteen, saat mainoksella potentiaalisesti reilut 20 000
+ Read More

Paikallisesti olemme jo vuosien ajan tottuneet siihen, että paikallinen oppilaitoksemme Luksia toimii läheisessä yhteistyössä yritysten kanssa. Nyt noihin yhteistyökuvioihin on tullut lisää helposti lähestyttäviä ja yrittäjille maksuttomia palveluita. Oppilaitos pystyy tuottamaan palvelut yrityksille maksuttomina, koska tukea on saatu ESR-hankkeeseen sekä tutkintoja voi suorittaa oppisopimuskoulutuksena. Me kävimme haastattelemassa Suvi Erikssonia ja Anne-Mari Hätöstä Lohjan kampuksella heidän
+ Read More

Fakta vs matemaattinen ”fakta”

Oletko huomannut, tai joskus oman yrityksesi markkinointia tehdessäsi, törmännyt printtimaailmassa asiaan nimeltä lukija. Yleensä suomen kielessä sana lukija tarkoittaa ihmistä, joka lukee tekstiä. Printtimaailmassa lukijalla tarkoitetaan oletettua ja mahdollista henkilöä, joka lukee lehden. Lukijoista alettiin puhua jo vuosia sitten, silloin kun printtilehtien tilausmäärät kääntyivät laskuun. Siihen asti oltiin puhuttu tilaajista, joka määrä vastasi tilausjärjestelmästä saatua
+ Read More

Sattuman merkitys onnistumisessa

Miksi perustin 80-luvulla aluksi yrityksen nimeltä Advertising Fox, eli Markkinakettu? Ja miksi Kettu nimi on siitä lähtien ollut eri firmoissani useasti mukana? Firman logonkin piirsi alun perin armeija-aikana tupakaveri vapaalla kädellä parissa minuutissa, sattumaa kaikki. Sattumaa ei kuitenkaan ole, että sinä olet tullut tälle sivustolle todennäköisesti Googlen kautta, tai käyttämällä Googlea voit löytyy sivuston, josta
+ Read More

Digitaalinen markkinointi pienyrityksille

Digitaalinen aikakausi tarjoaa yrittäjille ja pienyrityksille vertaansa vailla olevan suoran pääsyn kuluttajiin ja on tasoittanut pienten ja suurten yrityksen edellyksiä tavoittavuuden ja kustannusten suhteen. Mutta mahdollisuudet ovat valtavat, ja tämän ulottuvuuden hyödyntämiseen tarvittavat tekniikat ovat erilaisia ja ehkä jopa hämmentäviä. Tästä artikkelista saat helppoja vinkkejä pienyritysten markkinointiin digiaikana. SoMe -markkinointi – sosiaalisen median markkinointi Ei
+ Read More