Kettumarkkinointi

Markkinointia ja sisällöntuotantoa

Ajankohtaisia juttuja

Onhan sinulla oma asiakasrekisteri?

Olin tuossa taasen yhtenä päivänä kouluttamassa yrittäjiä – uusia ja jo useamman vuoden toimineita ja jälleen totesin asioita, joihin olen törmännyt menneinä vuosina useasti. Aiheena oli tällä kertaa pääteemana asiakkuus ja toisena markkinointi. Valitettavan useasti suomalainen yrittäjä ei pidä minkäänlaista asiakasrekisteriä paitsi laskutuksensa – sekin tehdään useasti yhä vielä excelillä. Erilaisilla digikanavilla puhunut hienot termit […]

0 comments

Miksi yrityksellä on Facebook- sivu?

Jos joskus 90-luvulla ja 2000-luvun alussa minulle sanottiin jossain yrityspalavereissa, ettei heidän tarvitse mainostaa lainkaan tai markkinoida tuotteitaan, kyllä asiakkaat heidät löytävät jos tarvitsevat yrityksen tuotteita tai palveluita. Kun päästiin muutama vuosi eteenpäin alkoi printtimedian myynnissä kuulla vastausta, ettei tarvitse printtimainontaan, kun heillä on nuo kotisivut ja ne kyllä riittävät, koska ne ovat juuri tehty […]

0 comments

GDPR käytännössä: Kansalaisella on oikeus omiin tietoihinsa

GDPR:n yksi tavoite on lisätä läpinäkyvyyttä. Sen myötä EU-kansalaisilla on oikeus tietää, mitä tietoja heistä on yritysten rekistereissä ja kenellä on oikeus käsitellä tietoja. Kaikilla on myös oikeus muokata omia tietojaan tai pyytää niitä kokonaan poistettaviksi. Mutta mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Kuinka nopeasti tietojen tarkistus- tai poistopyyntöihin tulee reagoida? Kaksi askelta helppoon henkilötietorekisterin hallintaan 1. […]

0 comments

Anna firmasi näkyä

Mainosta brändiäsi, edusta tyylikkäästi ja ylläpidä asiakassuhteita Sinun firmasi on sinun brändisi. Joidenkin tapauksessa se on vain yksi henkilö, useimmiten kuitenkin useampi. Miten sinä edustat ja mainostat brändiäsi? Meillä on verkosto, joka pystyy tarjoamaan sinulle hyvät paikalliset palvelut brändisi ja yrityksesi näkyvyyteen – itsesi kautta,, henkilökuntasi kautta sekä eri medioiden kautta. Oman brändin näyttäminen esimerkiksi […]

0 comments

Jopa 82% katsoo mielummin videon kuin lukee tekstin – rohkeus nousee esille median mekassa

Monet yritykset kokevat tällä hetkellä suurimmaksi haasteeksi, miten erottautua, kun digikanavat pursuavat erilaista sisältöä. Kun sisältö tehdään omaperäisesti, rohkeasti ja relevantisti – on se hyvin suurella todennäköisyydellä onnistunutta. Lisäksi uudet sisältömuodot ovat nousussa kovaa vauhtia. Helsinking tekee parhaillaan kuukauden mittaista tutkimusta, ”median mekassa” – Yhdysvaltain Kaliforniassa, sisällön ja sisältömarkkinoinnin suuntauksista haastattelemalla alan paikallisia ammattilaisia. Tutkimuksen tarkoituksena […]

0 comments

Vähentyneen vapaa-ajan hyväksikäyttöä

Vielä joitakin vuosia sitten oli varsin tavallista, että soitettiin sillä lankapuhelimella kaverille ja kysäistiin, mitä hän/he olivat tekemässä ja kiinnostaisiko lähteä esimerkiksi ravintolaan tai vaikkapa autolla ajelemaan. Noista ajoista on menty melkoisella vauhdilla eteenpäin ja lankapuhelimet ovat teollisuusmaissa pitkälti niin historiaa, että nuoret eivät ole nähneet moisia vehkeitä kuin elokuvissa tai museossa. Lankapuhelinten katoamisen yhteydessä […]

0 comments

Varo huijareita verkossa -kampanja varoittaa nettimaailman saalistajista

Tänään käynnistyvällä Varo huijareita verkossa -kampanjalla halutaan varoittaa kuluttajia nettimaailman saalistajista. Verkossa asioivan on hyvä muistaa: jos jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se harvoin on totta.   Erilaisten verkkohuijausten ja tilausansojen määrä on kasvanut viime vuosina. Huijaukset ovat yhä taitavammin tehtyjä, minkä vuosi niitä on myös entistä vaikeampi tunnistaa. Huijauksen kohteeksi voi joutua niin verkossa, […]

0 comments

Miten GDPR vaikuttaa myyntiin ja markkinointiin?

Sanotaan se vielä kerran: EU:n uusi tietosuoja-asetus koskee aivan kaikkia henkilötietorekistereitä, myös B2B-myyntiin ja -markkinointiin käytettyjä. Oman organisaation GDPR-talkoot kannattaa seuraavaksi keskittää siihen, miten tietosuoja-asetus vaikuttaa markkinointiin, myyntiin ja CRM-järjestelmän ylläpitoon. Nostamme mietittäväksi seuraavat asiat: Tietosuoja-asetus ei erottele henkilökohtaista tai työhön liittyvää tietoa (henkilötiedolla tarkoitetaan sellaista tietoa, jolla henkilö on tunnistettavissa, kuten sähköposti, IP-osoite tai […]

0 comments

Tekoäly näyttää hakumainostajille tärkeimmän

Ketut haluavat olla tietoisia mitä maailmalla tapahtuu ja kerromme siitä myös teille. Tässä uutisia Adobelta: Tieto on arvokasta, mutta suurten tietomäärien käyttäminen ja oikeiden päätösten tekeminen hakusanojen sijoittamisesta ei ole aina helppoa. Ensimmäisenä alallaan Adobe yhdistää nyt kohderyhmiä hakumainontaan tekoälyn ja koneoppimisen kautta. Adobe Advertising Cloudin uudet ominaisuudet ja uusi käyttöliittymä helpottavat mainostajien työtä ja […]

0 comments

Markkinoijat heräsivät

Jos itse lähetämme markkinointikirjeitä, niin saamme niitä kyllä itsekin. Tänään esimerkiksi tuli kahdelta eri taholta mainoksia, joissa kehotettiin miettimään yrityksen Google näkyvyyttä ja nimen omaan Google mainontaa, ja siihen sijoittamista. Samalla kerrottiin myös hienoista mahdollisuuksista mainostaa Facebookissa 400€/3 tuotetta/kk tyyliin sopimuksella eli vähintään 3 kuukauden ajan, jonka jälkeen sopimus jatkuisia automaattisesti. Facebook toimii markkinointikanavana On […]

0 comments

GDPR ja yrityksen tietoturvapolitiikka

Suomessa ei varmaan ole yhtäkään yrittäjää, joka ei olisi nähnyt tuota kirjainhirviötä, lyhennöstä GDPR. Mutta aivan varmasti moni yrittäjä ei ole kiinnittänyt asiaan lainkaan huomiota. Koko GDPR:n idea ja syy on varmistaa, että henkilötietoja käsitellään Euroopanlaajuisesti tietoturvallisesti ja hyvin, etteivät ne pääsy ns. vääriin käsiin tai ettei ihmisistä kerätä tietoa, mitä ei tarvita. Ihmisillä pitää […]

0 comments

Asiakkaita löytyy Facebookista jos jaksaa tehdä töitä – ja me teemme sen puolestanne!

Oletko itse aktiivinen somessa? Entä onko yritykselläsi oma Facebook-kanava, onko se aktiivinen? Jos hommat ovat hallussa, onnittelut. Jos tilanne on kuitenkin sellainen, että et itse ole aktiivinen somessa ja oman firmasi Facebook on avattu, mutta ei siellä mitään tapahdu – voisiko asiat olla toisin? Kettu Markkinointi ja varsinkin Kari Oksanen, me olemme olleet aktiivisia Facebookissa […]

0 comments

Kotisivut kuntoon kesäksi

Onko omat kotisivusi mielestäsi kunnossa? Löytyykö sieltä ajanmukainen tieto ja se tieto, mitä potentiaaliset asiakkaat sieltä hakevat? Toimiiko sivusi mobiililaitteilla? Löytyykö sivustosi Googlesta? Jos tällaiset ajatukset mietityttävät, anna meidän auttaa. Olemme tehneet kotisivuja pienille ja keskisuurille yrityksille jo 90-luvulta lähtien. Nykyään käytämme 99,9% valmiita WordPress pohjia, joita muokkaamme asiakkaiden tarpeet täyttäviksi. Itsellämme on kaksi koodaajaa, […]

0 comments

Brändien kotisivuilta etsitään tietoa – mutta ostopäätökset tehdään nettikaupoissa

Yrityssivustot ovat suosituin kanava, kun kuluttajat etsivät tietoa tuotteista ennen ostoa. Mutta kun tulee ostamisen aika, tehdään se usein nettikaupoissa, joissa tarjolla on eri yritysten tuotteita. Tämä selviää Adobe Experience Managerin teettämästä kyselytutkimuksesta. Adoben tuoreen tutkimusraportin mukaan yritysten on tärkeää tarjota hyvää sisältöä useissa kanavissa. Tutkimuksessa tarkastellaan kuluttajien kanavavalintoja tietojen etsintään, tuotteiden ostamiseen ja yleiseen […]

0 comments

Keltaisista sivuista internetin maailmaan

Useat meistä yrityspäättäjistä olemme eläneet tuota Keltaisten sivujen aikaa, ja valitettavasti se näkyy myös monen meidän käyttäytymisessä.  Keltaisia sivuja eli yritysten puhelinluetteloita tehtiin Suomessa 1980-luvulta tai 2010-luvulle saakka, kunnes niiden aika päättyi. Vielä 2000-luvun alussa nuo Keltaiset sivut, olivat yksi tärkein ja paras paikka löytää tieto yrityksestä, ja mikäli sinua ei noilta sivuilta löytynyt – […]

0 comments

Haluatko lisää yritysasiakkaita tai yrittäjiä asiakkaiksesi?

2018 on kumppanuuksien aikaa Kettu Markkinoinnin päätoimialue on Lohja-Nummela-Kirkkonummi – Vihti ja Karkkila ja tärkein kumppanimme on kaupunkilehti Ykkös-Lohja: Alueen yrityksissä on alueen voima – Ykkös-Lohja täyttää 2018 täydet 30 vuotta ja tarjoaa entistä laajemmat mahdollisuudet teille tulla esille ja löytyä paikallisesti + laajemminkin netin kautta! Tänä vuonna haluamme tehdä entistä enemmän yhteistyötä, teidän, hyvät […]

0 comments

Linkkien merkityksestä oman kotisivusi Google-haettavuudelle

Kotisivun rakenne, tekstin sisältö ja kuvien nimeämiset ovat Google-optimointia perustasolla. Sitä ennen tottakai tulee tarkentaa, mitä yritys tekee ja selvittää ja analysoida, miten muut markkinoilla toimijat kertovat samasta asiasta. Kun oma kotisivu on laitettu rakenteensa ja sisällön kannalta kuntoon, vaikeutuvatkin työt siitä eteenpäin – nimittäin seuraavaksi olisi saatava oma sivu muualle. Internet on miljoonien sivustojen […]

0 comments

Yrityksen ulkoinen näkyvyys

Yritys voi markkinoida itseään monella tavalla ja monessa mediassa. Lohjan Virkkalasta toimiva OmaLogo Oy auttaa yrityksiä ulkoisen näkyvyyden kanssa tarjoten erilaisia ratkaisuja, joilla yritys ja sen palvelut tulevat paremmin esille. Hyvä esimerkki on auton teippaus. Ei sen tarvitse olla kummoinen teippaus kun se huomataan, ja jos pakettiauto liikkuu paljon ja on parkissa työkohteissa- tekstit ja […]

0 comments

Uusia suomalaisia nettisivustoja, myös teidän käyttöönne

Lohjalaiset ER-tuki ja Kettu Markkinointi ovat tehneet kotisivuja internetin päättymättömältä tuntuvaan maailmaan jo viime vuosituhannelta. ER-tuen Kari Oksanen teki ensimmäiset kotisivut asiakkaille jo 90-luvulla ja vaikka välissä pidettiin pari vapaa vuottakin kotisivuista, on tuolle alalle palattu takaisin. Ennen tehtiin sivustoja vain tilauksesta, mutta nykyään teemme sekä tilauksesta että omasta aloitteesta sivuja. Sivustoja tehdään niin yhdistyksille […]

0 comments

Uusia sivustoja ER-tuelta

ER-tuen työlistalla on jo pidemmän aikaa ehtinyt olla muutama eri aihio teemasivuista. Nyt tammi-helmikuun vaihteessa iski tarmonpurkaus ja sivustot saatiin liikenteeseen. Sivustojen versiot 1.0 ovat aina ensimmäisiä live-versioita. ja siksi onkin todennäköistä, että jokainen sivusto kehittyy johonkin suuntaan nykyisestä lähtötilanteesta, mutta jostainhan sitä pitää aloittaa. Otetaan esimerkiksi ensimmäinen muotisivustomme, www.muotijakoti.fi, se on tarkoitettu uutissivustoksi muodista […]

0 comments