Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

Sosiaalista mediaa kohtaan kohdistuu jo ähkyä – markkinointi on palaamassa perinteisille kanaville

Sosiaalisen median käyttö ja sen merkitys markkinointikanavana on kasvanut voimakkaasti viime vuosina. Kuitenkin, sosiaaliseen mediaan voi liittyä kyllästymistä, ja tästä syystä jotkut yritykset ja markkinoijat harkitsevat uudelleen perinteisten markkinointikanavien käyttöä. Sosiaalisten kanavien käyttö on pirstaloittanut markkinoinnin kanavat ja tuonut liikaa vaihtoehtoja mainostajille tuottaen samalla entistä siiloutuneempaa markkinointia. Yritykset tarvitset välillä ulkopuolista apua Konsultti yritykset ja
+ Read More

Sisältömarkkinointi avaimena kävijämäärien nousuun

Sisältömarkkinointi voi olla avain kävijämäärien nousuun verkkosivuilla. Sisältömarkkinointi tarkoittaa erilaisten sisältöjen, kuten blogikirjoitusten, artikkeleiden, videoiden ja infografiikoiden, luomista ja jakamista tavoitteena houkutella asiakkaita ja kasvattaa sivuston kävijämääriä. Tässä joitain vinkkejä, miten sisältömarkkinointia voi hyödyntää kävijämäärien kasvattamiseksi: Sisältömarkkinointi on tehokas tapa houkutella lisää kävijöitä verkkosivuille. Korkealaatuisten sisältöjen luominen ja jakaminen, niiden markkinointi, hakukoneoptimointi ja kampanjoiden toteuttaminen
+ Read More

Voidaanko sinun työsi digitalisoida, tai muuttaa etätyöksi?

Etätyöt ovat töitä jotka sopivat parhaiten sellaisiin tehtäviin, joissa ei tarvita fyysistä läsnäoloa tiimikavereiden, asiakkaiden tai laitteiden lähellä. Esimerkkejä mahdollisista etätyön aloista ovat: Näiden tehtävien lisäksi monet muutkin työt voivat olla mahdollisia etänä, jos työnantaja ja työntekijä löytävät toimivat tavat kommunikoida ja järjestää työt. Työn siirtäminen digiin Työn siirtäminen digiin tarkoittaa prosessia, jossa fyysinen tai
+ Read More

Miten sinä olet hoitanut taloutesi – vai mietitkö miten saada rahaa kulujen peittämiseksi

Oman talouden hallinta on kaiken a ja o, toisaalta mietimme välillä miten saada rahaa lisää kuluihin, mutta ennen sitä on hyvä miettiä myös sitä omaa taloudenhoitoa. Tässä on seuraavaksi alunperin englanninkielellä tehty hyvä listaus oman talouden hallinnan aakkosista: Oman talouden aakkoset A – Ansaitse rahaa: Hanki tuloja ja pyri kasvattamaan niitä, jotta voit lisätä säästöjäsi
+ Read More

Yritysviestintä ja ulkoinen näkyvyys: yrityksen oma liiketila on tärkeä mainospinta

Jos yrityksellä on oma liiketila, senkin käyttö oman toiminnan markkinointiin on tärkeätä niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Ikkunateippi voi olla esimerkiksi apuna asiakkaiden huomion saamiseksi, mutta myös lisämyynnin saamisessa. Liiketila mainospintana Yrityksen oma liiketila on erittäin tärkeä mainospinta ja osa yrityksen ulkoista näkyvyyttä. Hyvin suunniteltu ja toteutettu liiketila voi houkutella uusia asiakkaita, erottaa yrityksen kilpailijoista ja
+ Read More

Tärkeät pienkoneet kodin pihatöissä

Puutarhanhoito kotona voi olla ihana ja antoisa harrastus, joka ei vaadi kovinkaan paljon erikoislaitteita. On kuitenkin olemassa joitakin pieniä koneita, jotka voivat tehdä työstä paljon helpompaa ja tehokkaampaa. Kaikki nämä tärkeät työkalut ruohonleikkureista oksasaksiin ovat välttämättömiä kauniin puutarhan tai pihan kätevässä ylläpidossa ja luomisessa. Moottorisaha on monikäyttöinen Moottorisaha on tehokas ja monipuolinen työkalu, jota voidaan
+ Read More

Eduskuntavaalikampanjalle paikallista näkyvyyttä digistä, lehdistä, suorajakelusta ja liikenteestä

Eduskuntavaalit lähestyvät kovaa vauhtia ja nyt ollaan siinä vaiheessa, kun viimeistään pitää alkaa tilata niitä julisteita, kylttejä, tarroja, liivejä, lehtimainoksia, suorajakelua, autotarroja – tämä kirjoitus pitää tietoa näistä, ja tarjoilee linkkejä ja mahdollisuuksia jo mainosten ja mainostuotteiden tilaamiselle ja mainostilan varaamiselle ja suorajakelun tilaamiselle – jos haluat oikeasti eduskuntaan, sinun tulee näkyä sekä kuulua, ja
+ Read More

Paikallinen printtimainonta vs digimainonta – huomioita

Ennen eteenpäin lukemistasi ota huomioon, että olemme aloittaneet digissä 90-luvulla, ja printissä 80-luvulla, paikallisesti Lohjan talousalueella Ykkös-Lohjan kanssa töitä tehden vuodesta 2007. Meillä on siis kokemusta että koko ajan aktiivisesti toimintaa sekä suoramainonnan osalta kaupunkilehden kanssa, että digimainonnan puolella sekä paikallisesti että laajemmalta alueelta. Tässä artikkelissa tarkastellaan asiaa rajatusti alueella Lohja, ja sen välitön läheisyys
+ Read More

Ympäristöväittämiä käytetään markkinoinnissa huolimattomasti

Kuluttajien huoli ilmastonmuutoksesta on lisännyt ympäristöväittämien käyttämistä markkinoinnissa. Ympäristöväittämiä käytetään kuitenkin huolimattomasti. Keskuskauppakamarin liiketapalautakunta suosittelee, että ympäristöväittämien käyttämistä harkitseva yritys perehtyy Kansainvälisen kauppakamarin (ICC) markkinointisääntöjen ympäristöväittämiä koskeviin pelisääntöihin ja välttää yleisiä, yksilöimättömiä ja moniselitteisiä väittämiä markkinoinnissaan. Kuluttajien huoli ilmastonmuutoksesta heijastuu markkinointiin, minkä vuoksi ympäristöväittämien käyttäminen markkinoinnissa on yleistynyt. Käytäntö kuitenkin osoittaa, että ympäristöväittämiä käytetään markkinoinnissa
+ Read More

Telia + Cmore = kiva tarjous tälle viikolle

**tämä postaus sisältää mainoslinkin Monesti kun on vaihtamassa omaa henkilökohtaista puhelinliittymää, tai hakemassa uutta – saa huomata, että kaikkien operaattoreiden hinnat ovat aika lähellä toisiaan. Kun nykyään vielä vaihtaminen toiselle operaattorille on tehty helpoksi, tulee välillä tarpeen katsella näitä erikoistarjouksia ja ajottaa uuden liittymän vaihtaminen näiden ajalle – esimerkiksi tämä Telian ja Cmoren tarjous on
+ Read More

Lainaa ilman luottotietoja voi olla vaikea saada

Lainan hakemisen harkinta ei ole todellakaan harvinaista. Se on varsin yleinen osa monen aikuisen talouden hallintaa, eikä kyseessä ole todellakaan uusi asia. Vaikka kyseessä on varsin yleinen asia, sitä tulee kuitenkin harkita huolella etukäteen ja lainan hakemiseen kuuluu monia asioita, jotka on hyvä ottaa huomioon. Yksi näistä asioista on esimerkiksi se, että lainaa on hankalampi
+ Read More

Auton teippaus ja firman paita omalla kuvalla vuodeksi 2023

Uusi vuosi 2023 on hyvä aloittaa vauhdilla ja varmistaa, että oman firman paikallinen näkyvyys on kunnossa. Jos työauton käytetään alueellisesti on hyvä varmistaa että auton teippaus on näkyvä ja ohjaa mahdolliset asiakkaat ottamaan yhteyttä, avain samoin kuin on hyvä katsoa, että yrityksen henkilökunnan vaatetus on kunnossa. Firman paita omalla kuvalla kuten logolla ei ole kallis
+ Read More

Tee myyntiä – tavoita asiakkaasi monikanavaisesti

Kettu Markkinointi on osa ryhmää, joka koostuu paikallislehti Ykkös-Lohjasta, digitoimisto ER-tuesta sekä mainosteippaamo Omalogo Oy:stä – yhdessä tämä ryhmä tarjoa paikallisesti markkinointia ja mainontaa lähinnä Lohjalla, Vihdissä sekä Kirkkonummella, mutta luonnollisesti asiakkaita on kauempaakin ja vuosittain yritysasiakasmäärät lasketaan sadoissa asiakkaissa. Kaiken taustalla on yli 30 vuotta töitä myynnin ja markkinoinnin parissa sekä sitä kouluttaen, konsultoiden
+ Read More

Muistoilmoitus eli kuolinilmoitus Ykkös-Lohjaan

Ykkös-Lohja on Lohjan talousalueen laajalevikkisen viikkolehti. Se tavoittaa joka viikko lähes 33 000 taloutta koteihin jaettuna ja jo pelkästään Lohjan omalla alueella eli Lohja-Sammatti-Karjalohja-Nummi-Pusula sitä jaetaan koteihin noin 24 000 lehteä, mikä on useamman tuhat kotia enemmän kuin yksikään toinen paikallinen lehti. Surun kohdatessa voit lehti-ilmoituksella muistaa vainajaa, kutsua läheiset siunaustilaisuuteen ja kiittää osanotosta. Muisto- eli
+ Read More

Talven säästötalkoiden kululeikkuriin soveltuu muun muassa kalliit korot ja muut korkeat lainakulut

Talven säästötalkoot eivät ole varmasti jääneet keneltäkään huomaamatta ja onhan niistä toki keretty kirjoittaa tälläkin sivulla jo aikaisemmin. Siinä missä pankit ennakoivat maan taloudelle varsin varovaisesti maltillista taantumaa, on kansalaisia kehotettu varautumaan varsin radikaaleihin toimenpiteisiin, kuten esimerkiksi sähkökatkoihin.  On siis sanomattakin selvää, että talvi 2023 tulee olemaan monella tapaa erikoislaatuinen ja haastava. Nouseviin kuukausittaisiin menoeriin
+ Read More

DBA-väitös: Vähittäiskaupan digitaalinen markkinointi toimii parhaiten yhdessä perinteisten markkinointimuotojen kanssa

Vähittäiskaupan digitaalisessa markkinoinnissa pitää tehdä selkeitä linjanvetoja, jotta erottuisi. Marko Hoikkaniemen DBA-väitöskirja osoitti digitaalisen markkinoinnin vaikutuksen oletettua pienemmäksi. Parhaiten digimarkkinointi toimii osana hybridistrategiaa eli yhdessä perinteisten markkinointimuotojen kanssa. Vähittäiskaupan digimarkkinointi toimii parhaiten alle 30-vuotiaille kuluttajille, selviää Marko Hoikkaniemen tuoreesta väitöskirjasta Asiakasarvon rakentuminen digitaalisen markkinoinnin avulla asiakaspolun eri vaiheissa päivittäistavarakaupassa. Hoikkaniemen väitöskirja on tehty osana Aalto
+ Read More

Jokaisen äänioikeudellisen olisi hyvä olla kiinnostunut politiikasta – tai ainakin seurattava sitä

Suomi on demokratia, ja me valitsemme Suomessa asioistamme päättäjät vaaleilla. Me teemme sen paikallisesti kunnallisvaaleissa ja kansallisesti jälleen ensi keväänä eduskuntavaaleissa. Mutta kuinka paljon me seuraamme politiikkaa, tai ymmärrämme, miten demokratia toimii, ja mikä merkitys on eri puolueilla päätöksen teossa, ja miksi poliitikoilla pitää olla myös niitäa avustajia. Koska vaalit ovat lähellä, ja suomalaiset päättävät
+ Read More

Tulevat eduskuntavaalit 2023

Eduskuntavaalit ovat taas edessä ensi keväänä. Mekin olemme jälleen tavalla tai toisella mukana vaalimainonnassa, mutta ennen kaikkea tekemässä niitä mainoksia ja tarjoamassa markkinointiapuamme, niin mainoksien tekemisessä, levittämisessä, julkaisemisessa – niin printissä, julisteissa, kylteissä kuin digitaalisessa muodossa, ja digitaalisessa jakelussa. Vaikka vaalityössä mennään yhä 2020-luvullakin pitkälti vanhojen askelmerkkien mukaisesti, eli se puolueen näkyvyys pitää olla nähtävillä
+ Read More

Yrittäjä: ole tarkkana mitä ostat tilatessasi sisältömarkkinointia ja SEO palveluita

Viime vuodet netin sisältömarkkinat ovat kuumentuneet entisestään. Tämä johtuu muun muassa siitä, että tietoa yksinkertaisesti haetaan nykyään entistä enemmän itse – ja silloin haun apulaisena käytetään hakukoneita kuten Google ja Bing – ja on niitä muitakin. Näistä suurin (ja kaunein) on Google, jonka toimintaperiaatteiden perusteella monet tämän hetken sisältömarkkinointi ja hakukoneoptimointi ajatukset ja työtavat ovat
+ Read More

Digimarkkinointi Lohjan talousalueella

Tämä artikkeli on meidän omaa markkinointiamme – eikä sen ole tarkoitus ollakaan täysin puolueeton….. mutta sen sisältämät luvut ovat julkisesti saatavilla olevia. Tämä artikkeli perustuu yrityksemme omiin kokemuksiin ja toimintaan Lohjan, Vihdin ja Kirkkonummen talousalueilla viimeisten reilun 20 vuoden ajalta. Artikkelissa esitetyt luvut ovat saatavilla avoimista lähteistä, ja kuka tahansa voi kerätä samat tiedot ja
+ Read More