Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

Web-suunnittelun avainelementit

On olemassa lukuisia web-suunnittelun elementtejä, jotka luovat nettisivusi lopullisen tuloksen. Kaikkien elementtien on oltava läsnä, jotta yrityksesi nettisivu voisi tuoda nimesi tehokkaasi esille ja vetääkseen puoleensa potentiaalisia asiakkaita. Tässä ovat oleellisimmat elementit. Ulkonäkö ja tunnelma Ulkonäkö ja tunnelma ovat suunnitteluprosessin avainelementtejä. Riippuen yrityksestäsi tai liikemallistasi, nettisivusi välittää erilaista säteilyä erilaisten asiakkaiden houkuttelemiseksi. Jos luot nettisivua
+ Read More

0 comments

Promokoodit, bonuskoodit, kupongit sun muut! Toimivatko bonuskoodit yhä?

Kuka muistelee vielä Porterin Marketing Mix:n neljää P:tä: (Product, Price, Place ja Promotion)? Markkinointi muuttuu ja elää jatkuvasti, mutta kyllä silti nämä pääprinsiipit on hyvä muistaa. Uusia kanavia syntyy ja kuolee. Sama tapahtuu myös tuotteille. Porterin 4 P:tä eivät välttämättä päde nykyaikaisiin tuotteisiin enää, mutta niiden kautta on helppo lähestyä yrityksen ja tuotteen erottautumista nykypäivänä.
+ Read More

0 comments

Pay N Play – pelaa ilman rekisteröitymistä

Nettipelaamisen suosion lisääntymisen myötä sekä uusien pelaajien volyymi että nettikasinoiden lukumäärä on kasvanut räjähdysmäisesti. Uusia tapoja houkutella asiakkaita ja palvella heitä kehitetään jatkuvasti, ja Pay N Play on yksi näistä. Se toimii sekä talletus- ja nostotapana että asiakkaan henkilöllisyyden tarkastajana ja antaa pelaajalle mahdollisuuden pelata ilman rekisteröitymistä. Palvelun takana on Trustly, jonka suomalaiset tuntevat maksupalveluna,
+ Read More

0 comments

Markkinointipäättäjät: Digitaalisen transformaation ajamiseen ei ole resursseja lyhyen tähtäimen mittareiden vuoksi

Markkinointiviestinnän yhtiö Dentsu Aegis Networkin globaali CMO-tutkimus paljastaa, että vaikka valtaosa markkinointipäättäjistä haluaisi ajaa yrityksessään innovaatiota, se on kuitenkin tehtävälistan pahnanpohjimmaisena, sillä lyhyen tähtäimen digimittarit eivät salli resurssointia suuriin muutoksen linjoihin. Tutkimukseen osallistui yli tuhat senior-tason markkinointipäättäjää ja Chief Marketing Officeria, CMO’ta, kymmenestä maasta, muun muassa Yhdysvalloista, Italiasta, Isosta-Britanniasta, Espanjasta, Venäjältä, Japanista ja Australiasta. Laajana
+ Read More

0 comments

Netistä ja hakukoneista

Markkinointi on muuttunut melkoisesti niistä ajoista kun tämänkin artikkelin kirjoittaja aloitteli. Silloin meillä oli kopiokone, puhelin, faxi ja niillä mentiin, elettiin 80-lukua. Televisiosta näkyi ykkönen, kakkonen ja sitten tuli myös kolmonen(!) 90-luvulla päästiin jo opiskelemaan markkinointia, sen teorioita, asiakasryhmiä, kohderyhmäajattelua, markkinoinnin suunnittelua, budjetointia ja vaikka moni asia on muuttunut 90-luvusta, nuo teoriat monelta osaltaan vielä
+ Read More

0 comments

Millainen on sinun riskiprofiilisi?

Sanalla riskiprofiili voidaan tarkoittaa montaa eri asiaa aina yksittäisestä yrityksestä pörssikurssien vaihteluihin ja kaikkeen mahdolliseen, mutta tässä jutussa ideana on henkilökohtaisten päätöstesi riskikertoimet, eli oletko varman päälle pelaaja vai riskinottaja? Laina ja riskinotto Kun teet päätöstä: hae lainaa, tai älä hae lainaa, teet jo itse pienoisen tarveselvityksen ja riskianalyysin. Usein vain siinä tilanteessa, kun olet
+ Read More

0 comments

Kaikki urheiluvedonlyönnistä: Mitä sinun tarvitsee tietää

Useimpien ihmisten miettiessä uhkapelejä – ajatukset siirtyvät sellaisiin paikkoihin kuin Las Vegas ja Monaco, värivaloja, kolikkopeliautomaatteja, säihkettä ja glamouria, rulettipöytiä ja koneiden voittosäveliä ja silloin tällöin ihmisten riemun huudahduksia. Hollywood ja nettikasinoteollisuus ovat saaneet aikaiseksi, että perustallaaja näkee vedonlyönnin ja rahapelit ensisijaisesti näin. Vedonlyöntiä on kuitenkin harrastettu jo yli 2000 vuotta. Ihminen on lyönyt vetoa
+ Read More

0 comments

Ryhdy tienaamaan nettisivuillasi — nappaa tästä tärkeimmät vinkit

Mikäli sinulta löytyy oma verkkosivusto tai blogi, kuulut todennäköisesti jompaankumpaan seuraavaksi esittelemistämme ryhmistä. Olet ehkä alun perin perustanut sivustosi puhtaasti huvin vuoksi tai oman mielenkiintosi pohjalta ja haluat nyt ryhtyä tienaamaan sillä jotain. Toinen vaihtoehto on se, että olet alkujaankin perustanut sivuston liiketarkoituksessa, mutta tarvitset keinoja sivustosta saamiesi tulojen maksimoimiseksi. Verkkosivuston kautta tienaaminen ei ole
+ Read More

0 comments

Millä tavalla sinä erotut muista?

Markkinoinnissa on kyse pitkälti muutamasta perusasiasta ja siitä, että markkinoinnin pitää tukea yrityksen liiketoiminnan tavoitteita, jotka yleensä ovat kasvu, lisämyynti ja kenties uusien markkina-alueiden löytäminen. Markkinointi ei ole myyntiä, se on sen mahdollistamista Suomessa on muutamia suojeltuja aloja, joiden markkinointi on joko mahdotonta tai se pitää tehdä kertomatta kaikkea. Esimerkiksi NetBet Nettikasino ei voi markkinoida
+ Read More

0 comments

Kasinomarkkinointi elää, muuttuu ja sitouttaa pelaajia

Markkinointi on yksi niistä asioista, jotka muuttuvat jatkuvasti. Näin varsinkin nettiviihteen osalta, jossa kilpailu asiakkaista on kovaa ja vaihtoehtoja riittää, mikäli asiakkaita ei onnistuta sitouttamaan omalle sivustolle. Yksi mielenkiintoisimmista aloista markkinoinnin osalta ovat nettikasinot, joilla tunnutaan jatkuvasti kehittävän uusia ideoita markkinointikampanjoihin. Otetaan nyt pieni katsaus siihen, miten nämä yritykset palvelevat erityisesti suomalaisia pelaajiaan. Arvonnat, kilpailut
+ Read More

0 comments

Markkinoinnin kikkoja nettimaailmasta

Nykyaikana monet nuoremmat netinkäyttäjät hakevat tehokkuutta nopeudesta, he haluavat nettipalveluiltaankin entistä nopeampaa ja yksinkertaisempaa toimintaa. Jotenkin ajatus nopeasta on tulosta vastaamaan sanaa hyvä ja se tarkoittaa nopeasti laatua ja tehokkuutta, mutta onko asia kuitenkaan aina näin? Monessa tilanteessa nopeus on hyväksi, mutta toisaalta taas moni asiaa voi olla kokonaisuudessaan kenties parempi hieman hitaammin tehtynä –
+ Read More

0 comments

Ruotsiin kasinopelien lisenssimalli, koska Suomeen?

Suomi ja Norja ovat Pohjoismaiden vastarannan kiiskit, maat, jotka eivät ole avanneet netin rahapelaamista periaatteessa muille kuin oman maan valtiolliselle monopoliyhtiölle. Ruotsi siirtyi vuodenvaihteessa kansainväliseen tyyliin lisenssimalliin, koska on Suomen vuoro? Kolikkopelejä kaupoissa Suomi on erikoinen maa jo siitä, että meillä kolikkopelit löytyvät lähes jokaisen ruokakaupan, ravintolan ja isomman huoltoaseman auloista eli rahapelaaminen on meillä
+ Read More

0 comments

Netin markkinointikeinot

Pienikin paikallinen yritys voi menestyä kansainvälisesti, jos sillä vain on tuote, jota voi myydä sopivalla hinnalla ja toimittaa se järkevästi asiakkaalle. Ennen tällainen ei ollut kovin helposti mahdollista, mutta nykyinen internet on niin levinnyt, että oman alansa osaava nettiammattilainen saa erikoistuotteen löytymään Googlen avulla. Google ja näkyvyys Aivan kuin uudet nettikasinot, Googlen avulla voi saada
+ Read More

0 comments

Mediayhtiöt muuttuvat monialayhtiöiksi

Kansainvälinen Media Honeypot -tapahtuma järjestettiin Helsingissä ystävänpäivänä. Siellä oli helppo aistia – niin kahdenkeskisissä keskusteluissa kuin puheenvuoroissa – media-alan ajanhenki: markkinat, ansainta ja kuluttujakäyttäytyminen ovat jatkuvassa muutoksessa. Mediayhtiöt ovat Arvatolle tärkeä asiakasryhmä. Ne hyödyntävät maksu- ja laskutusratkaisujamme, jotka helpottavat asiakkaiden ostamista ja nopeuttavat yrityksen kassavirtaa. Kokemuksen lisäksi Arvatolla on ensikäden tietoa ja ymmärrystä media-alasta. Olemme
+ Read More

0 comments

Nordic Digital PR Awards -voittajat on valittu

Tämän vuoden Digital PR Awards -palkinnot on jaettu viestinnässä menestyneille pohjoismaisille yrityksille. Voittajat julkaistiin eilen Tukholmassa järjestetyssä tilaisuudessa. Saimme yli 150 ehdotusta palkintojen saajiksi. Erinomaisten ehdokkaiden joukosta Mynewsdeskin sisäinen raati valitsi kuusi finalistia jokaisessa kategoriassa käyttäen apunaan Mynewsdeskin analytiikkaa. Lopullisen valinnan voittajista teki pohjoismaisista viestinnän ammattilaisista koostunut tuomaristo. – Kisassa ehdolla oleviin uutishuoneisiin ja viestijöihin
+ Read More

0 comments

Mainosten käyttäminen osana digitaalista markkinointia – miten se toimii?

Jotta yritys voi olla menestyvä ja saada paljon asiakkaita, se tarvitsee jossain määrin digitaalista markkinointia. Nykyään kaikki tapahtuu netissä, eikä kukaan esimerkiksi etsi enää yrityksi puhelinluettelosta. Sen sijaan niitä etsitään avainsanojen avulla hakukoneesta, kuten Googlesta. Jos yritys ei käytä hyväkseen mainontaa netissä joko suorien mainosten tai muiden tapojen avulla, niin se ei voi odottaa saavansa
+ Read More

0 comments

Bonusten ja promootioiden fiksu käyttö digitaalisessa markkinoinnissa

Kaikki rakastavat ilmaista rahaa. Jokainen haluaa mielellään lunastaa itselleen tarjouksia, promootioita ja bonuksia sekä ottaa osaa alennuksiin ja kampanjoihin. Jos ihmiset voivat säästää rahaa, he tekevät sen mielellään. Ja jos luvassa on ilmaista rahaa, niin ihmiset tulevat takuulla luoksesi juosten. Monet yritykset tietävät tämän ja käyttävätkin bonusten ja muiden promootioiden tarjoamista hyväkseen. Näin ne saavat
+ Read More

0 comments

Kuinka käyttää brändäystä joukosta erottumiseen hyvin kilpailullisella alalla

Monella alalla kilpailu on hyvin kovaa ja yritysten pitää tehdä paljon töitä erottuakseen joukosta. Internet on lisäksi tehnyt mahdolliseksi entistä suuremman kilpailun, joten yritysten pitää tehdä kaikkensa erottuakseen joukosta kiireisillä bisnesmarkkinoilla. Monet alat ovat täynnä kilpailua, ja jos yritykset eivät tee jotain erottuakseen harmaasta yritysten kirjosta, niin he jäävät täysin ilman asiakkaita. Onneksi on olemassa
+ Read More

0 comments

Mitä yrittäjät voivat oppia nettipeleistä?

Digitalisoituminen ja teknologian evoluutio ovat muuttaneet kasvun ja oppimisen nopeutta ja tahtia. Internetin kautta saatavilla oleva tieto eri verkkosivuilla on tehnyt maailmastamme paljon pienemmän paikan ja tuonut eri kansat lähemmäksi toisiaan. Ja ennen kaikkea Internet on tuonut mukanaan monia mahdollisuuksia ja työkaluja, jotka auttavat kouluttamaan ihmisiä. Esimerkiksi digitaalinen pelaaminen on tapa kouluttaa ja viihdyttää ihmisiä.
+ Read More

0 comments

Affiliate markkinoinnista mahdollisuus lisätuloihin?

Olet saattanut törmätä netissä selaillessasi termiin affiliate-linkki, esimerkiksi blogeja lukiessasi tai nettisivuja selatessasi, ja miettiä mitähän kummaa se mahtaa tarkoittaa. Lyhyesti sanottuna affiliate markkinoinnilla tarkoitetaan trafiikin lähettämistä yhdeltä nettisivulta tai muulta kanavalta toiselle, jossa lähetetty trafiikki voi johtaa jonkin tavoitteen saavuttamiseen. Se on yhä yleistyvä keino ansaita rahaa netissä sekä yrityksille että yksityisille henkilöille. Voisiko
+ Read More

0 comments