Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Ajankohtaisia juttuja

Sosiaalinen markkinointi – miksi siinä epäonnistutaan?

Miksi niin moni yritys epäonnistuu sosiaalisessa markkinoinnissa? Tuohon otsikkoon olen törmännyt nyt lähes päivittäin avatessani oman Facebook sovellukseni. Se kertoo siitä, kuinka nykyaikainen digimarkkinointi osaa haistaa asioita, joita olen lukenut tai kirjoittanut viime aikoina ja siten markkinointivoimat kohdistavat tietyt sanomansa aina sen mukaisesti. Totta kai voisin käyttää selaimen ingognito tilaa ja kieltää kaikki seurantaevästeet, mutta
+ Read More

Television kaikkien aikojen hauskimmat pelimainokset

Pelaaminen on Suomessa hyvin suosittua. Tilastokeskuksen mukaan yksin pelattavat tietokonepelit, mobiilipelit ja konsolipelit olivat suosituimmat säännöllisesti eli vähintään kerran kuussa pelattavat pelityypit. Heidän tietojensa mukaan digipelaaminen yleistyy jatkuvasti koko kansan keskuudessa, . Ainakin kerran vuodessa digitaalisia pelejä pelasi yli puolet kymmenen vuotta täyttäneestä väestöstä. Toista päätä edustavat rahapelit, joita on mahdollisuus pelata eri suuruisilla panoksilla.
+ Read More

Onko ulkomaisilla nettikasinoilla pelaaminen laitonta?

Suomessa on rahapelien monopoli valtion omistamalla Veikkauksella, joka omistaa myös kaikki kolikkopelit, joita nähdään kaupoissa ja kioskeissa. Veikkaus on erityisen mustasukkainen suomenkielisistä nettikasinoista, joiden suosio on kasvanut viime vuosina räjähdysmäisesti. Mediassa kerrotaan jatkuvasti kuinka pelaaminen on laitonta muualla kuin Veikkauksen sivuilla, mutta onko asian laita todellakin näin? Voidaanko kasinot kieltää? Pari vuotta sitten uutisoitiin silloisen
+ Read More

Miten tehdään erittäin suosittu kasinologo?

Yksi tärkeimmistä osa-alueista missä tahansa liiketoiminnassa on tuotteen, yrityksen tai palvelun logo. Erityisesti pelimaailmassa on tärkeää, että kasinon logo on onnistunut, sillä se erottaa hetkessä kasinon kilpailijoistaan ja houkuttelee uusia pelaajia kasinolle. Tämän vuoksi on erittäin tärkeää, että kasinon logo on hyvä. Kasinomaailmassa on myös erittäin kova kilpailu, joten erottuva logo on yksi alalla onnistumisen
+ Read More

Vaihtoehtoinen lääketiede — globaali markkinakasvu ja mahdollisuudet

Ei ole kovinkaan kauaa siitä kun termi “vaihtoehtoinen lääketiede” herätti useimmissa ihmisissä mielikuvia poppamiehistä ja lumelääkkeistä. Ajat ovat kuitenkin muuttuneet. Viime aikoina yhä useammat lääketieteen asiantuntijat ovat alkaneet hyväksyä erilaisia vaihtoehtoisia lääkkeitä ja hoitomuotoja, joita ei aiemmin ole hyväksytty tai joita ei ole ollut olemassakaan. Voidaan jopa sanoa, että vaihtoehtoinen lääketiede on tällä hetkellä muodissa.
+ Read More

Kasinot ilman rekisteröitymistä tarjoavat verovapaat voitot

Rahapelien pelaaminen on yksi suomalaisten rakkaimmista harrastuksista ja yhä useampi siirtyy perinteisten pelikoneiden ja kivijalkakasinoiden sijaan pelaamaan internetin maailmaan. Nettikasinot houkuttavat helppoudellaan, sillä satojen tai jopa tuhansien pelien valikoimat ovat aina helposti saatavilla, kunhan vain internet-yhteys on käytettävissä. Suomessa on totuttu, että kaikki rahapelivoitot esimerkiksi lotosta ja rahapelikoneista ovat aina verovapaita. Nettikasinoilla asia ei ole
+ Read More

Tutkimus: Pelkkä mainosten survominen someen ei riitä – asiakkaan sitoutumisarvo kasvaa vuorovaikutuksesta

Yrityksen kannattaa keskittyä vuorovaikutukseen ja yhteyksien luomiseen sosiaalisen median markkinointistrategiassaan, sillä se lisää asiakkaan sitoutumisarvoa, ilmenee uudesta Vaasan yliopiston tutkimuksesta. Vaasan yliopiston kansainvälisen liiketoiminnan väitöstutkija Fang Fang Li ja professori Jorma Larimo sekä Vaasan yliopiston dosentti, professori Leonidas Leonidou Kyproksen yliopistosta ovat tarkastelleet aihetta Journal of the Academy of Marketing Science’ssa (JAMS), eli yhdessä maailman
+ Read More

Bingomarkkinointi 20-luvulla

Jos olet niin sanottua vanhempaa ikäpolvea, muistat vielä suomalaiset bingohallit. Niitä oli vielä 90-luvulla satoja ympäri Suomea. Miksi bingohallit yksi kerrallaan hävisivät, ja mitä muuta siinä seurauksena tapahtui? Bingojen alasajo Bingot ovat Suomessa olleet sieltä 60-luvulta lähtien paikka missä tavattiin tuttuja pienen pelailun parissa. Isoissakaan bingohalleissa ei Suomessa saanut olla suoraan rahapalkintoja, mutta tarjolla oli
+ Read More

Hakukoneoptimoi sivustosi myynnin kasvattamiseksi – parhaat vinkit

Jokaisen yrityksen selviytyminen ja menestyminen riippuu niiden myyntiluvuista, ja tänä päivänä myynnin lisääminen edellyttää vahvaa digitaalista läsnäoloa. Vuonna 2017 sähköisen kaupankäynnin osuus maailmanlaajuisesta myynnistä oli 2,3 triljoonaa dollaria, ja tämän määrän odotetaan kasvavan jopa 4,88 triljoonaan dollariin vuoteen 2021 mennessä. Jos haluat, että yrityksesi saa osan tästä myynnistä, on kriittistä, että käytät toimivaa SEO -strategiaa.
+ Read More

Markkinointiin voimaa paikallisesti

Facebookissa voi mainostaa ilmaiseksi, nettisivut pitää saada satasella. Lehtimainonta ei toimi. Edellä mainitut lauseet ovat kutakuinkin joka viikkoisia, joita me saamme Ketuissa kuulla. Pitävätkö ne paikkansa, osittain. Mutta markkinoinnissa ja myynnissä sekä mainonnassa ei ole koskaan niin selkeätä, mikä varmasti toimii ja mikä ei. Joskus joku toinen kampanja toimii paremmin kuin toinen, ja ainoa keino
+ Read More

Ravintolamarkkinointi ja kesä 2020

Ravintoloiden toimintaympäristö on kokenut tänä keväänä melkoisia muutoksia, kun ravintolat olivat välillä myös täysin kiinni, ja sitten avoimina takeaway toimituksiin. Nyt kuitenkin kesäkuun alusta ravintolat ovat taas saaneet avata ovensa, mutta hieman muuttunein mahdollisuuksin. Ensinnäkin ravintoloiden pitää toimia tarkemmin siivoamisen suhteen ja aukioloajatkin ovat rajattu siten, että tarjoilut pitää lopettaa jo kello 22 ja ravintoloiden
+ Read More

Casinot tarjoavat pelejä kaikenlaisten pelaajien makuun

Casinot toimivat hyvänä vapaa-ajanviettotapana eikä niillä pelatakseen tarvitse edes poistua kotoa. Pelien parissa saattaa helposti vierähtää tovi jos toinenkin, varsinkin jos pelattavat pelit ovat mielenkiintoisia ja viihdyttäviä. Kasinopelaajat eivät kaikki ole samanlaisia, ja siksi kasinoilla onkin oltava tarjolla paljon erilaisia pelejä, jotta ne voivat taata kaikenlaisten pelaajien viihtyvyyden. Kasinoiden pelivalikoimien suuruudet vaihtelevat muutamasta sadasta jopa
+ Read More

Kuinka nettikasinot ilman rekisteröintiä toimivat?

Nettikasinot ilman rekisteröintiä ovat kasinoita, joille pelitilin luomiseksi ei täytetä pitkää rekisteröitymiskaavaketta. Pikakasino ei ensimmäiseksi pyydä henkilötietojasi, asuinpaikkaasi, syntymäaikaasi tai edes sähköpostiosoitettasi. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö uutta asiakasta tunnistettaisi millään lailla. Päinvastoin, tilittömien nettikasinoiden tunnustautumistapa on usein perinteisiä nettikasinoita vahvempi. Syynä tähän on pelaajan henkilökohtaisten verkkopankkitunnusten kautta tapahtuva aukoton tunnistautumisprosessi, jolla kasino saa tarvitsemansa
+ Read More

Pikakasinot

Maailma muuttuu kovaa vauhtia ja sama pätee myös nettikasinoihin. Perinteiset rekisteröintikaavakkeen täyttämistä edellyttävät nettikasinot olivat pitkään ainoa vaihtoehto. Ensimmäinen rekisteröintivapaa nettikasino nimeltä No Account Casino sekoitti pakkaa vuoden 2015 jälkeen. Tällä oli kauaskantoisia seurauksia. Vuonna 2020 tilanne on se, että niin kutsuttujen Pay N Play -kasinoiden tarjonta on erittäin monipuolista ja tätä nykyä voidaan puhua
+ Read More

Uusia tuulia hakemassa

Vuosi 2020 on tuonut tullessaan meidän arkeemme todellakin paljon uutta. Arkea ja työtämme on rajoitettu ja joillekin se on tarkoittanut jopa elinkeinon sulkemista. Nyt onneksi ravintolat saavat jälleen avata ovensa, mutta yökerhot joutuvat vieläkin nuolemaan näppejään – ei kukaan mene yökerhoon, joka suljetaan kello 23. Myös moni muu toimiala on joutunut kokemaan ja muuttumaan paljon.
+ Read More

Vastuullisuus markkinointikeinona

Vastuullisuus on tullut vähitellen entistä monipuolisemmin esiin myös yritysten markkinoinnissa. Isoilla pörssiyhtiöillä se on ollut siellä jo pidemmän aikaa, mutta vastuullisuus merkitsee lähes jokaiselle sanan lukijalle eri asiaa. Useimmat meistä näkevät vastuullisuuden sellaisena toimina, jotka varmistavat työntekijöille palkat ja valtiolle verotulot, mutta vastuullisuus on paljon muutakin. Miten yritykset voivat siis hyödyntää hyviä omia prosessejaan ja
+ Read More

Suomalaiset nettikasinot

Perinteinen käsitys suomalaisesta nettikasinosta linkittyy vielä tänä päivänäkin monilla kansalliseen monopoliin. Veikkaus ei ole ainoa laatuaan. Se on kuitenkin ainoa, joka saa poliisihallituksen arpajaishallinnon sallimissa puitteissa pyörittää rahapelitoimintaa ja siihen liittyvää markkinointia Suomenlahden pohjoispuolella. Nettikasinon lisäksi Veikkaus pyörittää Suomen ainoaa kivijalkakasinoa Helsingissä. Maassa, jossa etäisyydet ovat pitkiä, on netissä pelaaminen ollutaina suorastaan loogista ja huomattavan
+ Read More

Kasinobonusten tulevaisuus – kolme vinkkiä pelaajilla

Ympäri Eurooppaa viranomaisilta kuuluu vaatimuksia kasinoalaa kohtaan. Vaatimukset ovat milloin markkinointia koskevia, milloin mitäkin. Pahin vaatimus lienee tähän mennessä ruotsalaisten vaatimus lisenssikasinoille rajoittaa kasinobonus 100 kruunun tasolle, eli noin 8 euroon! Tämä siis markkinatilanteessa, kun pelaaja saa eri kasinon valitessaan jopa satojen eurojen kasinobonukset. Käydään tätä markkinatilannetta tässä tarkemmin läpi vinkkien mallisesti. Kerää ilmaiskierrokset kuleksimasta
+ Read More

Verovapaat pikakasinot

Verovapaat pikakasinot ovat rahapelaamisen todellinen megatrendi ja uusia syntyy kuin sieniä sateella. Perinteiset nettikasinot edellyttävät rekisteröitymistä ja toisaalta myös tunnistautumisessa vaadittavien dokumenttien lähettelyä silloin, kun kotiuttaa mahdollisia voittojaan. Pikakasinoilla kaikki sujuu nopeammin, sillä koko toimintaperiaate perustuu pankkitunnuksilla pelaamiseen. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että suosikkipeliensä äärelle pääsee minuutissa ja voitot voi nostaa normaalisti miltei yhtä ripeästi.
+ Read More

Kolme uutta mielenkiintoista markkinointikohdetta 2020

Aina silloin tällöin eteen tulee uusia ja mielenkiintoisia tuttavuuksia, markkinointimielessä. Eurooppa, Aasia ja Pohjois-Amerikka sekä Afrikka että Australia ovat selkeästi omia kokonaisuuksiaan, joissa myös löytyy omat toimivat käytäntönsä ja tapansa markkinoinnissa. Silloin tällöin jotain näistä tuodaan toisille alueille ja ne joko toimivat, tai todellakaan eivät. Tehdään nyt pikainen katsaus kolmeen mielenkiintoiseen uuteen mahdollisuuteen eurooppalaisessa markkinoinnissa
+ Read More