Bonusten ja promootioiden fiksu käyttö digitaalisessa markkinoinnissa
Kaikki rakastavat ilmaista rahaa. Jokainen haluaa mielellään lunastaa itselleen tarjouksia, promootioita ja bonuksia sekä ottaa osaa alennuksiin ja kampanjoihin. Jos ihmiset voivat säästää rahaa, he tekevät sen mielellään. Ja jos luvassa on ilmaista rahaa, niin ihmiset tulevat takuulla luoksesi juosten. Monet yritykset tietävät tämän ja käyttävätkin bonusten ja muiden promootioiden tarjoamista hyväkseen. Näin ne saavat itselleen paljon asiakkaita.
Mutta miten bonusten ja promootioiden käyttäminen sitten toimii ja miten niistä voi hyötyä? Tässä artikkelissa katsomme, kuinka yrityksesi voi hyötyä bonusten, kampanjoiden ja promootioiden tarjoamisesta asiakkaille.
Miten promootiot ja bonukset voivat olla hyödyllisiä yritykselle?
Monet yritykset varmasti miettivät, että miten ihmeessä bonusten ja promootioiden tarjoaminen voi olla yritykselle itselleen hyödyllistä. Eikö yritys menetä tässä rahaa? Nettikasinot ovat kuitenkin osoittaneet meille, että bonukset voivat olla erittäin toimiva kikka saada lisää asiakkaita sivustolle.
Nettikasinot nimittäin tarjoavat pelaajille bonuksia. Esimerkiksi kolikkopelit casino bonus on hyväksi todettu tapa saada asiakkaita sivustolle. Kasinot eivät kuitenkaan jaa ilmaista pelirahaa pelaajille, vaan he ovat liittäneet bonuksen lunastamiseksi sekä minimitalletuksen että kierrätysvaatimukset. Näin kasinot eivät yleensä menetä bonusta tarjotessaan rahaa lainkaan – päinvastoin.
Itse asiassa, koko ala olisi mahdollisesti hyvin paljon pienempi, jos bonuksia ei olisi tarjolla ollenkaan. Tästä samasta taktiikasta voivat hyötyä myös muun alan yritykset.
Tarjoa promootiohinnat
Muut yritykset voivat hyödyntää bonuksia ja promootioita tarjoamalla esimerkiksi promohintoja asiakkaille. Ehkä ne voivat toimia samaan tapaan kuten alennusmyynnit. Tai osta 3, maksa 2 -promo on aina toimiva ja saavat ihmiset suorastaan tulvimaan ovista sisään.
Nettikaupat voivat myös käyttää tätä hyväkseen ja esimerkiksi Victoria’s Secret on tässä mestari. Se nimittäin tarjoaa asiakkailleen usein esimerkiksi ilmaisen tuotteen, jos he käyttävät ainakin 100 dollaria heidän sivustollaan. Myös ilmainen toimitus sitten, kun ostoskorissa on tietty summa tavaraa, saa ihmiset shoppailemaan paljon enemmän.
Palkinto-ohjelmat
Palkinto-ohjelmat ovat myös hyvä tapa houkutella asiakkaita. Monet lentoyhtiöt, kuten Finnair, tarjoavat palkinto-ohjelman. Mitä enemmän rahaa asiakas käyttää, sen enemmän hän saa pisteitä. Kun pisteitä on kerätty tietty määrä, niin he saavat esimerkiksi alennuksia tai ilmaisia lentoja.
Toinen erinomainen palkinto-ohjelman muoto on kaverin suosittelu. Myös nettikasinot ja esimerkiksi kuntosalit hyödyntävät tätä. Kun olet suositellut kaveria sivustolle ja kaveri on liittynyt, suosittelijan kaveri palkitaan esimerkiksi ilmaisella kuntosalikuukaudella tai bonusrahalla nettikasinoilla.
Bonukset ja promootiot voivat olla erinomaisen hyvä tapa saada asiakkaita ovistaan sisään. Bonukset tulee vain suunnitella niin, että yritys ei itse menetä rahaa, vaan asiakkaat saavat itselleen jotain samalla, kun yritys tekee vain hyvin alhaisen riskin sijoituksen bonuksiin. Nettikasinoista kannattaa ottaa mallia, nimittäin ne ovat oikeita mestareita tässä.
Yhteenveto
Nettikasinot ovat erinomaisia esimerkkejä siitä, kuinka bonusten, promootioiden tai kampanjoiden tarjoaminen asiakkaille voi tuoda lisää rahaa yrityksen taskuun. Monet yritykset tyytyvät tarjoamaan asiakkaille alennusmyyntejä, mutta on olemassa monia muita tapoja tarjota etuja asiakkaalle ilman, että yritys menettää siinä mitään.
Alennusmyynnit ja “osta 3, maksa 2” -promootio ovat klassisia tapoja tarjota asiakkaille etuja. Ne toimivat hyvin, mutta voit olla myös luovempi bonusten suunnittelussa ja tarjota jotain lisää.
Esimerkiksi lentoyhtiöiden tarjoamat palkkio-ohjelmat, jossa asiakkaat keräävät pisteitä ostoksistaan, ovat erinomainen tapa saada asiakkaat ostamaan enemmän samalla, kun yhtiö itse ei menetä juurikaan rahaa. Ole siis luova ja suunnittele houkuttelevia bonuksia!