Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Käyttäjäystävällisyys on nettikasinoiden avain menestykseen

Kasinoalan kilpailu on kovaa, ja joukosta voi erottua monella tapaa. Pelaajat kuitenkin viihtyvät varmimmin kasinolla, mikäli sen perusasiat ovat kunnossa. Nettikasinoiden joukosta löytyy monenlaisia toimijoita. Siksi sujuva käyttöliittymä, hyvä asiakaspalvelu ja muutenkin käyttäjälähtöisten ratkaisujen suosiminen ovat avain menestykseen alalla. Käyttäjäystävällisyys koostuu useasta eri tekijästä.

Hyvä käyttöliittymä

Käyttöliittymän toimivuus on tärkeä perusasia. Toimivan käyttöliittymän avulla kasinolla voi navigoida helposti, eri osiot löytyvät ongelmitta ja esimerkiksi pelejä saa etsittyä eri kriteerien avulla ja lajiteltua eri kategorioihin. Esimerkiksi UKK-osion, yhteystietojen ja pelien tulee löytyä mahdollisimman helposti. Vaikka tämä vaikuttaa itsestään selvältä asialta, sekavat verkkosivut ovat yleinen ongelma alalla.

Hyvä käyttöliittymä toimii myös mobiilissa. Nykyisin yhä useammat pelaajat käyttävät kasinoa mobiililaitteiltaan käsin, joten sivun tulee skaalautua oikein ja toimia sujuvasti myös mobiiliversiona. Eri maksutapojen, bonusten, rajoitusten ja kaikkien pöytäkonesivuston ominaisuuksien tulee olla mahdollisimman kattavasti saatavilla.

Nopea asiakaspalvelu

Nopea ja ystävällinen asiakaspalvelu saa kiitosta pelaajilta. Ongelmatilanteiden huono hoito heijastuu nopeasti kasinoiden maineeseen, sillä ihmiset kertovat negatiivisista kokemuksistaan herkästi. Positiivisia kokemuksia tulee esimerkiksi, kun asiakaspalvelijat vastaavat kyselyihin nopeasti ja mukavasti. Lisäksi on hyvä, että asiakaspalveluun saa yhteyden eri tavoilla; tärkein on kuitenkin livechat, joka on nykyään yksi luontevimpia ja tärkeimpiä tapoja kommunikoida pelaajien kanssa.

Itse asiakaskohtaisen asiakaspalvelun lisäksi UKK-osion olisi hyvä olla kunnossa. Pelaajien luottamusta kasvattaa se, että sivustolta löytyy tietoa eri aiheista helposti. Kattava, suomenkielinen UKK-osio toimii pelaajan ensisijaisena oppaana ongelmatilanteissa ja kysymyksissä. Tästä syystä on tärkeää, että osiossa navigointi on helppoa.

On myös hyvä, mikäli pelaaja pystyy ratkaisemaan itse mahdollisimman monet ongelmista. Esimerkiksi rajojen asettamisen voi tehdä asiakastuen kautta, mutta on usein helpompaa ja näyttää kasinon kannalta paremmalta, mikäli pelaaja voi itse hallita pelaamistaan mahdollisimman kattavasti. Kasino voi laittaa tappiorajat, talletusrajat, aikarajat, kierrätysrajat ja muut rajoituskeinot suoraan pelitilin asetuksiin.

Sujuvat maksut

Raha-asiat ovat arka asia, sillä mikäli niiden suhteen on ongelmia, kaikkoavat pelaajat nopeasti. Lisäksi asia on käytännön kannalta tärkeä. Mikäli pelaaja ei kykene tallettamaan kasinolle, ei hänestä tule kasinon asiakasta. Tästä syystä on tärkeää, että maksuvälinevaihtoehtoja on riittävästi.

Tietyissä tilanteissa pienikin valikoima riittää. On esimerkiksi kasinoita, jotka ovat erikoistuneet Bitcoin-maksuihin eivätkä hyväksy muita maksuvälineitä. Ne kuitenkin jäävät kakkosiksi kasinoille, jotka tarjoavat Bitcoinin lisäksi muitakin maksuvaihtoehtoja.

Maksuvälineistä tulee löytyä lisäksi riittävästi tietoa. Kasinon on hyvä kertoa selkeästi minimi- ja maksimikotiutukset ja -talletukset, eri maksuvälineistä aiheutuvat kulut, ja kotiutuksiin kuluva aika. Kotiutusten nopea prosessointi on elintärkeää kasinoille, sillä huonosti toimivat kotiutukset karkottavat pelaajat nopeasti.

Kohtuulliset ehdot

Bonukset ovat hyvä tapa houkutella asiakkaita, mutta suuret kierrätysvaatimukset hillitsevät pelaajien kiinnostusta. Osa kasinoista onkin omaksunut toimintatavan, jossa pelaajat saavat vähemmän bonuksia pienemmillä kierrätysvaatimuksilla. Suuret bonukset eivät enää tee vaikutusta yhtä moniin pelaajiin, sillä he tietävät, että saattavat joutua kierrättämään voittonsa jopa 50 kertaa.

Kun asiakas tuntee, että casino on reilu, hän suosittelee sitä todennäköisemmin ystävilleen ja viihtyy siellä pidempäänkin. Loppupeleissä tämä kuitenkin riippuu siitä, ovatko muut osa-alueet kasinolla kunnossa.

Hyvä kasino hallitsee kokonaisuuden

Edellä mainitut asiat ovat kaikki osa hyvän kasinon toimintaa. Niiden lisäksi käyttäjän kannalta tärkeitä asioita ovat tietenkin pelivalikoima, tarjoukset ja kasinon yleinen teema tai tunnelma. Menestyvimmät kasinot hallitsevatkin kaikki osa-alueet ja säätelevät toimintaansa niin, että pelaaja otetaan huomioon eri tilanteissa. Tähän voi mennä aikaa, mutta hyvät yhteistyökumppanit auttavat menestymään.