Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Markkinoinnin evoluutiosta

Markkinoinnin muutoksista: esimerkkinä kuvitteellinen nenäliinavalmistaja

office-594132_1920

Oikein "vanhan kansan" tyyliin
1. Haluat ihmisten kokeilevan uusia nenäliinoja
2. Ostat kohdistetun listan
3. Lähetät ihmisille heidän sitä erikseen pyytämättä näytekappaleet
4. He ovat iloisia saadessaan näytteet

Vanhaan tyyliin
1. Haluat ihmisten kokeilevan uusia nenäliinoja
2. Ostat media tilaa, pyytääksesi ihmisiä käymään kotisivuillasi tai Facebookissa pyytämässä ilmaisia näytepakkauksia
3. Postitat heille pyydetyt näytteet
4. Ihmiset ovat iloisia ja tuntevat itsensä viisaiksi saadessaan ilmaiset näytteet

Uuteen tyyliin
1. Haluat ihmisten kokeilevan uusia nenäliinoja
2. Kylmän ja flunssakauden aikana aloitat mainoskampanjan ja aktivoidut sosiaalisessa mediassa
3. Tarjoat kuluttajille mahdollisuuden vierailla kotisivuillasi ja lähettää lahja heidän ystävilleen, jotka kärsivät vuotavista nenistä ja flunssasta
4. Lisäksi tarjoat mahdollisuuden lähettää kavereille virtuaalisia nenäliinoja Facebook sivujesi kautta
5. Bloggaajat innostuvat. Näkyvyys on taattua. Sana lähtee kiertämään.
6. Lähetät tuhansittain näytteitä
7. Olet mahtava asiakkaiden silmissä. Lähettäjät ovat iloisia, vastaanottajat ovat iloisia ja goodwill brändiäsi kohtaan nousee kohisten. Nenäliinat tuntuvat entistä pehmeämmiltä hyvän imagon ansiosta.
8. Myynti lähtee nousuun