Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Markkinointiin voimaa paikallisesti

Facebookissa voi mainostaa ilmaiseksi, nettisivut pitää saada satasella. Lehtimainonta ei toimi.

Edellä mainitut lauseet ovat kutakuinkin joka viikkoisia, joita me saamme Ketuissa kuulla. Pitävätkö ne paikkansa, osittain. Mutta markkinoinnissa ja myynnissä sekä mainonnassa ei ole koskaan niin selkeätä, mikä varmasti toimii ja mikä ei. Joskus joku toinen kampanja toimii paremmin kuin toinen, ja ainoa keino tietää edes vähän miten on onnistuttu, on tehdä kaikki suunnitelmallisesti ja seurata tuloksia.

Kettu Markkinointi ja enemmän Kettu Julkaisut Oy toimittavat palvelujaan noin 600-700 maksavalle asiakkaalle joka vuosi. Näistä asiakkaista suurin osa on paikallisia pieniä yrityksiä, yrityksiä, joilla ei ole markkinointisuunnitelmaa eikä – budjettia. Kaikilla ei ole edes kotisivuja tai aktiivisia sosiaaliseen median sivuja. Näitä kaikkia palveluita Kettu Markkinointi voi toimittaa yhteistyössä toisen paikallisen palveluntuottajan eli ER-tuen kanssa.

Jos olet ajatellut kuten alkulausahdus – anna meidän näyttää, että pienellä kustannuksella sosiaalinen media toimii paremmin, nettisivuista kannattaa maksaa enemmän ja lehtimainonta kyllä toimii!

Markkinointi ei ole koskaan yksinkertaista

Lause, että sosiaalisessa mediassa markkinointi olisi ilmaista on hieman harhaanjohtavaa, sillä vähintäänkin siihen kulutetaan jonkun aikaa. Parhaimmillaan sosiaalisessa mediassa tehty markkinointi on suunnitelmallista ja analysoitua, ja se tukee koko yrityksen kokonaismarkkinointia, missä on mukana selkeät myynnin tavoitteet sekä markkinointisuunnitelma, joka hyödyntää ja huomioi kaikki alueelliset markkinointikanavat. Todellisuudessa harvat paikalliset yritykset markkinoivat kovinkaan tehokkaasti.

Sosiaalisessa mediassa on monia kanavia, ja pelkästään esimerkiksi Facebookin käyttö voi tukea jonkin yrityksen toimintaa, ja satunnaiset Instagram tai Twitter päivitykset voivat näyttää aktiiviselta toiminnalta, mutta onko se suunniteltua?

On helppo sanoa, ettei suunnitelmaa tarvita ja että hommat toimivat muutenkin, mutta silloin puhutaan aina MUTU-tiedosta, joka ei perustu mihinkään analysoituun tietoon. Menestys myynnissä voi yhtä hyvin johtua kilpailijan lopettamisesta tai itse hyvin tehdystä asiakaspalvelusta, mutta omat markkinointitoimet ovat liian satunnaisia ja ilman punaista lankaa, ettei niillä oikeasti ole mitään merkitystä. Jos paikallinen yritys kuitenkin haluaisi panostaa markkinointiinsa, olisi sillä mahdollisuuksia kasvuun ja tuloksentekoon, jos itse liiketoiminta on siinä kunnossa.

Konsultointia ja mentorointia

Kun takana on yli 30 vuotta yrittämistä ja useampi yritys, on jotain saattanut tulla opittuakin. Paikallisellakin tasolla yhteistyö muiden paikallisten yritysten kanssa voi avata aivan uusi mahdollisuuksia ja monesti näitä mahdollisuuksia ei ”omin päin” tule edes mietittyä, siksi tarvitaan konsultointia tai mentorointia. Oletko sinä esimerkiksi koskaan tehnyt omasta toiminnastasi liiketoimintasuunnitelmaa? Tai jos teit sen vuosia sitten, oletko muokannut sitä vastaamaan nykyaikaa? Me autamme sinua tekemään liiketoimintasuunnitelman nykyisestä toiminnastasi ja rakentamaan paikallisen markkinointisuunnitelman ottaen huomioon erilaiset paikalliset mahdollisuudet, sinä itse teet lopulliset ratkaisut, mitä käytät ja mitä teet. Mentotointi tarkoittaa keskustelun omaista kehitttämistä ja erilaisten mahdollisuuksien puntarointia. Voit olla 100 % varma, että me kerromme jos mielestämme joku asia ei toimi. Siksi olemme myös menettäneet asiakkaita – emmekä me aina ole oikeassa, uskallamme silloin kertoa virheemme.

Se, että tapaamme kerran ei välttämättä maksa sinulle muuta kuuin aikaa. Vasta jos tilaat meiltä palveluita, alkaa laskutus ja sekin tapahtuu kirjallisen tarjouksen kautta. Anna meille mahdollisuus, tavataan ja keskustellaan paikallismarkkinoinnista ja sen mahdollisuuksista, olet sitten liikkeen omistaja tai toteutat palveluita asiakkaan luona.

Mitä meiltä voisit saada:

  • kotisivujen katsauksen ja sen avulla toimivammat kotisivut
  • yriksesi Google löydettävyys nousee, eli onko se sitten SEO tai Google optimointia, voit nimetä työmme aivan itse
  • esitteet, kuvastot, hinnastot, julisteet, ja tarrat – näistä vielä yhteistyössä mainosteippaamo OmaLogon kanssa toimitetut oikeat versiot eikä vain digitaalista suunnittelua
  • markkinointisuunnitelmat
  • apua liiketoimintasuunnitelman tekemisessä
  • yritysmentorointia ja konsultointia ja maksulliset työt ensimmäisen tapaamisen jälkeen aina kirjallisella tarjouksella

Ole rohkea, ota yhteyttä.