Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Salainen resepti menestyksekkääseen kasinomarkkinointiin

Kilpailu nettikasinoiden välillä on todella kovaa. Uusia kasinoita julkaistaan joka kuukausi ja samaan aikaan vanhemmat sivustot lanseeraavat uutuustoimintoja ja päivitettyjä bonuksia. Moni saattaa luulla, että tiukassa kilvassa markkinointi onnistuu parhaiten niiltä, joilla on syvimmät taskut. Asia ei kuitenkaan ole niin, sillä menestyksekkääseen kasinomarkkinointiin on muutamia kikkoja, joita kuka tahansa voi hyödyntää. Kerromme tässä artikkelissa parhaat vinkit!

499031.TIF

Pidä brändisi asiakkaiden mielessä

Toistuvuus on merkittävä menestystekijä nettikasinoiden markkinoinnissa. Asiakkaiden mielenkiinto pysyy yllä ja uskollisuus brändiin kasvaa, kun kasino järjestää tarjouksia ja kampanjoita tai muuta markkinointiviestintää tasaisin väliajoin. Parhaat nettikasinot järjestävät erilaisia arvontoja, kilpailuja ja turnauksia joka viikko. Kun asiakkaat tottuvat siihen, että tietyllä nettikasinolla on aina tarjolla jotain uutta ja mielenkiintoista, he vierailevat sen sivustolla usein ja pysyvät aktiivisina asiakkaina. Säännöllisen markkinoinnin ei silti suinkaan tarvitse aina sisältää tarjouksia ja etuja; pelaajille voi viestiä esimerkiksi uusista pelijulkaisuista tai suureksi kasvaneista jackpoteista. Pidä siis huoli siitä, että brändisi pysyy asiakkaiden mielessä! Passiiviset toimijat jäävät nimittäin auttamatta muiden jalkoihin.

Lokalisoi kaikki markkinointiviestisi

Lokalisoinnin merkitystä ei voi korostaa kasinomarkkinoinnissa tarpeeksi. Markkinoinnista puhuttaessa lokalisointi tarkoittaa sitä, että nettikasinon mainokset, kampanjat ja muu viestintä muokataan tietylle kohderyhmälle (tässä tapauksessa suomalaisille) sopivaksi. Nettikasinot toimivat harvemmin vain yhdessä maassa, vaan niillä on isoja asiakasryhmiä monista eri maista. Sivustot on usein käännetty englannin lisäksi ainakin ruotsiksi, norjaksi, saksaksi ja suomeksi. Lokalisoinnissa otetaan huomioon kunkin kohdemaan kulttuuri ja huumorintaju, jotta markkinointi ei tunnu puiselta ja epäluonnolliselta eri kohderyhmän näkökulmasta. Älä siis ikinä käännä esimerkiksi englanninkielisiä markkinointimateriaaleja suomeksi sanasta sanaan, vaan panosta sisällön luontevuuteen.

Usein kasinot kehittelevät kampanjoita keskitetysti, ja hyödyntävät samaa ideaa eri kohdemaissa kääntämällä markkinointiviestit eri kielille. Sen lisäksi parhaat nettikasinot järjestävät tarjouksia täysin lokaalisti vain tietylle kohdemaalle. Tällöin asiakkaille voidaan tarjota juuri heidän toivomiaan etuja. Palkintomatka lätkän MM-kisoihin puree todennäköisesti huomattavasti paremmin suomalaisten kuin espanjalaisten asiakkaiden keskuudessa. Jos resurssisi riittävät, voit tällä tavoin viedä lokalisoinnin hyvinkin pitkälle!

Copywritingin laadusta ei tule tinkiä

Copywriting on yksi tärkeimmistä tekijöistä hyvän kasinomarkkinoinnin kannalta. Ammattimaiset copywriterit eli kirjoittajat tekevät viesteistä mielenkiintoisen kuuloisia ja herättävät asiakkaiden kiinnostuksen. Osaavat kirjoittajat ottavat automaattisesti huomioon myös esimerkiksi aiemmin mainitun lokalisoinnin. Jos copywriting ei ole kunnossa, hyvätkään tarjoukset tai edut eivät välttämättä saa toivottua kiinnostusta. Osaaviin kirjoittajiin kannattaa panostaa myös siitä syystä, että kieliopillisesti virheellinen tai tönkkö viestintä nakertaa uskottavuutta asiakkaiden silmissä. Nettikasinoiden maailmassa luotettavuus on ehdottoman tärkeä seikka menestyksen kannalta, joten markkinointiviestien tulee olla ammattimaisia ja viimeisen päälle hiottuja.

Paranna näkyvyyttäsi hakukoneissa

Olet tuskin voinut välttyä kuulemasta hakukoneoptimoinnista, jos työskentelet uhkapelialan parissa. Hakukoneoptimointi eli SEO on merkittävässä roolissa monien nettikasinoiden menestyksen takana. Alan suurimmat mastodontit hallitsevat suosituimpia hakusanoja Googlessa suvereenisti, eikä tuulimyllyjä vastaan kannata lähteä taistelemaan. Hakukoneoptimointia ei silti pidä missään nimessä unohtaa, vaikkei yritykselläsi olisikaan resursseja palkata SEO Expert -armeijaa leipiinsä. Sisällöntuotanto on erinomainen keino parantaa näkyvyyttä hakukoneissa. Suosituimmilla kasinoilla on poikkeuksetta blogi tai jonkinlainen artikkelisivu, jossa se julkaisee tasaisesti tietoa uusista kampanjoista, tarjouksista ja esimerkiksi yhteistyökumppaneista. Myös tässä asiassa sekä toistuvuus eli säännölliset julkaisut sekä laadukkaat sisällöt ovat avainasemassa – kun tuotat usein sisältöä, joka kiinnostaa asiakkaita ja tarjoaa heille jonkinlaista hyötyä, myös Google pitää siitä. Hyviä aiheita sisältöihin on lähes loputtomasti: erilaisten kolikkopelien arvostelut, ohjeita pöytäpelien pelaamiseen, nettikasinot kokemuksia -sivu, yhteistyökumppanien haastattelut, bonusten esittelyt…