Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Sisältömarkkinoinnista

Kirjoitin juuri ER-tuen sivuilla sisältömarkkinoinnin kehityksestä ja mitä sille on tapahtunut viimeiset reilun kymmenen vuoden aikana. Täällä Kettu Markkinoinnin puolella ajattelin paloitella vähän tuota sisältömarkkinointia eli content marketing – mitä se on:

Strategia

Kaikki lähtee siitä, että yritetään löytä se asia, mistä ne potentiaaliset asiakkaat olisivat kiinnostuneita, mistä kanavista he löytyvät ja sitten vain suunnittelemaan

Suunnittelu

Kun sisältö on ajateltu korkeimmalla tasolla on aika miettiä tarkemmin missä kanavissa, koska, millä aikatauluilla ja millä budjetilla lähdetään strategiaa toteuttamaan.

Luonti

Tämä vaihe lienee kaikista kivoin, eli vaihe missä luodaan sisältö suunnittelussa päätettyihin kanaviin, luoda tarinoita, artikkeita, uutisia, kuvia, videoita….

Aktivointi

Tässä vaiheessa edellisen vaiheen luotu sisältö laitetaan jakoon valittuihin kanaviin ja aloitetaan yhteyksien luonti ihmisten kanssa.

Optimointi

Moni voisi miettiä, että suunnittelu on kaiken tärkein kohta, tai sisällönluonti – mutta itseasiassa se kaikista tärkein kohta on tämä. Eli optimointi – katsotaan mikä on toiminut ja mikä ei ja sen mukaisesti muokataan tekoja – jotta saadaan optimoitu tulos saatavilla olevilla keinoilla.

KO.