Sisältömarkkinoinnista
Kirjoitin juuri ER-tuen sivuilla sisältömarkkinoinnin kehityksestä ja mitä sille on tapahtunut viimeiset reilun kymmenen vuoden aikana. Täällä Kettu Markkinoinnin puolella ajattelin paloitella vähän tuota sisältömarkkinointia eli content marketing – mitä se on:
Strategia
Kaikki lähtee siitä, että yritetään löytä se asia, mistä ne potentiaaliset asiakkaat olisivat kiinnostuneita, mistä kanavista he löytyvät ja sitten vain suunnittelemaan
Suunnittelu
Kun sisältö on ajateltu korkeimmalla tasolla on aika miettiä tarkemmin missä kanavissa, koska, millä aikatauluilla ja millä budjetilla lähdetään strategiaa toteuttamaan.
Luonti
Tämä vaihe lienee kaikista kivoin, eli vaihe missä luodaan sisältö suunnittelussa päätettyihin kanaviin, luoda tarinoita, artikkeita, uutisia, kuvia, videoita….
Aktivointi
Tässä vaiheessa edellisen vaiheen luotu sisältö laitetaan jakoon valittuihin kanaviin ja aloitetaan yhteyksien luonti ihmisten kanssa.
Optimointi
Moni voisi miettiä, että suunnittelu on kaiken tärkein kohta, tai sisällönluonti – mutta itseasiassa se kaikista tärkein kohta on tämä. Eli optimointi – katsotaan mikä on toiminut ja mikä ei ja sen mukaisesti muokataan tekoja – jotta saadaan optimoitu tulos saatavilla olevilla keinoilla.
KO.