Sosiaalisen median sisältö
Tuotamme sisältöä sosiaaliseen mediaan tarpeenmukaisesti: tuotepäivityksiä, videoita, valokuvia, tarinoita, kilpailuja…
Kettujen perustehtävänä on luoda sisältöä yrityksen sosiaalisen median kanaviin. Sisältöä luodaan tarvittaessa päivittäin- tämä on mahdollista, koska sosiaalisessa mediassa on mahdollista ajastaa julkaisut ja päivitykset. Luotava sisältö noudattelee vuodenaikoja, markkinoiden aikatauluja, tuotteiden menekkiä, uutuustuotteita, aletuotteita yms.
Luotava sisältö seuraa myös sopivien alojen uutisia ja yhdistelee näitä uutisia markkinoitaviin tuotteisiin. Markkinointi yhdistetään myös toimivasti vähintään asiakasyrityksen sivuilla oleviin tarjouspyyntölomakkeisiin tai suoraan mahdollisuuteen tilata tuotteita verkkokaupasta.
Ensimmäisessä sisällöntuotanto vaiheessa (1-4 vko) tärkeintä on nimenomaan sisällöntuotanto ja tässä vaiheessa linkitys voi olla suoraan tuotesivuille, mutta jatkossa lomake/ kauppasivuille. Markkinoitavat tuotteet ja aikataulut määritellään yhdessä aamupalavereissa (1-2 krt/kk).
Palavereissa myös sovitaan tarkemmin sisällöntuotannon painopisteistä, sekä kuinka paljon aikaa työhön resurssoidaan seuraaville viikoille. Kanavalle luodaan selvä, oma identiteetti ja varsinkin yhteistyön alussa aikaa käytetään perusmateriaalin tekemisessä kanaviin.
Tarvittaessa Ketut voivat kehittää, rakentaa ja tuottaa sisältöä myös kotisivuille sekä nettikauppaan. Kettujen työtehtävät voivat olla mm. tekstin-, linkkien-, valokuvien-, videoiden tuotantoa ja muokkausta. Sisältöyhteistyökuvioiden kehitystä ja hallinnointia.
Esimerkkejä Facebook-sivuista joille tuotamme sopimuspohjaisesti sisältöä:
https://www.facebook.com/carnevalecoffeeroastery
https://www.facebook.com/lohjantahti
https://www.facebook.com/YkkosLohja
Vastaa