Tee myyntiä – tavoita asiakkaasi monikanavaisesti
Kettu Markkinointi on osa ryhmää, joka koostuu paikallislehti Ykkös-Lohjasta, digitoimisto ER-tuesta sekä mainosteippaamo Omalogo Oy:stä – yhdessä tämä ryhmä tarjoa paikallisesti markkinointia ja mainontaa lähinnä Lohjalla, Vihdissä sekä Kirkkonummella, mutta luonnollisesti asiakkaita on kauempaakin ja vuosittain yritysasiakasmäärät lasketaan sadoissa asiakkaissa.
Kaiken taustalla on yli 30 vuotta töitä myynnin ja markkinoinnin parissa sekä sitä kouluttaen, konsultoiden että mainoksia tehden ja siitä koosteena tämäkin artikkeli, joka ottaa katsauksen vuoteen 2023 ja paikallismarkkinoinnin haasteisiin ja mahdollisuuksiin. Silloin kuin mekin aloittelimme, oli tarjolla vain suoramainonta printin kautta, radio ja tv-mainonta, mutta näiden 30 vuoden aikana koko markkinointimaailma ja ihmisten arki on pirstaloitunut, joka on tuonut omat haasteensa myös markkinointiin, mainontaan ja asiakkaiden tavoitettavuuteen. Tähän kaikkeen ryhmämme tuo paikallisesti ratkaisuja ja apuja.
Ihmisillä on enemmän vapaa-aikaa ja taloudellisia kykyjä
Markkinat ovat laajentuneet kaikissa asioissa – meillä on entistä enemmän varaa valikoida ruokakaupassa, elektroniikkaa ostaessa sekä miettiessämme mitä teemme arki-iltaisin, viikonloppuisin ja vapaalla ollessamme. Internet ja mobiilitekniikka, digitalisaatio ovat muokanneet arkeamme viime vuosina todella paljon, ja näiden vuosien aikan mekin olemme laajentaneet palvelupakettiamme mahdollistaaksemme asiakkaidemme todellisen monikanavaisuuden heidän asiakaskontaktoinnissaan. Yksikään yksittäinen asia ei ratkaise välttämättä mitään, mutta me haluamme palvella mahdollisimman hyvin, kattavasti sekä asiakkaillemme tuottavasti.
Tätä kaikkea varten meillä on tarjolla kokonaisuus, jota muilla ei paikallisesti ole – me pystymme tarjoamaan oikeasti paikalliset printti- ja digimainontakanavat, jotka tavoittavat potentiaaliset asiakkaat, varaa mainospaikkasi vaikka heti!
Printtimainonta 2023 – yli 34 000 lehteä joka viikko
Muutamia vuosia sitten isot mainostalot ja isot brändit kertoivat printin olevan kuollut. Miten kävi? Saamme nykyään entistä enemmän paperimainoksia postiluukkuun myös näiltä isoilta brändeiltä, printti ja suoramainonta on siis kaikkea muuta kuin kuollut – se on todistanut itsensä vuosi vuoden jälkeen olevansa toimiva paikallinen mainos- ja myyntikanava, ja siksi tarjoamme asiakkaille Ykkös-Lohjan lehdellä alueellisesti KATTAVIMMAN TALOUSPEITON ja jaamme vuonna 2023 yli 34 000 lehteä joka viikko. Jakelualueet Läntisen Uudenmaan kaupungit ja kunnat: Lohja, Karjalohja, Sammatti, Siuntio, Nummela, Ojakkala, Nummi-Pusula. Lisäksi laajennetuissa jakeluissa Vihti kk ja Karkkila – ja siten Ykkös-Lohja on alueen tavoittavin printtimedia talouksien lukumäärässä laskettuna. Tämä sisältää myös telinejakelua mm. K-Citymarket Lohja 100 kpl, K-Supermarket Lohja 100 kpl, Sale Sammatti 100 kpl, Sale Karjalohja 100 kpl, Sale Nummi 100 kpl sekä Sale Pusula 100 kpl.
Printtimainonta toimii, ja meiltä asiakas saa sen sisältäen tarvittaessa myös mainosten teon ja luonnollisesti julkaisun Ykkös-Lohjassa…
.. mutta haluamme tarjota asiakkaillemme muutakin, sillä se loppuasiakas käyttää päivänsä vapaa-ajan seikkailen tilanteesta toiseen ja välillä piipahtaen myös niissä digikanavissa, joihin meidän kautta mainos on mahdollista saada näkyville…
Digimainonta paikallisesti 2023
Olemme tehneet Lohjalla, Vihdissä ja Kirkkonummella digimainontaa paikallisesti jo yli 10 vuotta ja siitä on meille syntynyt paikallisia kanavia, jotka omalla tahollaan tavoittavat tuhansia paikallisia asukkaita joka viikko. Tähän kun lisätään www.ykkoslohja.fi kävijät eli noin 14 000 kävijää kuukaudessa, saadaan kontaktipinta, jota on vaikea voittaa maksullisilla tavoilla kuten Google, TikTok ja Facebook mainonnalla – nämä kanavat ovat nimittäin oikeasti paikallisia:
Paikallinen mainoskanava Lohjalla : www.ostalohjalta.fi
Paikallinen mainoskanava Vihdissä: www.ostavihdista.fi
Paikallinen mainoskanava Kirkkonummella : www.ostakirkkonummelta.fi
Ja jokaisella näillä on omat Facebook kanavansa, joiden kautta jokainen julkaista mainos tavoittaa satoja potentiaalisia ostajia, ja kaikki tämä kuuluu samaan mainospakettiin, monikanavaisesti ja paikallisesti – ja ennenkaikkea mahdollisimman helpoksi tehtynä yritysasiakkaallemme, mainostajan ei tarvitse kuin ottaa yhteyttä Ykkös-Lohjan mediamyyntiin ja kaikki kanavat ovat käytettävissä vuodelle 2023!
Digimainontaan ja markkinointiin liittyy myös Google-näkyvyys, jonka eteen mekin teemme töitä sekä paikallisesti että laajemmin. Tätä varten meillä on tarjolla omia mainossivustoja vieläkin paikallisemmin, esimerkiksi www.tynninharju.fi tai vaikkapa www.lempola.fi – nämäkin sivustot tavoittavat joka kuukausi satoja kävijöitä mainoksillaan, ja tätä tarkoittaa tarjoamamme monikanavaisuus, todellisesti. Ja jos tarvitset asiakkaita kauempaa, kannattaa kysellä ER-tuen palveluista, digimarkkinointia on tehty ER-tuen asiantuntijoiden toimesta jo 90-luvulla, ja Google on kohtuullisen hyvin kokeiltu ja tutkittu mahdollisuus. Esimerkiksi paikallisille ravintoloille on tarjolla www.lohjanravintolat.fi ja sen yli tuhat kuukausittaista vierailijaa.
Ulkomainonta
Sitten on vielä se yksi asia, eli ulkomainonta. Se miltä yrityksesi ikkunat näyttävät kadulle, millainen se oma mainostaulu siinä kadulla on, ja onko firman autossa millaiset teippaukset? Niissä avun antaa mainosteippaamo Omalogo Oy Virkkalasta – ja mikä parasta, jos teet tilauksen ER-tuelle, Omalogolle tai Kettu Markkinointiin ja sitä kautta syntyy esimerkiksi yrityksellesi oma uusi logo, se on käytettävissä mainontaan samantien myös digialustoille ja Ykkös-Lohjaan, ja sama mainos mikä tehdään vaikka omille kotisivuillesi tai vaikkapa autosi kylkeen, on käytettävissä halutessasi myös lehtimainoksena.. kaikki yhdestä ja samasta palvelusta, ilman välikäsiä.
Paikallisesti – paikallisille
Me kaikki tiedämme, että vuosi 2023 tulee olemaan vaikea – miksi emme siis tekisi yhteisesti parhaamme, jotta paikalliset ostajat löytäisivät kaipaamansa ja tarvitsemansa tuotteen ja palvelun paikallisesti – me autamme teitä.