Tuotemainonta ja hinnat
Muutama vuosi sitten sitä vielä monesti jätettiin hinta näyttämättä kotisivuilla ja jopa lehtimainoksissa. Nykyään asiakkaat arvostavat asioiden nopeuttamista eli hintojen olisi hyvä olla näkyvillä, kun mainostetaan tuotetta tai jopa palvelua. On ihan turha sanoa, että isot brändit eivät näytä hintoja tuotteissaan (really: www.fendi.com tai www.hugoboss.com), koska se ei pidä paikkaansa. Nykyajan kuluttaja käyttää eri kanavia, kuten yritysten kotisivut ja eri sosiaalisen median kanavat sekä tiedot löytämiseen että varsinaisen ostoksen tekemiseen – siksi yhä useammat liikkeet tarjoavat jo omilta kotisivuilta ostosmahdollisuuden – miksi ei?
Verkko-ostaminen ei tarkoita vain kotisivuja!
Sama kuin kotisivujen verkko-ostaminen, on sosiaalisen mediankin markkinointiviestinä kaksi jakoista: se voi olla selvää brändimainontaa tai sitten tuotemainontaan – nykyään tähän tuotemainontaan tulisi liittää se tuotteen hinta näkyville – media on muuttunut, asiakkaiden käyttäytyminen on muuttunut – jättämällä hintä pois mainoksesta tai tuotteen päivityksestä aliarvioidaan kuluttajaa ja yliarvioidaan oman liikkeen/tuotteen vetoarvoa.
Brändimarkkinointi voi olla monitahoista ja tuotemainonnan yhteydessä on mahdollista toteuttaa myös brändimarkkinointia, jos brändillä on selkeät ohjeet niin logojen kuin värien suhteen – jollei näitä ohjeita ole tai niitä ei käytetä ei tuotteiden yhteydessä tehty brändimarkkinointi välttämättä toteutudu täydellisesti.
Alkuperäinen syy tähän blogipäivitykseen oli nimenomaan oma analyysimme todella monelta Facebook-sivulta, joilla liikkeet ja yrittäjät markkinoivat omia tuotteitaan ja palveluitaan. Tekstit saattavat olla hyviä ja valokuvakin vielä hyvä, mutta sitten alkavat puutteet: ei näy hintoja ja vielä harvemmin minkäänlaista mahdollisuutta tai helppoa tapaa tilata tuote tai palvelu. Jos yrittäjä miettisi aivan vähän enemmän prosessejaan ja suunnittelisi markkinointinsa ja tuote/palvelumainontansa sekä yhdistäisi siihen esimerkiksi oikeasti toimivat ja myyntiä palvelevat kotisivut ja sosiaalisen median kanavat – myynti kasvaisi. Eikä se vaatisi hirveitä panostuksia tekniikkaan – kysymys on enemmänkin ajatusmallista, toiminnan prosesseista ja näkemyksestä.
Me olemme täällä auttamassa teitä
Meillä Ketuissa on kokemusta yli 20 vuoden ajalta selkeyttää ja helpottaa ostamista – mekin olemme oppineet ja kasvaneet tänä aikana- testaa meidät tilaamalla meiltä palveluita. Laita vapaamuotoista sähköpostia tulemaan vaikka myynti@kettumarkkinointi.fi osoitteeseen tai soita meille numeroon 010-3274230 ja sovi tapaamisesta – ensimmäinen tapaaminen ei vielä maksa mitään (jos vain olemme maantieteellisesti alle 50 km säteellä – muuten laskutamme matkakulut). Täältä löytyy tarkemmat yhteystiedot sekä lomake, jolla voit myös olla yhteyksissä.