Uusia tuulia hakemassa
Vuosi 2020 on tuonut tullessaan meidän arkeemme todellakin paljon uutta. Arkea ja työtämme on rajoitettu ja joillekin se on tarkoittanut jopa elinkeinon sulkemista. Nyt onneksi ravintolat saavat jälleen avata ovensa, mutta yökerhot joutuvat vieläkin nuolemaan näppejään – ei kukaan mene yökerhoon, joka suljetaan kello 23.
Myös moni muu toimiala on joutunut kokemaan ja muuttumaan paljon. Paljon töistä on siirtynyt etänä kotoa tehtäviksi ja erilaisten online työkalujen käyttö on suorastaan räjähtänyt, mikä on sitten toisaalla tuottanut työntekijöille harmaita hiuksia kun ruuhkaantuneet nettilinjat eivät olekaan jaksaneet tuottaa videokokousta oikealla nopeudella ja kaikki pätkii. Tämä on jopa johtanut siihen että EU:n piti pyytää Netflixiä vähentämään kaistaansa Eurooppaan, jotta Euroopan oma tietoliikenne ei ruuhkautuisi liikaa ihmisten katsellessa kotona kaiket päivät erilaisia elokuvia ja sarjoja.
Lisääntynyt vapaa-aika
Lisääntynyt vapaa-aika on saanut ihmiset myös opiskelemaan lisää. On alettu lukea esimerkiksi Bitcoineista ja niihin sijoittamisesta. Yleensäkin virtuaalivaluutat ja lohkoketjuteknologia ovat kiinnostaneet ihmisiä.
Meillä kevät 2020 on ollut toisaalta erikoista odottelua, toisaalla kiireellä tekemistä kaikkien halutessa yhtä aikaa jotain. Olemme mukana useamman yrityksen ja hankkeen rahoitushakemuksissa, joiden eteneminen on vaihtelevaa. Toisaalta on hienoa olla tekemässä uutta, mutta vanhojen toimintojen alasajo tai niiden vaikeudet eivät ole helppoja käsitellä.
Itseasiassa näin markkinointiyrittäjänä, vapaa-aika on vähentynyt, koska vapaallakin ajatukset ovat pyörineet tavalla tai toisella joko oman yrityksen toiminnassa tai asiakkaiden uusien hankkeiden mahdollisuuksissa. Sanotaan, että jokainen kriisi luo uusia mahdollisuuksia.
Vuosi 2020 ja eteenpäin
Vuosi 2020 on varmasti monille vaikea, ja konkursseja nähdään ja työttömyyttä. Jokaisen kriisin jälkeen seuraa kuitenkin jossain vaiheessa myös jonkinlainen palautuminen normaaliin tai vähintäänkin sopeutuminen uuteen tilanteeseen. Mikä on varmaan, jatkossakin on tahoja jotka myyvät ja toisella puolella tahoja, jotka ostavat. Tähän väliin tarvitaan media, joka välittää nämä kaksi tahoa toistensa luo. Ja koska tulevaisuudessakin lähes kaikilla aloilla on useampi toimittaja, seuraa kilpailua ja kilpailussa eri yritysten tulee differoitua toisista, eli tarvitaan mainontaa ja markkinointia. Työmme siis jatkuu edelleen.
Mekin olemme tänä vuonna jo opetelleet uutta. Olemme mm. opetelleet mitä tarkoittaa CBD, tai miten yritykset käyttävät online taloushallinnon välineitä. Olemme myös saaneet oppia otsonoinnista ja erilaisista uusista sivuista, jotka tuottavat palveluita nimenomaan suomalaisille. Olemme myös itse oppineet koko ajan lisää SEO-asioista ja sisällöntuottamisesta, koska asiakkaamme ovat meitä kokeneempia ja osaavat tilata tarkalleen tiettyjä asiota, ja näin kehittävät meitä edelleen paremmiksi. Kiitos kansainvälisille asiakkaillemme, vaikkeivat he tätä tekstiä ymmärräkään.
Tuotamme siis nyt 2020 sisältöä suomeksi ja ruotsiksi. Kyllä, verkostoomme kuuluu myös joitain ruotsalaisia sivustoja lähinnä urheilun, autoilun, muodin ja IT-maailmasta. Pääpaino on kuitenkin edelleen Suomessa ja tuotamme päivittäin myös omaa uutissisältöä paikallisesti ja teemoittaa sekä printtiin että nettisivustoille.
Tarvitseko sisällöntuotantoa?
Jos sinulla on hyvä tuote, palvelu tai sivusto. Mutta tuntuu, ettei se löydy tarpeeksi hyvin Googlessa. Anna meidän auttaa. Me voimme tehdä sivustosi ympärille sivustoverkoston, joka kertoo sivustosi palveluista tai yrityksesi tuotteesta – ei ylisanoin, mutta kertoen mistä on kyse ja antaen lukijalle mahdollisuuden siirtyä omalle sivullenne, ilman tuputtamista, silloin kuin lukija teistä kiinnostuu.
Kauttamme saat määrämuotoisia, luettavia sisältöjä, jotka ovat helppolukuisia ja 100 % natiiveja. Me emme siis kopio tekstejä joita itse kirjoitamme. Me kuitenkin julkaisemme sivustoillamme paljon myös yritysten omia tiedotteita ja uutisia, joita yritykset ja yhteistö ovat antaneet julkiseen jakeluun erilaisiin uutisvälityspalveluihin. Tällä tavalla saamme ajanmukaista sisältöä useammalle erilaisille teemalle, joita meillä on. Vuonna 2020 meiltä löytyy sivustoja urheilun, terveyden, hyvinvoinnin, politiikan, vihreiden arvojen, pakkaamisen, autojen, liikenteen, muodin, sisustuksen yms teemojen ympäriltä, myös matkailu, ruoka ja viihde saavat osansa.
Suurin osa asiakkaistamme tulee Suomen ulkopuolelta, mutta suomalaisille yrityksille ja yksityisille tuotteita ja palveluita tarjoten, miksi et sinäkin käyttäisi meidän verkostoamme kertoakseni omasta tuotteestanne tai palvelustanne – kysy lisää, laita sähköpostia tulemaan.
Hyvää kesää kaikille!