Markkinointia ja sisällöntuotantoa
myynti@kettumarkkinointi.fi

Veikkaa, arvaa, pelaa ja voita

Elettiin vuotta 1989 kun Kettu Markkinoinnin ensimmäinen kettu näki päivänvalon. Tarkoitan siis, että tuona vuonna Markkinointipalvelu Advertising Fox sai kettulogonsa, joka nykyään on Kettu Julkaisujen ja Kettu Markkinoinnin logossa. Sen piirsi armeijassa asevelvollisuutta suorittamassa ollessani tupakaverini muistaaksen paria tuoppia vastaan ja siitä asti on firman logossa tuo kettu ollut mukana. Nimessähän kettu (fox) oli ollut jo pari vuotta aiemmn, mutta logossa oli vain ketun käpälänkuva.

Markkinointia ja mainontaa alettiin tehdä siis 1987 ja ensimmäisten vuosien aikana suurin osa projekteista oli suomalaisille hotelleille ja ravintoloille, josta sitten toiminta vähitellen laajeni myös urheiluun ja muille aloille, mutta noista alkuvuosista johtuen on ravintolaviihde ja erilaiset pelimaailmat lähellä toiminnan ydintä – onhan omassa ammattitaustassa jopa suomalaisen ruletin croupier koulutus(!).

Nettikasino vs oikea kasino

Pelaaminen nettikasinolla alkaa olla nykyään vähintäänkin yhtä helppoa tai siis helpompaa kuin kasinolle lähteminen. Jos nyt tästäkin laittaisin sopivat vaatteet päällä ja hyppäisin autoon, minulta menisi tunti, ennenkuin olisin kasinolla. Sen sijaan avaamalla älypuhelimen tai tietokoneella selainikkunan, olen jo kasinolla – kiitos nykytekniikan ja nykyajan.

Jos haluaa myös pelata kaikessa rauhassa on itsestään selvä valinta nettikasino, mutta jos haluaa sitä adrenaliinen ja kaikkien muiden tuoksujen ja tunteiden ja niin voiton kuin tappion äänien kuuntelemista, niin silloin täytyy suunnata henkilökohtaisesti sinne kasinolle kunnes tekniikka kehittyy niin pitkälle, että kotioloissakin tuntuu kun olisi kasinolla vaikka pelaisikin kasinopelejä joillakin virtuaalisten lasien tai vastaavien kautta.

Vedonlyönti kavereiden kesken kentän laidalla tai oikeasti rahalla

Jokainen meistä on lienee joskus seurannut kentän laidalla jotain ottelua tai urheilutapahtumaa ja samalla lyönyt vetoa esimerkiksi oluesta tai lounaasta kaverin kanssa, tai jostakin vastaavasta. Monilla vain meistä on hieman suurempi pelivietti ja haluamme kokeilla tietojamme, taitojamme ja onneamme oikeasti rahapeleissä. Siksi Lotto ja Eurojackpot ovat niinkin suosittuja Suomessa.  Laadukkaita veikkausvihjeitä on entistä enemmän ja helpommin saatavissa nykyään kuin vielä muutama vuosi sitten. Aikoinaan kun Suomessa Veikkaus alkoi availla urheilupelin maailmaa oli pelaajille tarjolla veikkausvihjeitä lähinnä puhelinpalveluissa, joita mainostettiin Veikkaaja-lehdessä. Nyt jos kirjoitat Googlen veikkausvihjeet, saat 43 800 tulosta 0,26 sekunnissa!

Ja uuden jääkiekkokauden alkaessa niin Euroopassa kuin sitten vähän sen jälkeen myös NHL:ssä ja brittifutiksen uuden kauden alkaessa, myös veikkausvihjeet lisääntyvät räjähdysmäisesti. Kesäaikana pelitarjonta on laihempaa ja sitä myötä myös vihjaajat vetävät hieman happea jaksaakseen taas kahlata tilastoja ja katsella uusintoja otteluista.

Arvaamalla miljonääriksi

Kukaan ei koskaan tiedä, millä numeroilla voitetaan lotossa. Sitä ei voi matemaattisin kaavoin arvioida, tai ainahan voi laskea mutta todennäköisyys on siinä mielessä ilkeä matemaattinen tosiasia, että vaikka todennäköisyyden mukaan heittämällä kolikkoa saat kruunia ja klaavoja yhtä paljon, tämä ei välttämättä pidä paikkaansa- sama juttu lottonumeroissa, mutta kuitenkin Eurojackpot on todella suosittua Euroopassa kun voittopotti voi nousta 90  miljoonaan euroon, mutta samalla todennäköisyys saada 5+2 oikein onkin jo huimat 1: 95 344 200.  Normaalin oman lottomme varmaan voittamiseen tarvittaisiin yli 15 miljoonaa riviä, ja jokaisessa rivissä olisi eri numerosarja, lottovoitto olisi taattu. Huono puoli tässäkin teoreettisessa laskelmassa on, että joku toinenkin voi osua siihen pottiin ja tappio olisi varmaa silloinkin (rahallisesti).

– Niin uskomattomalta kuin se kuulostaa, mutta pari kertaa lottohistoriassa voitto on mennyt samalle henkilölle. Tosin toinen osumista on tullut osana lottoporukkaa, kertoi Veikkauksen tiedottaja Niina Vieno haastattelussa MTV:lle vuonna 2015.

Markkinoimalla esille

Uusia pelimuotoja markkinoidaan Suomessa yksinoikeudella Veikkaukselle. Mutta varsin näkyvästi. Uudet pelit esiintyvät lehdissä, televisio mainoksissa ja katujen varsilla – samalla kuitenkin jatketaan kampanjoita, joissa tuodaa esille pelaamisen mahdollisia haittapuolia (!)- mielenkiintoista ja samalla tehdään kaikki mahdollinen, ettei kukaan muu pelien tarjoaja pääsisi esille. Mutta jos teillä näkyy esimerkiksi Discovery Channel, katsokaapa ohjelmistoa myöhäisillassa, ohjelmiin sijoitettujen mainosten sisältö saattaa yllättää.

 

Comments are closed.